De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Maar maakt eigenlijk niet uit welk model. Die van gobik zijn allemaal top voor de prijs. Bioracer met oranje zeem ook trouwens.
Is dat momenteel nog te verkrijgen bij Bioracer? Op hun website kan ik filteren tussen Vapor en Wave bij zeemtype.

Vandaag in Brakel gereden met de mtb, en er zaten zowaar stoffige passages in! :love: Ook wat spetterende passages natuurlijk, maar geen gebagger. Zalig in t zonneke.

Wel mijn vrouw doen verschieten doordat de crashdetectie van mijn gps ineens alarm gaf, zonder aanleiding. Tegen dat ik de melding kon wegduwen (midden een technische afdaling is dat niet handig) was er al een bericht verstuurd… Ik wist zelfs niet dat die optie aan stond, want de keren dat ik wel tegen de grond ben gegaan, deed dat helemaal niets.
De eerste keer dat dat ding begon te loeien, heb ik het ook maar af gezet.

Iemand ervaring met csc wheels?

Mijn fiets voor grote ritten is de aeroad met dt swiss wielen, maar had graag een goedkoop setje 50 mm op mijn ultimate gelegd voor W-W en achteraf nog mijn korte trainingen af te werken. En voor 300€ kun je niet veel missen zeker?

Wat zou het kosten moest ik mijn dt swiss naven van mijn huidige alu set laten overzetten daarop? Als dat al mogelijk is.

Iemand ervaring met csc wheels?

Mijn fiets voor grote ritten is de aeroad met dt swiss wielen, maar had graag een goedkoop setje 50 mm op mijn ultimate gelegd voor W-W en achteraf nog mijn korte trainingen af te werken. En voor 300€ kun je niet veel missen zeker?

Wat zou het kosten moest ik mijn dt swiss naven van mijn huidige alu set laten overzetten daarop? Als dat al mogelijk is.
Dat zijn de állergoedkoopste op Ali, maar ik heb daar een heel aantal wielsets op gekocht een aantal jaar geleden (om met winst te verkopen 🫣).

Nooit klachten gehad. Als je jouw naven wil overzetten zou ik gewoon losse velgen en spaken kopen, maar het kan uiteraard wel. Enkel het aantal gaten 20/24/28/… moet gelijk zijn en dan kan je aan de slag

Dan kan je nog doelgericht fit for purpose spaken en nippels kiezen, heerlijk!

Vorig weekend eens gaan fietsen in de regio van het ouderlijk huis. Vroeger veel gaan wandelen daar en nooit echt gelet op de fiets mogelijkheden. Wat een gravel paradijs is het daar eigenlijk 😍. Van Vorselaar tot Merksplas en terug, bijna uitsluitend bos en natuur. Heerlijk.

Kan je in Strava het uur verbergen van een activiteit of in plaats van startuur het einduur laten weergeven. Mensen worden jaloers omdat ik vaak ritten heb tijdens de dag.

Kan je in Strava het uur verbergen van een activiteit of in plaats van startuur het einduur laten weergeven. Mensen worden jaloers omdat ik vaak ritten heb tijdens de dag.
Dat kan zeker via onderstaande link. Alleen opletten bij het wijzigen van het uur dat je niet in de toekomst gaat fietsen :D
Hiervoor moet je dus je FIT-file nadien wel manueel opladen op Strava.

En geniet je ook?

Snelheid is toch niet alles? Afstand, hoogteverschil, weersomstandigheden, gevoel van de dag .. Zo veel parameters die het kunnen beïnvloeden.
Idd, groot verschil welke weersomstandigheden en wat het parcours is. Om 33 gemiddeld te halen zou toch alles moeten perfect zitten: een parcours zonder hindernissen, wat ge hier in België bijna niet vindt. Geen beklimmingen, +-20°C en liefst niet te veel wind (of moet wind mee zijn en dan de trein terugnemen :laugh:)
Als je solo 33 gemiddeld rijdt over >50km dan kan je al gaan koersen bij de VWF ofzo. Weinig toeristen die solo zulke gemiddeldes rijden.

Ik had onlangs met 2 eens gemiddeld 33.5km/u op 70km en dat was echt al serieus doorperen. In een grote groep is dat peanuts natuurlijk om zulke gemiddelden te rijden als het parcours zich ertoe leent.
Maar in werkelijkheid moet je al 35 rijden om 33,5 gemiddeld te halen, want je verliest altijd doordat je op de openbare weg rijdt en moet uitkijken voor het verkeer, en af en toe eens aan een rood licht of kruispunt moet wachten. Of moet zijn dat je constant zit de Schelde af te rijden en nooit moet stoppen... Dat vind ik dan op den duur ook maar oersaai eigenlijk (goed voor eens 10km maar niet voor de hele tijd)

Als je solo 33 gemiddeld rijdt over >50km dan kan je al gaan koersen bij de VWF ofzo. Weinig toeristen die solo zulke gemiddeldes rijden.

Ik heb 2 weken geleden 33.6 gehaald over 45km, heen en terug, dus alleszins geen voordeel van de wind, integendeel. En ik moet er écht niet aan denken om te gaan koersen hoor, dan lig ik er na 500m af.

Ik denk dat je het niveau van (kermis)koersen een beetje onderschat

@Lemme & @exCite

Kan deze topic aub ook naar de rubriek "Zelf sporten" of de andere wielrennen gerelateerde topics terug naar hier? De huidige onderverdeling is verschrikkelijk irritant.

Bedankt alvast.

Terug
Bovenaan