De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

"En signalisatie op het terrein" staat er toch duidelijk?

Je mag inderdaad ook op fietsknooppunten met uw mtb. Maar daar hangt ook een kaart + signalisatie? Dus ik weet niet wat je dan precies bedoelt?

Ik weet niet waar je die getallen haalt.
De boetes hier waren €600 dacht ik mij te herinneren, of in beslag name vd fiets.

In Wallonië kan je er in ieder geval van €1600 krijgen (https://cycling.be/red-het-mountainbiken-in-wallonie-door-manifest-te-tekenen/).

Als ge u wat deftig gedraagt. Dan zal je niet snel een boete krijgen. Maar als ge daar tussen voetgangers zit te knallen en te fluiten dat ze aan de kant moeten.....
Hier waren ze echt op zoek naar mountainbikers die op de wandelpaden door het volk reden. En ze hebben dan blijkbaar op een moment gewoon iedere mountainbiker die ook maar iets fout deed tegen gehouden. Want deze waren niet op een wandelpad.

Dat de wandelaars allerlei regels aan hun laars lappen maakt trouwens niks uit voor uw boete he.
Sport vlaanderen routes hangen toch echt maar op zeer beperkte plaatsen uit

https://www.google.com/maps/@50.852...4!1s7CoKiqrSabdzqVo7wPmztg!2e0!7i13312!8i6656
zo een bord (linkse) en zo een paaltjes (wat meer naar links)

Maar die zijn er precies alleen als er een TOEGANKELIJKHEIDSREGELING is. En als die er niet is mag je er enkel wandelen
Ben het gewoon om zo een borden te zien dat ik dat overal verwacht :D

Die 600 euro kan echt niet enkel voor een wegje in te slagen geweest zijn.

Eigenlijk schandalig dat je voor loslopende honden minder krijgt

En ik fluit niet om te zeggen dat ze aan de kant moeten he daarvoor heb ik een bel!
Er zijn hier paar bloso-routes met blinde bochten dan fluit ik, is zoals met de wagen claxonneren als je niets ziet met een bocht en de weg smal is ;)

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is het ook leven en laten leven. Ik ga op een dag als Hemelvaart ook niet langs de vaart gaan fietsen, veel te druk. Net zo min zou ik het aandurven om een 4-jarig kind langs de vaart vrij te laten lopen op een zondagvoormiddag. Sommige mensen hebben zelfs de veiligheid van hun kind over om te kunnen zeggen dat ze in hun recht zijn.

Eindelijk groen licht van cardioloog om langzaam terug te starten met fietsen.

Op mijn favoriet rondje 7PR'S gehaald. 🤫

Hopen dat de gezondheid goed blijft, wat gewicht kwijt raken en een nieuwe fiets scoren. Meer hoeft dat niet te zijn.

Fuck wat heb ik dit gemist !

Welke op het oog?
Als hij een penske heeft 😜

Polish-20220420-210241178.jpg

Ultimate. Ik lees bij de reviews te vaak over problemen met de stuur en zadelpen bij de aeroad. De ultimate is ook een fiets dat ik me langer zie op rijden. We worden er niet jonger op ( al denken we vaak het omgekeerde, eens op de fiets . ) 😄

Ik ga me binnenkort eens wagen aan de lagers van mijn wielen te vervangen.
Iemand advies voor een degelijke (maar niet al te dure) lager pers waarmee ik zowel wielen als BB kan vervangen?

Om zelfde reden ook voor ultimate gegaan uiteindelijk. Zal je je niet beklagen. En geloof me, voelt al meer dan racey genoeg aan. 😁

Problemen met aeroad zouden ondertussen wel van de baan moeten zijn. En blijft een machtige fiets qua looks als je er voor bent. Maar mijn onderrug is me ook dankbaar...

Onlangs gesproken met jonge elite renner die beide heeft en die raakt de aeroad trouwens amper aan beweert ie.
Zijn vrij gelijkaardig qua geometrie. Dus hoe comfortabel of oncomfortabel bepaal je zelf.
Maar beide zijn in staat om in dezelfde graad het één of het ander te zijn.

Iemand een idee hoe lang een jaarlijkse inspectie duurt bij Canyon? Ik woon dicht bij hun service center, dus kan hem zelf wel brengen en ophalen.

Terug
Bovenaan