De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb deze kousen in combinatie met overschoenen van BBB (waterafstotend + fleece voering voor de warmte) en daarmee heb ik geen koude voeten meer.

Met gewone katoenen kousen, rij ik anders ook met twee bevroren klompen rond :p.
 
Ik rij ook met "winterkousen" van craft (waren wel niet zo'n speciaal dure ofzo) en dan overschoentjes van Shimano en tot nu toe geen koude voeten gehad bij temperaturen rond het vriespunt. Zeker die overschoenen maakten een groot verschil voor mij.
 
Dit seizoen winterschoenen (northwave x-celsius) gekocht (mtb), en dat had ik al veel eerder moeten doen.
 
Heb ook dit probleem en al eens gevraagd (op 9Lives), verschillende soorten kousen, twee paar, overschoenen etc maar niets helpt. Volgende winter dus ook investeren in winterschoenen. Zullen normaal de Northwave X-Magma worden.
 
Steek van die chausettes (?) van de Decathlon tussen uw overschoenen en gewone schoenen ? Dan moet je toch zeker voldoende warm hebben.
 
MrnFingers heeft mij eens de tip gegeven van alufolie te gebruiken bij de tenen, werkt prima
 
Denk dat het probleem bij mij ook zit bij geknelde tenen, niet genoeg ruimte. Schoenen zijn net groot genoeg om met zomerkousen te rijden, dus extra dikke kousen aandoen en alles zit gekneld, minder bloedcirculatie. Daarom winterschoenen ook maatje groter om nog dikke kousen te kunnen aandoen.
 
voila, nieuwe racefiets schoenen gekocht in de solden. 80€ best mooie prijs. (y)
Nortwave core. Anders altijd een 42, bij deze een 41 :thinking:
 
Hoop dat dit de juiste thread is voor mijn vraagje:

Ik rijd nog steeds rond met dezelfde MTB als toen ik in mijn middelbaar zat, maar ondertussen zijn mijn remblokjes zo hard afgesleten dat mijn achterrem volledig toeknijpen infeite niets meer doet. Ze moeten dus vervangen worden.

Het enige dat ik weet is dat het remmen zijn van Shimano, maar geen model of weet ik veel wat (en ik ben ook geen wielerenthousiast dus heb er ook niet zo veel verstand van).
Ik vermoed dat dat iets is wat ik gemakkelijk zelf kan vervangen ? En zoja, hoe weet ik welke remblokjes ik juist moet kopen ?

Thanks !
 
Hoop dat dit de juiste thread is voor mijn vraagje:

Ik rijd nog steeds rond met dezelfde MTB als toen ik in mijn middelbaar zat, maar ondertussen zijn mijn remblokjes zo hard afgesleten dat mijn achterrem volledig toeknijpen infeite niets meer doet. Ze moeten dus vervangen worden.

Het enige dat ik weet is dat het remmen zijn van Shimano, maar geen model of weet ik veel wat (en ik ben ook geen wielerenthousiast dus heb er ook niet zo veel verstand van).
Ik vermoed dat dat iets is wat ik gemakkelijk zelf kan vervangen ? En zoja, hoe weet ik welke remblokjes ik juist moet kopen ?

Thanks !

Als ge er weinig van kent, loop gewoon uw lokale fietsenmaker binnen en die regelt u dat voor een appel en een ei.
 
MrnFingers heeft mij eens de tip gegeven van alufolie te gebruiken bij de tenen, werkt prima
Folie op tenen, dan kousen en dan schoenen?
Ga ik eens moeten proberen. Meteen last van verkleumde tenen.

Ik heb winterschoenen, met schoenplaatjes die volledig versleten zijn. Ik schiet uit mijn pedaal.
De bouten zijn echter zo enorm afgesleten, en vol prut dat ik ze niet los krijg. Iemand tips om ze er toch van te kunnen draaien?
 
Nee, rond de sokken. Nog nooit op blote huid uitgeprobeerd, misschien ook eens doen.

En voor zotgedraaide schroefkoppen: imbus met een elastiek ertussen.

Rubber-Band-1.jpg
 
Folie op tenen, dan kousen en dan schoenen?
Ga ik eens moeten proberen. Meteen last van verkleumde tenen.

Ik heb winterschoenen, met schoenplaatjes die volledig versleten zijn. Ik schiet uit mijn pedaal.
De bouten zijn echter zo enorm afgesleten, en vol prut dat ik ze niet los krijg. Iemand tips om ze er toch van te kunnen draaien?
Kan je die prut er niet met een plat schroevendraaiertje een beetje los prutsen?
 
Mijn favoriete aankoop voor 2021 is ook al gekend: https://www.kaercher.com/be/home-garden/mobiele-reiniging/mobile-outdoor-cleaner/oc-3-16800150.html

Niet goedkoop, maar o zo handig. Had ik het maar sneller gekocht.

Gedaan met fietsen wassen in de douche! :p
Grappig, is hier ook net geleverd (122 euro op Amazon).
Heb 't nog niet kunnen testen op de fiets, maar wel al eens gewoon op de auto getest.
Wat een wonderbaarlijk leuk/handig apparaat. Enige negatieve in de reviews is het reservoir dat maar nipt genoeg is voor 1 fiets. Dat lossen we op door een bidon water in de koffer te leggen. Ik woon op een appartement, ook blij dat ik niet meer 500m verderop naar mijn ouders moet gaan om mijn fiets in de tuin te gaan poetsen. Nu gewoon even langs de straat.
Als de tourtochten weer normaal georganiseerd mogen worden verliest het daar wel wat van z'n nut, maar ik ga toch ook wel geregeld eens naar As, Landgraaf,...en dan is 't toch wel handig om die even af te spoelen vlak na de rit.
 
Goh, ik kom eigenlijk echt toe met één reservoir om een fiets af te spoelen. Zal er natuurlijk ook wat van afhangen hoe smerig je fiets is.

Compactheid is ook een voordeel natuurlijk. Vorige week meegenomen in de auto om wandelschoenen af te spuiten, zeer praktisch!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan