De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Gobik is volgens mij het "nieuwe" kledingmerk van contador. Qua prijs is het volgens mij zoals la passione, sinds ze een proefploeg sponseren is de prijs toch gestegen.
Hij is de ambassadeur.

Als een proefploeg sponsoren een prijsstijging wilt zeggen dan houd ik mijn hart vast voor als maap een ploeg gaat sponsoren.
Ik zie het al voor me jerseys voor 250€!
Iemand daar in feite ervaringen mee, met maap?

Vooral voor het geld bieden andere merken toch betere kwaliteit.
Een merk dat velen niet zullen kennen maar dat echt goed is, dat is Gobik.
Komen met zeer goeie kwaliteit van gerief een prijsklasse lager dan bijvoorbeeld castelli.
Ken het merk, maar geen ervaring mee. Als ik op de website keek dan is het vooral voor panlatten zo te zien.

Hij is de ambassadeur.

Als een proefploeg sponsoren een prijsstijging wilt zeggen dan houd ik mijn hart vast voor als maap een ploeg gaat sponsoren.
Vraag eens aan die dame uit Nederland die WK gaat winnen in 2024 maar nog nooit een koers uitgereden heeft :unsure:

Gobik is volgens mij het "nieuwe" kledingmerk van contador. Qua prijs is het volgens mij zoals la passione, sinds ze een proefploeg sponseren is de prijs toch gestegen.

Idd net nog eens gekeken. Rond de 100€ voor een broek, 70-80€ voor een shirt.. Doet toch niet zoveel meer onder voor castelli.

Idd net nog eens gekeken. Rond de 100€ voor een broek, 70-80€ voor een shirt.. Doet toch niet zoveel meer onder voor castelli.
Ja maar je moet wel rekening houden dat dit wel mee kan met de duurdere reeksen van castelli.
Hun absolute bib met K10 zeem is te vergelijken met de free aero broek. Dat is 120 vs 180€. Iets goedkoper dus, maar uiteraard ook niet gratis :P

Ik ben eigenlijk altijd heel content geweest van LP. Kheb daar vrij veel van, en qua zemen steekt enkel Assos er een kopke boven.

Naar duurzaamheid absoluut niks op aan te merken.

Eigenlijk gebruiken de meeste hun eigen zeem helemaal niet, dus dat van Assos is beste zeem weet ik eigenlijk niet of dat echt klopt :unsure:

Eigenlijk gebruiken de meeste hun eigen zeem helemaal niet, dus dat van Assos is beste zeem weet ik eigenlijk niet of dat echt klopt :unsure:
Elastic interface maakt ze idd quasi allemaal. Maar als je een LP zeem naast één van Rapha legt zijn die qua design, densiteit, dikte,… (quasi) identiek. Quasi, omdat er natuurlijk verschillende modellen bestaan binnen elk merk.

Assoszemen zijn compleet anders. Ze hebben een wafelstructuur, zijn qua toplaag veel zachter, worden niet gestikt aan de zijkant (golden gate) en de dure hebben een KuKuPenthouse - idd, een extra zacht plekje voor je flietertje.

EDIT: ik koop geen Assos meer, want de pijpen zijn echt lachwekkend kort

Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk altijd heel content geweest van LP. Kheb daar vrij veel van, en qua zemen steekt enkel Assos er een kopke boven.

Naar duurzaamheid absoluut niks op aan te merken.

Ik jammer genoeg wel mindere ervaring mee. Zeer snel/ongebruikelijke slijtageverschijnselen bij zowel jersey als bibs + crappy klantenservice. Voor mij dus geen LP meer.

MAAP enkel ervaring met jerseys, die ik echt top vind (wel gekocht in archive sale, want anders toch wat te pricy).

Je verwart het feit dat elastic interface de fabricatie van veel zemen doet met het feit dat het allemaal dezelfde zemen zijn.

Ja EI fabriceert ze en doet engineering daarrond. Maar het staat ook op hun website, zij maken geen generics maar bieden voor elk merk een oplossing op maat. Technologieën en ideeën worden meegenomen maar het is niet dat het allemaal krak dezelfde zemen zijn. Prijsklasse speelt een grote rol daarin. Want je wil een zeem die zo dun als mogelijk is en tegelijk zo comfortabel als mogelijk is.

Je verwart het feit dat elastic interface de fabricatie van veel zemen doet met het feit dat het allemaal dezelfde zemen zijn.

Ja EI fabriceert ze en doet engineering daarrond. Maar het staat ook op hun website, zij maken geen generics maar bieden voor elk merk een oplossing op maat. Technologieën en ideeën worden meegenomen maar het is niet dat het allemaal krak dezelfde zemen zijn. Prijsklasse speelt een grote rol daarin. Want je wil een zeem die zo dun als mogelijk is en tegelijk zo comfortabel als mogelijk is.
Ik zeg toch niet dat het allemaal dezelfde zemen zijn. Alleen als het dezelfde fabrikant is dat alle topbroeken met hun beste merk wss niet veel van elkaar zullen schelen

Bioracer maakt hun eigen zeem, hoe dat bij Vermarc zit weet ik niet maar die heb ik en ik ben daar wel tevreden van
Dus wss ga ik daarbij blijven (bioracer enkel truitje dus broek nog geen ervaring mee)

Oranje zeem van bioracer is toch het beste wat ik heb. Ook nog assos gehad. Het zeem zelf is echt wel next level goed, maar die vreselijke grippers verkloten heel de broek.

Oranje zeem van bioracer is toch het beste wat ik heb. Ook nog assos gehad. Het zeem zelf is echt wel next level goed, maar die vreselijke grippers verkloten heel de broek.
Geen ervaring met die anderen maar van die van Bioracer ook zeer content!
Sportfull ook oké, die van Futurumshop was ook fijn, maar ik zou die van Bioracer ook eerst kiezen.

Ik vind het zeem van mijn la passione broek toch stukken slechter dan bv bioracer en castelli
Maar zijn die broeken vergelijkbaar (in hun gamma op zelfde niveau)? Want heb ook bagger zemen gehad van vermarc maarja 20 euro voor een broek :p

Maar zal eens voor bioracer gaan nu :D

Maap is topkwaliteit, heb daar een setje van en is veel duurzamer dan Rapha.
Als je zo een strava challenge meepikt kan je de prijzen nog wat drukken.
Je kan zagen dat het duur is maar ik heb liever een broek van 140 euro die 3 jaar meegaat dan eentje van 105 die je na een jaar niet meer durft aandoen omdat de stof op niets meer trekt...

Maap is topkwaliteit, heb daar een setje van en is veel duurzamer dan Rapha.
Als je zo een strava challenge meepikt kan je de prijzen nog wat drukken.
Je kan zagen dat het duur is maar ik heb liever een broek van 140 euro die 3 jaar meegaat dan eentje van 105 die je na een jaar niet meer durft aandoen omdat de stof op niets meer trekt...
MAAP:
TRANSCEND-F4LF6N
TRANSCEND-8MVEPG
Vanaf €165 euro in je winkelmandje €50 korting en via deze link volgens mij voor iedereen aan te vragen.

LeCol:
STRAVACL4XH1SJERCB

Rapha 10%:
R06-L19K-AML6-13A6

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan