De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand ervaring met het mixen van een SRAM Force cassette 10-33 (12speed) op de smart trainer met een nieuwe shimano ultegra DI2 12 Speed groepset?
2 fietsen met verschillende drivetrains maar zou klote zijn continue de cassette te switchen. Alsook de wielset van de ene fiets zomaar te kunnen switchen naar de andere
iemand die hier op kan replyen?
 
iemand die hier op kan replyen?
Je kan zeker die 12-speed cassettes door elkaar gebruiken, maar dat betekent niet dat dat allemaal haarfijn zal werken zonder afstellen. Net zoals het kan zijn dat je met 2 identieke cassettes (1 op de rollen en 1 op de fiets) toch uw limieten moet bijregelen.
 
Je kan zeker die 12-speed cassettes door elkaar gebruiken, maar dat betekent niet dat dat allemaal haarfijn zal werken zonder afstellen. Net zoals het kan zijn dat je met 2 identieke cassettes (1 op de rollen en 1 op de fiets) toch uw limieten moet bijregelen.
Ik moet bekennen dat ik nooit heb moeten afstellen wanneer ik 2 identieke cassettes gebruik (105 ftw)
Je kan voor de zekerheid altijd een nieuwe fiets kopen en de oude permanent op de rollen laten staan....
 
Ik moet bekennen dat ik nooit heb moeten afstellen wanneer ik 2 identieke cassettes gebruik (105 ftw)
Je kan voor de zekerheid altijd een nieuwe fiets kopen en de oude permanent op de rollen laten staan....
Ja, dat kan natuurlijk.

Heeft ook niet zozeer met de groep te maken, maar gewoon omdat de spacing van de body/naaf lichtjes kan verschillen bij wielsets, en dus ook met de body van de rollen.
 
Ik vind enkel de hidemybell raceday cnn dat op mijn stuur past. (Die ik wel goed vind voor 62€)

Hier kan ik een lamp met gopro mount monteren.
Welke lamp raden jullie aan?

De garmin varia ut800 (vrij prijzig)

Of speciaal stuk van 12€ voor erop en dan kan je daar dingen met een rubber op monteren, maar dan hangen dd lampen 90 gradd gedraaid?

Of zijn er nog andere lampen die op een go pro bevestigings stuk passen?
 
Ik ervaar trillingen in de aandrijflijn van mijn endurace. Het is zeer moeilijk om te bepalen van waar het juist komt, maar het is voelbaar in de voeten bij kracht zetten, helaas niet constant dus moeilijk te simuleren/testen. Mensen die dit al ervaren hebben?

Ultegra di2 aandrijflijn, amper 300 km gerede ....
 
Ik ervaar trillingen in de aandrijflijn van mijn endurace. Het is zeer moeilijk om te bepalen van waar het juist komt, maar het is voelbaar in de voeten bij kracht zetten, helaas niet constant dus moeilijk te simuleren/testen. Mensen die dit al ervaren hebben?

Ultegra di2 aandrijflijn, amper 300 km gerede ....
Afstelling is niet 100% waardoor uw ketting niet mooi op de casette loopt.

Dat is toch het eerste wat ik zou zeggen bij het gegeven dat je zegt. Ik heb dat al ervaren op mijn rollen als de afstelling niet 100% is (wat het vaak niet is)

Iemand ervaring met het mixen van een SRAM Force cassette 10-33 (12speed) op de smart trainer met een nieuwe shimano ultegra DI2 12 Speed groepset?
2 fietsen met verschillende drivetrains maar zou klote zijn continue de cassette te switchen. Alsook de wielset van de ene fiets zomaar te kunnen switchen naar de andere
Het kan. Maar echt vlekkeloos zal de overgang nooit zijn. Er zal altijd aftelling van de derailleur nodig zijn.
Ook is het een beetje een domme zet om te doen aangezien beide hun eigen technologieën hebben om vlotter te schakelen en je dus best de combo ketting en casette behoudt voor beste schakelprestaties.

Hyperglide+ heeft sram bijvoorbeeld niet.
Ik zie hier veel suggesties voor korte bibs, maar wat is jullie go to voor lange winterbroeken?

Veel wat opgaat voor die korte broeken gaat ook op voor de lange. Kwaliteit van de stof en de zeem is doorslaggevend, net zoals de brouwkwaliteit.
Zo heb je lange broeken die gewoon een korte zijn met lange pijpen en iets dikkere stof. Je hebt lange broeken gemaakt van materiaal dat regenafstotend is, winddicht is, ergonomisch gevormd is op de fietspositie en net dunner is op de knieën om zo drukpunten te vermijden.

Zelf ik in lange broeken van Gobik, la passione en castelli. Allemaal niets over te klagen.
 
Laatst bewerkt:
Afstelling is niet 100% waardoor uw ketting niet mooi op de casette loopt.

Dat is toch het eerste wat ik zou zeggen bij het gegeven dat je zegt. Ik heb dat al ervaren op mijn rollen als de afstelling niet 100% is (wat het vaak niet is)
Ik betwijfel of het van de derailleur komt. Gisteren de bike eens aan de haak gehangen en via youtube de di2 afstelling gedaan. Worst case ga ik naar campe, probleem is natuurlijk dat het niet constant is, maar wel voelbaar en licht hoorbaar.
 
Ik heb een helm nodig maar ik heb enorm snel last van spanningshoofdpijn, een pet lokt soms al hoofdpijn uit.

Iemand die iets herkenbaar heeft en die een zeer comfortabele helm weet?

Toen ik een tijdje geleden mijzelf verplicht had om toch een helm te beginnen dragen voor mijn (puur ontspannings-)tochtjes, was ik niet overtuigd dat ik die ook effectief zou dragen, dus naar Décathlon omdat de helmen daar niet zo duur zijn.
Werkelijk ALLE modellen gepast, en wat bleek, de goedkoopste zat mij het meest comfortabel. Kan die een ganse dag dragen zonder enig probleem. Maar ieder hoofd is anders, dus passen is de enige oplossing.
 
Iemand ervaring met het kopen van een fiets op buycycle?
Er staat ' Is de fiets niet zoals beschreven? Maak gebruik van ons gratis retourrecht '.
Iemand hier al ervaring mee? Voor lakschade ofzo is dit natuurlijk gemakkelijk aan te tonen, maar wat voor versleten lagers of schakelproblemen ofzo?

Edit: Ik zie nu ook dat je na aankoop deze optie krijgt voor 245 euro
  • Professioneel poetsen en polijsten
  • Ultrasoon reinigen en smeren van de aandrijflijn
  • Volledige inspectie en afstelling incl. rapport
  • Remmen ontluchten
  • Incl. reparaties tot 85€
  • Ultrasone check van carbon onderdelen
  • 1 jaar extra garantie
 
Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag, maar kun je bij een elektrische fiets ook eenvoudig een andere stem steken? Ik heb mijn fiets online gekocht en de zithouding is toch niet ideaal voor mij ... ik zou liever iets rechter zitten zodat mijn nek minder pijn doet.

Maar ik weet dus niet of ik gewoon een andere stem kan bestellen en dit vervangen, ik zit met kabels van de computer en andere zaken en ik weet niet of die ook nog 'lang' genoeg gaan zijn op een stem die in de hoogte verstelbaar is.

Het logische antwoord is 'ga naar een fietsenmaker', maar ik zit gans de week op verplaatsing en het knaagt aan me dat ik het antwoord niet online kan vinden.

Dit is de fiets ter info:
 
Terug
Bovenaan