De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik ga ook een vraag stellen: mag je zaterdag op de hellingen van LBL als je niet aan cyclo meedoet?
Ik zou niet weten waarom je dat uitgerekend die dag zou doen.
Maar ik zie niet echt een reden waarom het niet zou mogen, het is geen afgesloten parcours uiteindelijk, het is een cyclo op openbare weg met signalisaties.

Ik zou niet weten waarom je dat uitgerekend die dag zou doen.
Maar ik zie niet echt een reden waarom het niet zou mogen, het is geen afgesloten parcours uiteindelijk, het is een cyclo op openbare weg met signalisaties.
Omdat ik meestal op dezelfde plek vertrek en ze passeren daar dus deel van de wegen gaan dan eenmaal dezelfde zijn :p

En dan kan ik eens in de wielen gaan hangen op het vlakke :unsure:

Die lagers van Canyon (of in Canyon fietsen) zijn precies toch niet zo top. Al de 3e keer dat ik ze moet laten vervangen door de fietsenmaker (in mijn achterwiel)

Dat ligt toch aan DT-Swiss (of de wielenleverancier in kwestie).
Wat ik altijd doe is gewoon de endcaps van de hubs losmaken, en daar een dikke klodder vet in doen, en dan er terug op. Houdt vuiligheid en water buiten, waardoor ze langer meegaan.

De meeste lagers zit af fabriek amper vet in. Ik haal meestal de dichting er even af, vet er in en weer toe. Ik heb er mijn twijfels bij dat dure lagers zoveel beter zijn als goedkopere.

De meeste lagers zit af fabriek amper vet in. Ik haal meestal de dichting er even af, vet er in en weer toe. Ik heb er mijn twijfels bij dat dure lagers zoveel beter zijn als goedkopere.
Het zal iets nauwere toleranties hebben. Maar de vraag is of de meerprijs het waard is natuurlijk.

Het ergste is: mijn vader gaat die ook gebruiken, kga denk ik een namiddag les moeten geven :crazy: :laugh:
Vooral routes importeren zal het belangrijkste zijn
De eerste set-up is het lastigste. Eenmaal ingesteld is dat gewoon aanzetten en rijden.
Koersen inladen is gewoon inladen en via WiFi verzenden, simpeler wordt het niet.

De eerste set-up is het lastigste. Eenmaal ingesteld is dat gewoon aanzetten en rijden.
Koersen inladen is gewoon inladen en via WiFi verzenden, simpeler wordt het niet.
Bij een Wahoo gaat dat laatste toch wel een pak simpeler hoor.

Voorbeeld 1: Wahoo

Whatsapp:
Ik: hey pferdenkopf, gaan we morgen fietsen?
Jij: ja hoor, heb je een route?
Ik: ^^ stuurt .gpx bestand ^^
Jij: ^^ klikt op het bestand, openen met Wahoo Elemnt, PRINNNGGG^^ (het staat erop)

Voorbeeld 2: Garmin

Whatsapp:
Jij: ^^ klikt op het bestand, Whatsapp desktop openen op pc, downloaden op pc, garmin connect openen, uploaden, naam geven, koers verzenden naar toestel ^^

En dan hopen dat hij het synchroniseert

Whatsapp:
Jij: ^^ klikt op het bestand, Whatsapp desktop openen op pc, downloaden op pc, garmin connect openen, uploaden, naam geven, koers verzenden naar toestel ^^

En dan hopen dat hij het synchroniseert
Klopt toch helemaal niet?
Op je gsm het bestand openen met Garmin connect en doorsturen naar je Garmin. Syncen en klaar.

Ik heb in jaren mijn pc niet meer gebruikt om een gpx op mijn garmin te krijgen.

Klopt toch helemaal niet?
Op je gsm het bestand openen met Garmin connect en doorsturen naar je Garmin. Syncen en klaar.

Ik heb in jaren mijn pc niet meer gebruikt om een gpx op mijn garmin te krijgen.
Toen ik paar jaar geleden net mijn Garmin had, deed ik het ook zo, maar op een gegeven moment is dat gestopt met werken en moest ik inderdaad via de connect web interface gaan. Ondertussen werkt het terug rechtstreeks via de app blijkbaar :) .

Ik vind het al goed dat de positie van de knoppen op hun fietscomputer en horloges wat overeenkomt (bevestigen, annuleren, op kaart navigeren), al heeft het wel even geduurd tegen ik dat doorhad

Terug
Bovenaan