De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik krijg bericht om mijn lidmaatschap van Cycling Vlaanderen te vernieuwen voor 2024... €40 voor club-leden, €50 voor niet club-leden :unsure:
Je hebt het over de familievergunning? Want individueel zonder club is het 40 euro.

Alleszins gaat de prijs elk jaar stevig omhoog, en wat je terugkrijgt van u mutualiteit blijft hetzelfde. De tijd dat ik het geld er nog uithaalde via tt's is al even voorbij.

Er mag altijd iemand een BG club starten 😁
 
Je hebt het over de familievergunning? Want individueel zonder club is het 40 euro.

Alleszins gaat de prijs elk jaar stevig omhoog, en wat je terugkrijgt van u mutualiteit blijft hetzelfde. De tijd dat ik het geld er nog uithaalde via tt's is al even voorbij.

Er mag altijd iemand een BG club starten 😁
Ja familie... dan is mijn vrouw mee verzekerd. Is een beetje meer en ze trekt €25 terug van Helan, dus is win-win.

Ik zal anders eens kijken hoe dat werkt voor een club aan te maken. Met een beetje chance is da create and forget en elk jaar easy korting. :unsure:
 
Ze doen u geloven dat ge voor alles overpriced stuff nodig hebt.

-Fietsen zelf. Kan je niet volgen, koop u fiets van +10k
-Kledij. Die schoenen van 350euro met stijfste carbon zool zorgen voor 10 sec tijdswinst op strava. Per uur that is. Vergeet ook de bijpassende kousen van 35 euro niet.
-Poetsmateriaal en gereedschap. Daar is dan dikwijls geen geld meer voor en komt van erfstukken van grootvader zaliger waardoor ge uw fiets verneukt en bij waaslandwolf ne nieuwe kunt gaan kopen.
-7 bikefittings en VO2 max testen anders weet ge niet zeker hoe groot het gat is met de echte profs.
-Zelfs het pintje achteraf van 2,5 euro moet vervangen worden door ne pomtom van 6,5euro.


Dit alles met nen dikke knipoog natuurlijk. 😁

Ride on!
Ik snap uw knipoog maar enkele zaken wil ik toch even aanstippen als zwaar te overwegen.

-Elektronica. Dure gps’en, heelder zwift installaties.
Een degelijke fietsgps is echt een meerwaarde. Degelijke navigatie kan het plezier echt boosten.
Dat hoeft niet de nieuwste noch de grootste te zijn.
-Voeding. We gaan toch geen banaan eten onderweg zeker tijdens een rustig trainingsritje.
De meerwaarde van goede voeding die makkelijk mee te nemen is, qua voedingswaarde oké is en niet op de maag ligt is toch echt wel groot. Wat het beste is hangt wat af van de training, maar je hoeft niet altijd maurten gerief mee te nemen dat staat zeker vast.
-Wat, geen groepsreis in de winter om een beetje in de zon te gaan rijden? Gij loser, zoek maar een ander groepke om mee te rijden.
Je moet dat in feite ook aanzien als een vakantie. Zo is met wat andere gelijkgezinden naar een bestemming gaan die qua klimaat en landschap interessanter is om te fietsen echt wel tof. Ook zo eens de tijd hebben om 6 dagen te fietsen zonder met iets of iemand rekening te moeten houden.
Ook moet je het volledig pakket bekijken. Gratis is het niet, maar een deftig hotel halfpension en vlucht kost nu eenmaal iets.
Maar het is echt wel elke cent waard!
 
We kunnen voor onze club op Aliexpress BeyondGaming vintage koersklakskes laten maken om als echte Eddy's de baan (en veldwegen) onveilig te maken.
 
De meerwaarde van goede voeding die makkelijk mee te nemen is, qua voedingswaarde oké is en niet op de maag ligt is toch echt wel groot. Wat het beste is hangt wat af van de training, maar je hoeft niet altijd maurten gerief mee te nemen dat staat zeker vast.
Doet mij denken aan die keer dat ik bij wijze van post-ochtendsnacks tijdens een ultrarace eens zeven ijsjes, ne grote zak chips, twee energierepen, een halve liter energiedrank en een literfles sprite heb genuttigd voor 10u 's ochtends.
 
Doet mij denken aan die keer dat ik bij wijze van post-ochtendsnacks tijdens een ultrarace eens zeven ijsjes, ne grote zak chips, twee energierepen, een halve liter energiedrank en een literfles sprite heb genuttigd voor 10u 's ochtends.
Perfect uitgebalanceerde voeding voor zulke inspanning, ik zie geen enkel probleem!
 
fashion for cycling in Lotenhulle, maar eigenlijk... Ja, zeker ook Decathlon.

Ik heb daar net een winterjersey gekocht in de solden (€19 ipv €55, staat nu aan €24 dacht ik) en ik heb meteen na het eerste ritje mijn Rapha Pro Team Winter Jacket van €250 op Vinted gezet.

Welke is dat precies? Ik zie op de website verschillende modellen en ben toevallig op zoek naar een nieuw jasje.
 
Black Friday scams op Mantel. Schwalbe pro one zou volgens hen 75€ per stuk kosten en voor black friday "maar" 45€.

Raar dat ik nog nooit meer betaald heb voor die band dan 45€.
 
Black Friday scams op Mantel. Schwalbe pro one zou volgens hen 75€ per stuk kosten en voor black friday "maar" 45€.

Raar dat ik nog nooit meer betaald heb voor die band dan 45€.
Ze hebben gewoon het hele jaar kortingen. Die band is altijd rond dezelfde prijs te krijgen
 
Iemand aanraders voor een lichte, dunne fietsjas die toch wat regenbestendig is?
Ik heb een perfetto ROS, maar daar zweet ik me nog in te pletter bij weer zoals vandaag.
Ik ben aan't kijken naar een castelli beta ros of castelli entrata. Andere merken heb ik geen ervaring mee. thnx!
 
Zo net m’n eerste Gobik broek in huis, gelukkig heb ik de maatwijzer van de website genegeerd want de L zit als gegoten. In een M had het blinde vink gehalte toch iets hoger gelegen.

Mooie broek ook, het truitje precies ietsje minder maar dat zou ‘slechts’ hun instap reeks zijn.
 
Zo net m’n eerste Gobik broek in huis, gelukkig heb ik de maatwijzer van de website genegeerd want de L zit als gegoten. In een M had het blinde vink gehalte toch iets hoger gelegen.

Mooie broek ook, het truitje precies ietsje minder maar dat zou ‘slechts’ hun instap reeks zijn.
Welk truitje heb je?
 
Terug
Bovenaan