De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Meer info zal daarvoor nodig zijn. Merk, model, leeftijd, staat, ...

Pre-corona zou een 10 speed koersfiets voor €800 alvast way overpriced zijn tenzij het echt iets speciaals is.
 
Als het gaat over een carbon fiets met Ultegra/Force is er daar toch niks overpriced aan? Koop dan voor meer geld een 2x9 Sora van 10kg, daar word je echt vrolijk van.
 
Voor €800 kocht je toch ook een 11 speed 105 met carbon frame, plaats ik persoonlijk toch boven 10 speed Ultegra.
 
Vandaag de Medio Fondo gereden. Ik was vroeg wakker dus eerst al 40 minuten warm gereden, dan aan de fondo begonnen en telkens in een goeie groep beland. Alleen voelde ik mijn eten wat op mijn maag liggen, en dan daarbij behoorlijk wat drinken. Dus 3u lang helemaal niks gegeten. Op de epic kom voelde ik de laatste 3km mijn benen helemaal leeglopen, zelden meegemaakt. Kwam geen poot meer vooruit 😀
3 uur zonder eten... is er een beetje om vragen natuurlijk. Valt eigenlijk zelfs nog mee, vaak begin ik na anderhalf uur al te voelen dat het wat lastiger begint te worden.

Ik had graag de Fondo nog eens gereden maar mijn schoonouders laten werken in mijnen bouw en ondertussen zelf op de rollen rijden dat krijg ik moeilijk uitgelegd :p. Ik ging gisteren dan normaal terug beginnen na het afronden van de Festive500 maar den douche was buiten dienst, toch maar gepast. Hopelijk werkt alles vanavond terug goed dan kan ik beginnen aan Tour De Zwift. Sometimes all you need is a carrot... :)

Voor €800 kocht je toch ook een 11 speed 105 met carbon frame, plaats ik persoonlijk toch boven 10 speed Ultegra.
+1 voor 105 - 5800 series over Ultegra - 6700 series.
 
Ik heb me misschien wat slecht uitgedrukt. De fiets die ik kan kopen, is een LOOK 486 full carbon met Campagnolo Centaur 10 speed cassette. Cassette en ketting zijn nagenoeg nieuw.
Mijn vraag was niet zozeer (of enkel) of dit een goede prijs is, maar vooral of ik dit nodig heb om binnen op de rollen te rijden. Misschien is een goedkopere fiets (van mindere kwaliteit dan uiteraard) ook al voldoende?
 
Ik heb me misschien wat slecht uitgedrukt. De fiets die ik kan kopen, is een LOOK 486 full carbon met Campagnolo Centaur 10 speed cassette. Cassette en ketting zijn nagenoeg nieuw.
Mijn vraag was niet zozeer (of enkel) of dit een goede prijs is, maar vooral of ik dit nodig heb om binnen op de rollen te rijden. Misschien is een goedkopere fiets (van mindere kwaliteit dan uiteraard) ook al voldoende?

Als het enkel en alleen voor de rollen is zou ik dat geld er zeker niet aan geven. Zelf rij ik met een 9 speed Tiagra, alu racer op de rollen. 4 weken voor de lockdown gekocht voor €200. Dat zal je nu wel niet meer vinden vrees ik.
 
Voor op de rollen is eender wel "fietsvormig object" eigenlijk goed genoeg. Kan gerust zo'n beater-fietsje van den Decathlon zijn. Of een tweedehandsje zoals langun al zegt. Er is altijd wel ièts te koop dat daar perfect voor is.

Er zijn zelfs veel carbonnen fietsen die niet geschikt zijn voor op een trainer (er komen redelijk wat torsionele krachten op de achtervork terecht).
 
Er zijn zelfs veel carbonnen fietsen die niet geschikt zijn voor op een trainer (er komen redelijk wat torsionele krachten op de achtervork terecht).

