De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb een link in de rittencatalogus geplaatst, hopelijk werkt dat. De hoogtemeters op komoot kloppen niet, het waren er 57 😆 .
Komoot wandelt ook eerder dan fietsen, aan de ingeschatte snelheid te zien. Ik was op 3u20 rond (incl 2 bevoorradingen), typisch Wase laagvliegerstoer.

539 flappen

Fiets in geheel aangeleverd.
Vork heeft groot onderhoud gekregen (200u rijtijd)
Demper weet ik eigenlijk niet.

Ook zijn de trapaslagers vervangen.

Mijn bel (een model dat ook dienst doet als spacer) is verkeerd gemonteerd.
En er zat een verkeerd wiel op

=]
Ik ben bijna zeker dat ze mijn lak beschadigd hebben op de achterbrug aan de steekas :unsure:

Volgende dropper en schakelsystem wordt sowieso draadloos. Ik haat het dat die hele fiets altijd volledig open moet om iets te installeren.
(Tot mijn cheapo zelve weer naar boven komt en ik toch voor mechanische opties opteer)

Voorlopig niet veel mtb-waardige ritten hier, enkel gravelpaden langs het canal du midi. Woensdag richting Ardèche, hopelijk daar meer geluk met wat deftige paden, al vrees ik dat 39 graden te warm zal zijn...

Eerste ritje vanochtend en al meteen duidelijk dat hellingen mijn ding niet zijn 😂 hartslag meteen de hoogte in en na paar 100m soms al volledig buiten adem 😱

Lichte versnelling en uw ritme zoeken, ge moet niet omhoog knallen gelijk ne wilde he ;)
Was het zeker niet, 2e versnelling (eerste wil ie blijkbaar niet pakken, moet eens bijregelen) en dan aan een tempo dat ik bijna aan het surplacen was... Had toch iets meer van mezelf verwacht 😂

Hoogtemeters maken moet uw lichaam wel even aan wennen ja.
Omgekeerd overigens ook. Als ge ne hele tijd allemaal hoogtemeters hebt gemaakt moet ge ook wennen aan een platte rit waar ge constant moet blijven trappen.

Hoogtemeters maken moet uw lichaam wel even aan wennen ja.
Omgekeerd overigens ook. Als ge ne hele tijd allemaal hoogtemeters hebt gemaakt moet ge ook wennen aan een platte rit waar ge constant moet blijven trappen .

Inderdaad, daarom trek ik graag de heuvels in, soms geraak je boven zonder te trappen!

Mijn Tubular band loopt leeg tegen einde van een rit van 50km. Was ook leeg na vorige rit.
Wat kan het probleem zijn? Gatje? Hoe checken?

Mijn Tubular band loopt leeg tegen einde van een rit van 50km. Was ook leeg na vorige rit.
Wat kan het probleem zijn? Gatje? Hoe checken?
zit er voldoende sealant in?
Je kan het proberen opsporen met zeepwater. Maar als het minimaa is en enkel maar onder belasting van de schokken wordt het lastig.

Ik bedoel inderdaad tubulars en geen tubeless. Zat gewoon op deze fiets toen ik tweedehands kocht, bij vervanging gebruik ik gewoon alu wielen.

Terug
Bovenaan