De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik ben op zoek naar een goede, comfortabele fietsbroek rond 100 euro en twijfel tussen volgende opties:

- Assos Mille GT C2
- Fururum Joris Pro

Opvallend is dat de Assos 4 sterren heeft bij comfort/ kwaliteit zeem en de Joris Pro 5 sterren op de website van Fururum.

Wat is jullie advies?

Ik ben op zoek naar een goede, comfortabele fietsbroek rond 100 euro en twijfel tussen volgende opties:

- Assos Mille GT C2
- Fururum Joris Pro

Opvallend is dat de Assos 4 sterren heeft bij comfort/ kwaliteit zeem en de Joris Pro 5 sterren op de website van Fururum.

Wat is jullie advies?
Opvallend dat Futurum zijn eigen broeken hoger scoort op zijn eigen website dan de broeken vd concurrenten ? :fingerguns:

- Assos Mille GT C2
- Fururum Joris Pro

Wat is jullie advies?
Altijd assos kiezen weet ik uit ervaring. 😛

- Assos Mille GT C2
- Fururum Joris Pro

Wat is jullie advies?
Gobik. Beste broek die ik heb en kost nog geen 100€.

Ik weet niet of assos hun grippers al gefixed hebben? Topzeem, maar ben je niets mee als de pijpen van je broek omhoog kruipen.

Maar maakt eigenlijk niet uit welk model. Die van gobik zijn allemaal top voor de prijs. Bioracer met oranje zeem ook trouwens.
En hoe is de lengte van de pijpen? Want die van Assos zijn allemaal minstens 5cm te kort

En hoe is de lengte van de pijpen? Want die van Assos zijn allemaal minstens 5cm te kort
Normaal qua lengte volgens de nieuwe standaarden.
Dus zo lang als sommige broeken van castelli, la passione en consorten. Ze hebben ook types die 2cm langere pijpen hebben, zijn dus iets langer. Wil je echt langere pijpen dan moet je naar een specifiek long leg model gaan zoals bij rapha.

Normaal qua lengte volgens de nieuwe standaarden.
Dus zo lang als sommige broeken van castelli, la passione en consorten. Ze hebben ook types die 2cm langere pijpen hebben, zijn dus iets langer. Wil je echt langere pijpen dan moet je naar een specifiek long leg model gaan zoals bij rapha.
Ik vind ze toch wel langer en zeker langer dan castelli die bij mij wel vrij kort komt.

ik ben nu 3 x gaan fietsen en krijg na een tijd toch telkens links wat slapende tenen.
Schoenen zijn volgens mij niet te krap want heb nog redelijk wat bewegingsvrijheid.

ik zit te denken of een bikefit met zadel en schoenplaatjes me hier bij zal helpen.

ik ben nu 3 x gaan fietsen en krijg na een tijd toch telkens links wat slapende tenen.
Schoenen zijn volgens mij niet te krap want heb nog redelijk wat bewegingsvrijheid.

ik zit te denken of een bikefit met zadel en schoenplaatjes me hier bij zal helpen.
Misschien....
Je kan altijd zelf eens experimenteren met zadelhoogte/setback om te zien of dat iets oplost.

Ik heb vorige donderdag eindelijk eens de tijd gevonden om de Frans Claes mtb route eens te doen. Zeer zeker de moeite, maar ik zou toch nog even wachten om deze te rijden tot wanneer de modder wat minder is. Fokkin' hell wat een modderfest was me dat. Maar voor de ambitieuze fietser die eens een stevig tochtje wil doen, ideaal! De route passeert quasi aan het station van Leuven, dus heel makkelijk bereikbaar.

Vandaag in Brakel gereden met de mtb, en er zaten zowaar stoffige passages in! :love: Ook wat spetterende passages natuurlijk, maar geen gebagger. Zalig in t zonneke.

Wel mijn vrouw doen verschieten doordat de crashdetectie van mijn gps ineens alarm gaf, zonder aanleiding. Tegen dat ik de melding kon wegduwen (midden een technische afdaling is dat niet handig) was er al een bericht verstuurd… Ik wist zelfs niet dat die optie aan stond, want de keren dat ik wel tegen de grond ben gegaan, deed dat helemaal niets.

Assos pijpen kruipen altijd omhoog. Na 5km is het alsof ik zo een kort vrouwenbroekje aan heb.
Ligt dat ook niet aan welke broek juist?
Ik heb een mille GT en die pijpen zitten inderdaad wat losser.
Maar de equipe R zit echt retestrak, die beweegt zeker niet. Is om aan te krijgen al niet zo eenvoudig op zich.

Terug
Bovenaan