De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vandaag een goeie 4u30 gereden langs het vlakke Westen. (Enkele sfeerfoto's kun je zien op mijn Strava via de BG groep)
Vleteren-watou-de moeren-de panne-oostduinkerke-diksmuide en terug naar huis. Mooie route en gelukkig niet teveel wind. Jammer genoeg redelijk veel mogen wandelen door werkzaamheden. 94% in zone 1 en 2 gereden.
2x 750ml bidons mee met sportdrank, in Oostduinkerke dan nog 2 halve liters icetea gekocht en heel de rit door 'gesneukeld' van energybars en peperkoek, nadien een goeie portie pasta en gisterenavond carb loading gedaan in de vorm van 4 Brugse zotten.
Jim en Lau zouden trots op mij zijn. 😀

Die Seasucker om fietsen op je dak te zetten blijft toch een fascinerend systeem.
De mensen die het gebruiken zijn er lovend over, mensen die het niet gebruiken vertrouwen het niet.

Vandaag een goeie 4u30 gereden langs het vlakke Westen. (Enkele sfeerfoto's kun je zien op mijn Strava via de BG groep)
Vleteren-watou-de moeren-de panne-oostduinkerke-diksmuide en terug naar huis. Mooie route en gelukkig niet teveel wind. Jammer genoeg redelijk veel mogen wandelen door werkzaamheden. 94% in zone 1 en 2 gereden.
2x 750ml bidons mee met sportdrank, in Oostduinkerke dan nog 2 halve liters icetea gekocht en heel de rit door 'gesneukeld' van energybars en peperkoek, nadien een goeie portie pasta en gisterenavond carb loading gedaan in de vorm van 4 Brugse zotten.
Jim en Lau zouden trots op mij zijn. 😀
Jens zijt gij dat?

Ik heb gisteren 3u30 gebold hier in Limbabwe, ma minne man da was miserie. Afgezien van de beperkte kwaliteit van de route die ik had ingeladen -te veel kilometers op moordstrookjes - was het behoorlijk mistig en lagen de wegen er mega vettig bij. Serieus gevloekt. Die mist had nog wel iets zo langs het kanaal, maar na een half uur hebt ge het er ook wel mee gehad.

Heeft natuurlijk wel wat opgeleverd: reigers, fazanten en eekhoorns gespot. En we hadden al wat cardio gedaan toen de thuis kwamen :party:

Hoe toevallig trouwens. De initialen van mijn bijnaam zijnook bc: beperkte coureur

Wat zijn er goede mtb schoenen? Ik heb de xt pedalen PDM8100 besteld voor op de Canyon. Mijn huidige shimanoschoenen zijn nog met veters van uit de Decathlon, ( 14 jaar oud) en eigenlijk compleet verrafeld (was toen 40 euro ofzo).

Ik wil daar nu ook geen 100en euro's aan geven, gewoon een goed Shimano schoentje.
Ik ben super tevreden van deze. In het echt zien ze er ook 50x beter als uit op foto:

Wat is voor de fiets eigenlijk de beste manier om deze met de wagen te vervoeren. Ik ben meestal alleen dus hij kan gewoon in de koffer met het voorwiel eruit. Maar dan ligt hij plat en ik vraag me af of al die zijwaarste krachten geen kwaad kunnen. Is een rek op de trekhaak beter voor die fiets?

Het woord sneukelen?
In oost Vlaanderen toch ook gewoon een courant woord
In het door de West-Vlamingen quasi geanexeerde Westelijke deel misschien... in het Waasland is dat alvast geen courant gebruikt woord. Allé... misschien in Lokeren maar die horen alleen maar bij het Waasland omdat ze die nergens anders bij wouden :tongue:
Wat is voor de fiets eigenlijk de beste manier om deze met de wagen te vervoeren. Ik ben meestal alleen dus hij kan gewoon in de koffer met het voorwiel eruit. Maar dan ligt hij plat en ik vraag me af of al die zijwaarste krachten geen kwaad kunnen. Is een rek op de trekhaak beter voor die fiets?
De zijwaarste krachten van de wind die constant tegen u fiets blaast en u wielen eigenlijk constant probeert weg te duwen lijken mij eerlijk gezegd veel minder gezond dan u fiets plat leggen in de koffer. Ik zou er niet teveel van wakker liggen, integendeel, ik denk dat in de koffer liggen eerlijk gezegd het beste is voor u fiets en met zekerheid voor het verbruik van u wagen.

Is er iemand die toevallig een adresje kent in de Eifel waar je E-MTB's kan huren?

Wij gaan binnenkort een paar dagen naar Kronenburg, ik zou mijn Gravel Bike willen meenmen maar ik zou liefst voor mijn vriendin een E-MTB willen kunnen huren. Dan kan ik op een normale manier rijden pakweg 60km rijden en kan zij rustig mee bollen zonder dat ze na 20 km volledig de nek af is. In Winterberg een aantal jaar geleden verhuurden ze E-MTB in het park waar we zaten maar nu is er enkel sprake van MTB's en E-bikes en het is onduidelijk of die E-bikes ook E-MTB's zijn... moest er dus ergens enigszins in de buurt een adres zijn als backup zou dat handig zijn.

In het door de West-Vlamingen quasi geanexeerde Westelijke deel misschien... in het Waasland is dat alvast geen courant gebruikt woord. Allé... misschien in Lokeren maar die horen alleen maar bij het Waasland omdat ze die nergens anders bij wouden :tongue:

De zijwaarste krachten van de wind die constant tegen u fiets blaast en u wielen eigenlijk constant probeert weg te duwen lijken mij eerlijk gezegd veel minder gezond dan u fiets plat leggen in de koffer. Ik zou er niet teveel van wakker liggen, integendeel, ik denk dat in de koffer liggen eerlijk gezegd het beste is voor u fiets en met zekerheid voor het verbruik van u wagen.
Integreer u eens zeg!

😉

Gisteren mtb ritje van 48km met fietsclub an het werk. Ben daar veruit de jongste en kan voor geen meter mee met die mannen :(

Begin te denken om voor de warmere maanden (maart/april tot september/oktober) een instap koersfiets te kopen om gewoon wat rond te bollen in de buurt en stelselmatig mijn conditie wat op de bouwen.

2ehands vanalles te vinden regio kust, maar meeste is ofwel redelijk prijzig of sterk verouderd. Waar moet ik op letten qua onderdelen?

Heb momenteel rockrider mtb schoenen (Zoiets) al lijkt mij dit op een gewone koersfiets ook wel te lukken...

Terug
Bovenaan