In het verkeer loopt het vaak snel uit de hand. Ik merk zelf ook dat ik snel op mijn paard zit als er iemand te dicht rijdt of een gevaar veroorzaakt. Je moet als fietser dan ook 100 % wakker zijn en het probleem is ook dat er weinig rekening gehouden wordt met fietsers.
* vandaag weer mensen die op het mtb parcours aan het wandelen waren met hun hond, dit staat nochtans aangegeven : "geen wandelpad". Soms maak ik dan een opmerking, maar laatst begonnen die boomers gewoon te schelden in het plat Antwerps
* gisteren een puber met een Dax die in een natuurgebied reed, ik teken doen dat dit niet de bedoeling was, direct agressie van zijn kant.
* gisteren jongeren die een joint aan het smoren waren op de single track, (die loopt achter verschillende marginale campings -> je passeert daar, bent alleen, kan eigenlijk potentieel gevaarlijke situatie zijn.
* mensen die hun hond overal los laten lopen, als je een opmerking maakt: direct agressie. Los van het gevaar van de loslopende hond (vallen, bijten)
* wandelaars die zo expres tegen de richting wandelen en met 2 naast elkaar stoer blijven lopen en weigeren uit de kant te gaan. Dergelijke situatie kan ook snel ontaarden in agressie of een duw.
* vandaag nog jongeren die bier en sigaretten aan het nuttigen waren temidden van het fietspad.
We zijn in een tijd gekomen dat je beter niet reageert, als fietser ben je in de meeste gevallen de zwakke die het onderspit moet delven, dus ik probeer gewoon conflicten te mijden. Het is perfect mogelijk om een tweewieler van de weg te maaien en meestal ook mee weg te komen. Met een mes zwaaien is ook al dom ( het mini mesje van mijn p20 tool zou toch al geen indruk maken). Als je op dat moment op de verkeerde persoon botst en hij zet zijn wagen in achteruit, dan zullen het ritjes met de handbike zijn...