Dat was toch naar het rijk der fabels verwezen? Een snelle Google leert me dat je wel moet zorgen dat het goed vast zit - dat is geen probleem met thru axles en niet vollenbak sprinten zoals buiten links en rechts aan je stuur te snokken.
 
Ik heb me misschien wat slecht uitgedrukt. De fiets die ik kan kopen, is een LOOK 486 full carbon met Campagnolo Centaur 10 speed cassette. Cassette en ketting zijn nagenoeg nieuw.
Mijn vraag was niet zozeer (of enkel) of dit een goede prijs is, maar vooral of ik dit nodig heb om binnen op de rollen te rijden. Misschien is een goedkopere fiets (van mindere kwaliteit dan uiteraard) ook al voldoende?
Anders moet je een zoekopdracht uitzetten naar dezelfde fiets als jij hebt, maar dan zoeken op schadegevallen. Ik heb zo exact dezelfde op mijn rollen staan, maar der zit een barst in waardoor die niet meer buiten mag
 
Voor degene die in de buurt wonen, in Fashion for cycling uitverkoop van Katusha-Alpecin kledij, €15 voor grote stukken (broek, truitje, sprintpak, ..) .

Voor de looks moet je het niet doen maar ik heb toch een degelijke broek bij voor op de rollen, slijt mijn Assos minder snel ;) Broeken zijn enkel nog S en M.
 
Voor degene die in de buurt wonen, in Fashion for cycling uitverkoop van Katusha-Alpecin kledij, €15 voor grote stukken (broek, truitje, sprintpak, ..) .

Voor de looks moet je het niet doen maar ik heb toch een degelijke broek bij voor op de rollen, slijt mijn Assos minder snel ;) Broeken zijn enkel nog S en M.
Merci voor de tip, mijn pa woont daar niet ver van, dus hij zal wel eens een kijkje gaan nemen :)
 
Heeft iemand ervaring met die warming pads voor schoenen van decathlon? Ik doe nu twee paar kousen aan, maar binnen het uur zijn mijn tenen ijsklompen... Daarna in de douche is dat altijd doodgaan :p.

Heb op mantel wel winterkousen zien staan, maar is dat echt de moeite? Is 50 euro en zien er niet speciaal anders uit dan mijn huidige kousen :p
 
Voor fietsen heb ik geen speciale winterkousen, voor wandelen en lopen wel en daar merk ik het verschil toch enorm hard.
 
Heeft iemand ervaring met die warming pads voor schoenen van decathlon? Ik doe nu twee paar kousen aan, maar binnen het uur zijn mijn tenen ijsklompen... Daarna in de douche is dat altijd doodgaan :p.

Heb op mantel wel winterkousen zien staan, maar is dat echt de moeite? Is 50 euro en zien er niet speciaal anders uit dan mijn huidige kousen :p
Je moet bloed naar u voeten doen stromen voor warmte. Dus zie niet dat je de toevoer afsluit door zoveel kousen aan te doen
 
1) heb je overtrekken aan?
2) wat voor kousen heb je aan (materiaal)
3) enkel mensen bij 🎿 dat ik weet ja dat helpt zo van die verwarmingpads
4) nylon zou naar het schijnt ook helpen :p
5) regelmatig tenen bewegen :p
 
6) heb je winterschoenen?
7) hoe ziet de rest van je kledij er uit? Als je warmte verloren laat gaan via je hoofd/handen zal je je voeten kunnen verwarmen wat je wilt, het zal niet veel helpen.
 
1) ja, gripgrab maar da's enkel waterafstotend dus helpt niet echt tegen de kou.
2) gewone kousen van Castelli, dus gewoon katoen, vaak twee :D
6) nee, heb ik overwogen maar voor de enkele maanden op het jaar dat het echt koud is zocht ik eerder een ander alternatief...
7) thermisch ondergoed, lange broek uiteraard, t-shirt, wielertrui, wintervest, muts/pet en helm

Het klopt idd dat mijn voeten wel spannen in mijn schoenen, misschien eerder 1 paar aandoen...
 
Terug
Bovenaan