De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ze hebben daar ook eens mijn gps-mount-topcap dwars gemonteerd. Lastig navigeren zo :tongue:.
voor de rest wel een fijne zaak.

Op welke berg ga je dit presteren? Kijk, als getraind wielertoerist kan ik veel zaken begrijpen die een ander carbonliefhebber wilt uitsteken in zijn vrije tijd. Maar Everesting, daar stopt mijn begrip. Waarom in godsnaam zou je dat doen?
Ventoux, 5,5x moet ik hem doen, 3 keer is goed te doen maar meestal is het dan smiddags en 35C en dan kap ik er gewoon mee aangezien ik het niet meer verantwoord vind dan en ja waarom, om mijn eigen grenzen op te zoeken zeker :D

Na een bikefit is mijn stuur wat lager gezet.
Die voorvorkpen heeft precies een conusvorm. Bovenaan meet die 31mm waardoor standaard spacers niet passen. Weet iemand een oplossing hiervoor? Zal ook alvast is mailen naar de FM.

Betreft een Lapierre Xelius sl 6.0

Ventoux, 5,5x moet ik hem doen, 3 keer is goed te doen maar meestal is het dan smiddags en 35C en dan kap ik er gewoon mee aangezien ik het niet meer verantwoord vind dan en ja waarom, om mijn eigen grenzen op te zoeken zeker :D
Sterkte! Heb hem al eens 3 keer gedaan voor de Cinglé challenge, das bijna een dubbele Cinglé voor jou, petje af! Mijn benen waren leeg opt einde. Succes alvast! Gelukkig genoeg volk op de berg, je haalt altijd wel iemand in, hoe kapot je ook bent ^^

godver de godver!!
Gisteren tijdens het fietsen ineens een luide knets en direct mijn achterband plat, geen probleem nieuw achterbandje erin, bommetje erop en verder.
Maar de band lag er toch niet zo super op precies want ik reed precies constant op hobbels.
Allez dus even stoppen en kijken wat het probleem was, bleek dat mijn binnenband door de buitenband kwam door een scheur van 3cm -_-
Call of shame dan maar gedaan en thuis direct een nieuwe buitenband besteld.

Assenede, officially een klotendorp!

Laatst bewerkt:
godver de godver!!
Gisteren tijdens het fietsen ineens een luide knets en direct mijn achterband plat, geen probleem nieuw achterbandje erin, bommetje erop en verder.
Maar de band lag er toch niet zo super op precies want ik reed precies constant op hobbels.
Allez dus even stoppen en kijken water het probleem was, bleek dat mijn binnenband door de buitenband kwam door een scheur van 3cm -_-

Briefke van 5eur tussen binnen- en buitenband als tijdelijke oplossing werkt goed

godver de godver!!
Allez dus even stoppen en kijken water het probleem was, bleek dat mijn binnenband door de buitenband kwam door een scheur van 3cm -_-

Imo weinig slechte wegen in Assenede.

godver de godver!!

Je had beter eens binnengesprongen bij Lotte Kopecky. Die zou uw scheur wel gerepareerd hebben in een handomdraai.

Imo weinig slechte wegen in Assenede.
Dat kasseistrookje als je van Philippine komt is toch altijd even een domper :P
Rondje rond de kerk is toch ook altijd nefast voor mijn gemiddelde snelheid :P

Maar het klopt wel dat algemeen de infrastructuur wel in de orde is. Fietspaden ook weinig over te klagen en de stukken waar je op de baan moet rijden zijn wel oké.

Dan is het rond Dendermonde en rond Aalst en Ninove wel wat anders. Altijd voel ik de noodzaak om daar nog eens naartoe te rijden voor wat afwisseling, en altijd beklaag ik mij dat. Niet alleen de wegen en de afsluitingen, maar de chauffeurs holy crap…

Heeft het zin om te bellen naar Canyon voor info over beschikbaarheid? Heb interesse in zowel de:

*Endurace Al7 rb (maar die heeft velgremmen) wel een goed gewicht. Beschikbaar in september
*Endurace CF7 (rood zou beschikbaar zijn in september)
*Endurace CF8 ( ultegra groep) binnenkort beschikbaar.

Tussen de al7 rb en de cf8 zit er 1000 euro verschil. Ik heb me voor alle 3 aangemeld. Welke termijn bedoelen ze met binnenkort beschikbaar, is dat weken? Is dat maanden?

Zijn die velgremmen en 105 groep een nadeel voor de bergen? Fiets zou dan meegaan nr Zuid-Frankrijk. Zag vorige week in decathlon een fiets met 105, en ziet er vrij goedkope groep uit?

Laatst bewerkt:
Die 'binnenkort beschikbaar' of 'beschikbaar in xxx' zijn onbetrouwbaar, net als de 'notify me' aanmelding. Het enige wat ik kan aanraden is elke maandochtend de site bekijken.

Ik zou de dag van vandaag geen nieuwe fiets met velgrem kopen. Nefast voor de doorverkoopwaarde en op bijna alle vlakken inferieur tov schijfremmen.

105 is gewoonweg een zeer degelijke groep. Je zal veel meer plezier halen uit andere upgrades aan je fiets (bvb schrijfremmen) dan een upgrade van 105 naar Ultegra.

Heeft het zin om te bellen naar Canyon voor info over beschikbaarheid? Heb interesse in zowel de:

*Endurace Al7 rb (maar die heeft velgremmen) wel een goed gewicht. Beschikbaar in september
*Endurace CF7 (rood zou beschikbaar zijn in september)
*Endurace CF8 ( ultegra groep) binnenkort beschikbaar.

Tussen de al7 rb en de cf8 zit er 1000 euro verschil. Ik heb me voor alle 3 aangemeld. Welke termijn bedoelen ze met binnenkort beschikbaar, is dat weken? Is dat maanden?

Zijn die velgremmen en 105 groep een nadeel voor de bergen? Fiets zou dan meegaan nr Zuid-Frankrijk. Zag vorige week in decathlon een fiets met 105, en ziet er vrij goedkope groep uit?
105 is de groepset van het volk.
Een volwassen en degelijke groepset die betaalbaar is.
Ik zou persoonlijk ook altijd voor een schijfremfiets gaan. Is de betere investering.

Qua beschikbaarheid gewoon elke maandag checken en distill instellen op de pagina’s van de fietsen die je wilt.

Het was weer goed heet vandaag. Toertocht gereden in Wachtebeke, met de gravelbike. Het parcours was ideaal voor een gravelbike, zo goed zelfs dat ik eerst de grote en dan nog de kleine toer heb gereden.

Fiets kuisen en ketting ontvetten om te roteren met een andere.
Precies geluk gehad tijdens de laatste rit om niet langs de kant te staan. 🥲
Ketting.jpg

Terug
Bovenaan