De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Tja, geld niet waard…

Je betaalt max een €10 en daarvoor krijg je
- bevoorrading
- verzekering bij ongevallen
- meer fietsers op baan dus vaak leuker om in groep te fietsen
- eens een vernieuwende route
- je steunt vaak de lokale club

Kan je niet voor klagen vind ik.
Heb gisteren maar 5 euro betaald, verzekering hebben meeste sowieso al denk ik via VWB/cycling Vlaanderen
 
Uiteindelijk toch beslist om buiten te gaan, gewoon goed op tijd vertrokken. :tongue:
Was al 25 graden toen ik vertrok, maar denk na 40 minuten was het al 30
:eek: Op tijd vertrokken ??? Het was nog geen 25 graden toen ik al terug thuis was. Gravelritje van een 50 km gedaan. Om 6 uur 's ochtends weg.
 
2 keer plat gereden op weg naar huis na het werk. Eerst een stuk glas en 5 kilometer later een steen niet zien liggen en dus een snakebite. Gelukkig juist op tijd thuis dan begon het te regenen deze morgen.
 
Ik ga echt niet om 5u opstaan op een zaterdag hoor :p
Graag fietsen heeft ook zijn grenzen :p
:)
Tja.. ik ben een ochtendmens. 5 uur is mijn normale uur van opstaan. Moet daar mijn wekker niet voor zetten. Het heeft dus ook z'n voordelen ook. Ik was thuis voor het warm werd :D
 
Als jullie LSD doen van pakt zo'n 3u, is het dan nodig om snacks ofzo mee te pakken?
Deze VM opt gemak gaan fietsen, enkel water mee. Maar op 50km zware dip. Gelukkig wel min of meer te boven gekomen.
Went dat of toch iets meepakken?
 
Als jullie LSD doen van pakt zo'n 3u, is het dan nodig om snacks ofzo mee te pakken?
Deze VM opt gemak gaan fietsen, enkel water mee. Maar op 50km zware dip. Gelukkig wel min of meer te boven gekomen.
Went dat of toch iets meepakken?
Uiteraard altijd iets meenemen. Een lichaam dat moet presteren moet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen. Een kachel kan niet branden zonder hout.
 
Als jullie LSD doen van pakt zo'n 3u, is het dan nodig om snacks ofzo mee te pakken?
Deze VM opt gemak gaan fietsen, enkel water mee. Maar op 50km zware dip. Gelukkig wel min of meer te boven gekomen.
Went dat of toch iets meepakken?
Alles boven de 2u
Uiteraard altijd iets meenemen. Een lichaam dat moet presteren moet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen. Een kachel kan niet branden zonder hout.
Jawel een gaskachel bv :unsure:
 
Als jullie LSD doen van pakt zo'n 3u, is het dan nodig om snacks ofzo mee te pakken?
Deze VM opt gemak gaan fietsen, enkel water mee. Maar op 50km zware dip. Gelukkig wel min of meer te boven gekomen.
Went dat of toch iets meepakken?
Sportdrank van 6D, een fles met poeder, ander puur water. Maar langer dan 3u moet ik wel eten.
 
Kun je wel op trainen. Low-intensity rijden kan ik gemakkelijk 4 uur volhouden op louter water. Heeft me wel wat trainen en oefenen gekost om mijn lichaam daarop te conditioneren. Ik heb ook altijd wel wat eten mee voor als de man met de hamer dan toch langskomt, maar da's meer een psychologische verzekering.
 
Ik zeg niet dat dat uithongeren zoals ik dat doe goed/gezond/meest voordelig is, maar het kàn wel, en het zorgt ervoor dat je niet direct in de choco gereden wordt als je eens niet direct kunt eten volgens het ideale voedingsschema voor een bepaalde rit.
 
Benieuwd wat ik allemaal moet eten als ik de everesting challenge ga doen, hopen dat ik er nog wat in krijg na 8u+
 
ideaal als je een laag testosterone gehalte, lage botdensiteit en vermoeidheid nastreeft :tongue:
Op zich is het niet echt slecht om dat eens te doen. Liefst dat je uw grenzen aftast in gecontroleerde omstandigheden en zo voelt hoe uw lichaam reageert.
Maar als je dat vaak doet dan hanteer je wel de verkeerde methode :p
Voeding is inherent verbonden aan presteren. Beter iets te veel dan te weinig!
 
Benieuwd wat ik allemaal moet eten als ik de everesting challenge ga doen, hopen dat ik er nog wat in krijg na 8u+
Bij L3B een manier gevonden die voor mij goed werkt, tijdens vorige Marmotte’s het steeds lastig gekregen na 6u om nog sportdrank te drinken maar niet voldoende plaats voor extra eten.

Bij L3B had ik 2 drinkbussen van 1L mee met SiS Beta fuel, hierdoor had ik voldoende koolhydraten voor de eerste 4u, nadien heb ik enkel water gedronken en mijn koolhydraten puur uit eten (gels, blocks, graanbars) gehaald en ben ik het eigenlijk nooit beu geworden om te blijven eten/drinken, zelfs niet na 8u fietsen.
 
Terug
Bovenaan