De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Op fietsweekend met de club. 't Is bij de eerste dag gebleven.
Mijn orthopedist was mee. Morgen bellen voor een botscan en MRI >_<

'k Ga niet fietsen tot juni, denk ik. Behalve de pendel naar het werk dan 2 - 3 keer in de week. Dat is 10 kilometer.

Wat een klotegedoe

Ik heb een 10% kortingscode voor zale-online, die al heel goedkope bioracer spullen hebben.
Pm maar indien iemand interesse.
Eergisteren net besteld, omdat ik al zo tevreden was van de Bioracer broek, nog een broek en regenvestje. 😫
Net naar het werk gereden met de koersfiets en 600m voor aankomst platte achterband... straks tijdens de pauze eens kijken of ik hem kan fixen of de verzekering bellen. Voelde al niets scherps langs buiten er in zitten.
Mijn fiets-herstel-handigheid wordt goed getraind deze dagen, iets te goed naar mijn zin. 🥲
Al goed dat het nog maar 600m wandelen was.

Oranje zeem van bioracer is toch het beste wat ik heb. Ook nog assos gehad. Het zeem zelf is echt wel next level goed, maar die vreselijke grippers verkloten heel de broek.
Amen!
Spitfire broek kost 89€ (voorheen 79€) en dat is prijs/kwaliteit mijn beste broek.
Ik heb met Black Friday de Epic bibshort gekocht, maar nog niet aangedaan.

Eergisteren net besteld, omdat ik al zo tevreden was van de Bioracer broek, nog een broek en regenvestje. 😫
Net naar het werk gereden met de koersfiets en 600m voor aankomst platte achterband... straks tijdens de pauze eens kijken of ik hem kan fixen of de verzekering bellen. Voelde al niets scherps langs buiten er in zitten.
Mijn fiets-herstel-handigheid wordt goed getraind deze dagen, iets te goed naar mijn zin. 🥲
Al goed dat het nog maar 600m wandelen was.
Dat ging nog wel vlot.
Zag een snede in de buitenband precies en een klein gaatje in de binnenband.
Niet te voelen in de buitenband (langs binnen of buiten niet). Vervangen en seffes nog eens kijken of hij nog hard staat en dan er weer in.
CO patroon gespaard door de pomp van het werk 🥳
Reserve band wel dat ringetje niet aan het ventiel (en ook geen schroefdraad).
20220425-010618.jpg
Welke binnenbanden zijn aan te raden want ik had er maar eentje?
En qua buitenband de Continental GP 5000?
Kostelijke maand hopelijk volgende maand weer een actiecode van Futurumshop 😂

Ik ben tevreden over de Activ-8 binnenbanden, kosten niet veel en gaan lang mee.
Buitenbanden is tegenwoordig een ander paar mouwen. Ik had de Vittoria Rubino voor de lente/zomer en de Conti 4-seasons voor herfst/winter.

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met puur online zoals La passione of le col?
Ik koop al vrij lang veel van La Passione, maar die hun prijzen zijn al wel verschillende jaren alsmaar de hoogte ingeschoten precies. Tom Boonen zal goed betaald moeten worden zeker tegenwoordig :p Altijd wel tevreden van geweest, zowel van broeken als truitjes. Maar het is niet meer zo "goedkoop" als vroeger helaas.
Daarnaast gebruik ik ook nog wel broeken van Assos en Q36.5, allemaal wel goede broeken. Vroeger gebruikte ik meer Castelli maar vond dat de "rek" nogal snel uit de broekspijpen verdween.

Ik ben tevreden over de Activ-8 bibbenbanden, kosten niet veel en gaan lang mee.
Buitenbanden is tegenwoordig een ander paar mouwen. Ik had de Vittoria Rubino voor de lente/zomer en de Conti 4-seasons voor herfst/winter.
Nu, origineel, liggen er hier ook de VITTORIA RUBINOPRO G2 RACE op.
Als het voor woon-werk is, zou ik vooral opteren voor lekbestendigheid...
Woon-werk en ook trainingen daarrond natuurlijk.
In de toekomst misschien gravelbike ook wel meer gebruiken voor W-W, ik kan een deel naast het water rijden met een ommetje.
Dewelke staan bekend als lekbestendig en dewelke net niet?
Nu een eerste lek na 3150km ofzo.

@515 : ik heb een tijd de Schwalbe Durano plus gebruikt, erg stevige band. Je levert mss wat snelheid in, maar dat is volgens mij echt marginaal.

Op mijn huidige woon-werkfiets liggen marathon supreme, en die lijken mij ook erg stevig te zijn.

Laatst bewerkt:
Nu, origineel, liggen er hier ook de VITTORIA RUBINOPRO G2 RACE op.

Woon-werk en ook trainingen daarrond natuurlijk.
In de toekomst misschien gravelbike ook wel meer gebruiken voor W-W, ik kan een deel naast het water rijden met een ommetje.
Dewelke staan bekend als lekbestendig en dewelke net niet?
Nu een eerste lek na 3150km ofzo.
enkel als ik een training bij doe ga ik met de koersfiets. Maar ben toch meer op mijn gemak als ik met de gravel naar het werk ga kwestie van lekke banden.

Maar zijn die broeken vergelijkbaar (in hun gamma op zelfde niveau)? Want heb ook bagger zemen gehad van vermarc maarja 20 euro voor een broek :p

Maar zal eens voor bioracer gaan nu :D
Heb eens gezocht, de broek van la passione die ik heb kost momenteel €135 en heeft het slechtste zeem van al mijn broeken.

Voor mij is de ranking van goed naar minder:
Bioracer Spitfire
Castelli competizione (betrellen zijn aan de te korte kant voor mij)
La passione prestige lightweight

Broeken heb ik bij la passione nog niet gekocht maar hun truitjes vind ik echt top. Ik heb er ook een dikke wintervest van.
Ik zie dat er nu weer een aantal in promo staan, trui met aero sleeves voor €63. Zo duur is dat toch niet?

Broeken heb ik bij la passione nog niet gekocht maar hun truitjes vind ik echt top. Ik heb er ook een dikke wintervest van.
Ik zie dat er nu weer een aantal in promo staan, trui met aero sleeves voor €63. Zo duur is dat toch niet?
Truitjes ben ik ook zeer tevreden van broeken zijn te duur voor wat je krijgt.

Maap is topkwaliteit, heb daar een setje van en is veel duurzamer dan Rapha.
Als je zo een strava challenge meepikt kan je de prijzen nog wat drukken.
Je kan zagen dat het duur is maar ik heb liever een broek van 140 euro die 3 jaar meegaat dan eentje van 105 die je na een jaar niet meer durft aandoen omdat de stof op niets meer trekt...

265€ voor de cargo bibshort :unsure:
Wel 15% korting bij aankoop van bibshort, jersey en sokkies. Maar dan is het nog 385€ :shutup:

265€ voor de cargo bibshort :unsure:
Wel 15% korting bij aankoop van bibshort, jersey en sokkies. Maar dan is het nog 385€ :shutup:
Ja had die cargo's ook zien passeren. Is er wat over want is het type broek dat ik zou dragen tijdens een bikepack en dat doe je liever niet met een broek van 265 euro... Ik heb een 'gewone' bibs

Terug
Bovenaan