Zalenski
Well-known member
Op de Christal Alken Classic had ik vorig jaar 35km/h gemiddeld met de gravelbike.
En was het ook leuk?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op de Christal Alken Classic had ik vorig jaar 35km/h gemiddeld met de gravelbike.
De volle mep betalen voor fietskledij is idd onzinnig en neigt naar masochisme.MAAP: heaven, zelfs de instappers
Rapha: enkel de duurdere lines zijn goed, en zelfs die hebben nog een boordje aan de sleeves
Endura: top
Northwave: de duurdere, die nog altijd goedkoop zijn ivm bovenstaande, ook goed
En ik koop gewoon alles met 50% discount, de meesten doen dat wel regelmatig eens.
Titanium bestaat, just saying.Ik zit een beetje in dezelfde situatie: ik ben op zoek naar een veelzijdig model dat kan dienen voor op de weg (inclusief occasionele bergritten), alsook gravelen, bikepacken,.. Oog valt momenteel op de cinelli zydeco met twee wielsets (alu met brede banden + carbon met wat smallere banden). Verdere afmontage nog geen flauw idee.
Momenteel rijd ik op een erg licht carbon frame, dus wel een beetje angst voor de 'downgrade' naar een alu frame.
Moeilijk.
n+1....
Ik ben hier ook aan het twijfelen via het werk een titanium gravelkader te kopen om later op te bouwen, ook al heb ik een carbonnen gravelaar. Die 30% werknemerskorting maakt het bijzonder aanlokkelijk.
Ik heb sindsdien geen enkele echte wegrit meer gereden dus waarschijnlijk niet.En was het ook leuk?
Cube en Sikoro. Het eerste is wat beter qua fit dan het tweede. Niet de topmerken, maar ook niet zo duur. Ik krijg het niet over mijn hart om meer dan vijftig euro uit te geven voor een shirt.Met welke merken van jerseys rijdt iedereen hier zoal rond? Ik ben op zoek naar iets in het midden van het segment, niet te goedkoop maar nu ook geen MAAP toestanden.
Ik heb vanalles in de kast hangen.Met welke merken van jerseys rijdt iedereen hier zoal rond? Ik ben op zoek naar iets in het midden van het segment, niet te goedkoop maar nu ook geen MAAP toestanden.
Met welke merken van jerseys rijdt iedereen hier zoal rond? Ik ben op zoek naar iets in het midden van het segment, niet te goedkoop maar nu ook geen MAAP toestanden.
Ik heb sindsdien geen enkele echte wegrit meer gereden dus waarschijnlijk niet.
Was naar daar gegaan met 2 kameraden. Toen ik zag aan de start met welke groep we gingen meerijden had ik eigenlijk al spijt.
Maar 37 als top. Dan komt ge toch echt vaak tekort als ge met een groep koersvelos mee wilt? Die hier vh dorp hebben eigenlijk altijd zo een 32 gemiddeld.
Of op circuit Zolder. Dan kunt ge sowieso niet mee met de snelle groepen want die rijden een hoger gemiddelde als 37.
Ja maar je moet niet met uw gravelfiets op de weg gaan rijden eh. Laat staan op zolder
Allez je snapt zelf dan toch ook dat je met het verkeerde wapen naar de oorlog trekt.
Volgens mij was dat de originele vraag?
"Kom ik met een 1by toe als ik mijn gravelfiets ook voor wegritten wil gebruiken?".
Waarop ik zeg "neen". En iemand anders "ja, want ik ben pas uitgetrapt bij 37".
Waarvan ik dan denk. Met 37 per uur kunt ge toch helemaal niet mee met een groep koersfietsen.
Volgens mij sprak de vraagsteller zelfs over een aparte set carbonwielen voor op de weg... Daar gaat ge toch niet met een 1by mee rijden tegen max 37?
Op Zolder rijden overigens meerdere Gravelbikes rond hoor.
(Ik rij overigens met een grail al.)

Da's omdat ge uw ketting niet volledig ontvet vooraleer te waxen.Met een 48T zult ge niet veel offroad hellingen omhoog geraken die wat technischer zijn.
Ik gebruik die gravel voor alles van Zolder, weg tot MTB toertochten. Tegenwoordig ook veel gravelritten in de Ardennen en Namen. Daar gaat ge met uw 48T niet veel kunnen zoeken volgens mij.
Tegengekomen tijdens het scrollen op tiktok, van het account van die pacqIk heb hier ook een Cinelli Zydeco als commuter/gravelbike/winterfiets naast mijn Giant TCR (carbon koersfiets). Mix van GRX600 & GRX400, 2x vanvoor & 10 speed vanachter. Heb er al vanalles mee gedaan: gravelritjes, snelle groepsritten, twee weken offroad bikepacken in Spanje, elke dag mee naar het werk en vorig weekend 360km van Parijs naar Brussel gereden.
Ik rij er ook vaak op de weg mee (ook met carbon wielen, heb een maat die custom wielen maakt en ik mag er regelmatig testen --> BG'ers met dikke portefeuille, ga die jongen eens sponsoren, hij maakt genen brol) en moet zeggen dat de "downgrade" tegenover de TCR echt meevalt met een degelijke wielset. Ja het kader is wat minder vinnig/stijf en moest je er een Gran Fondo met 4000+ HM of klimtijdrit mee moeten rijden zou het gewicht ook wel beginnen tegenvallen, maar voor de rest kunt ge er serieus mee vlammen. De Zydeco heeft ook een vrij agressieve geometrie (ze hebben gewoon een cyclocross frame als gravel omgedoopt), maar ik vind dat dus wel nice. Dusja, zolang je geen competitie gaat rijden, kan je echt wel op veel vlakken goed uit de voeten met zo'n fiets (of eender welk goed alu kader).
Het enige nadeel in de andere richting (bikepacken, comfort) is de max breedte van 40mm. Zeker goed genoeg voor veel routes, maar als het echt heel rough en/of technisch wordt, ga je wel wat vloeken. Hangt er ook af hoeveel je kan verteren en hoe snel je botsen & stoten en af en toe eens afstappen beu wordt, ik kan daar nog wel mee leven haha

Ik heb hier ook een Cinelli Zydeco als commuter/gravelbike/winterfiets naast mijn Giant TCR (carbon koersfiets). Mix van GRX600 & GRX400, 2x vanvoor & 10 speed vanachter. Heb er al vanalles mee gedaan: gravelritjes, snelle groepsritten, twee weken offroad bikepacken in Spanje, elke dag mee naar het werk en vorig weekend 360km van Parijs naar Brussel gereden.
Titanium bestaat, just saying.
Ik ben hier ook aan het twijfelen via het werk een titanium gravelkader te kopen om later op te bouwen, ook al heb ik een carbonnen gravelaar. Die 30% werknemerskorting maakt het bijzonder aanlokkelijk.
.Vaak wel meteen een stukje prijziger, maar inderdaad.
Een helm is zo persoonlijk dat je enkel kan gaan passen.Ik heb een helm nodig maar ik heb enorm snel last van spanningshoofdpijn, een pet lokt soms al hoofdpijn uit.
Iemand die iets herkenbaar heeft en die een zeer comfortabele helm weet?
Ik heb een decathlon helm en een POC helm.Ik heb een helm nodig maar ik heb enorm snel last van spanningshoofdpijn, een pet lokt soms al hoofdpijn uit.
Iemand die iets herkenbaar heeft en die een zeer comfortabele helm weet?