De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vanochtend vertrokken voor de eerste Festive 500 rit. Het plan was Loppem - Keerbergen maar in Beernem al een stortbui gehad en daarna bevroren tenen dus het avontuur is al geëindigd in Gent.
 
Vanochtend vertrokken voor de eerste Festive 500 rit. Het plan was Loppem - Keerbergen maar in Beernem al een stortbui gehad en daarna bevroren tenen dus het avontuur is al geëindigd in Gent.
Blijkbaar zijn er al Aziaten die hem al binnen hebben in 1 dag. 🙄
 
Voila 80km al gedaan. Heb week verlof dus als ik geen zitvlakblessure krijg en juiste events op zwift join moet het wel lukken 😂
 
In het begin vond ik het wel lame dat virtuele ritten nu meetellen maar met het huidige weer ben ik wel blij. 😅
 
Nu Zwift meetelt is het wel gemakkelijker te bereiken, als je alle dagen fietst ben je er met 1,5u bollen per dag. Haalt ook wel een beetje de uitdaging er uit natuurlijk.
Ik moet volgende week werken en heb geen zin om nog 3 avonden op mijn rollen te kruipen dus ik ga passen 🙂
 
Kilometers maken op de rollen lukt me echt niet, na een uur heb ik het echt wel gehad, ook met Zwift. Een race tot daar aan toe, maar puur rijden om te rijden is niet mijn ding.
 
Ik heb vandaag ook 2u20 gereden, groepsrit zoeken en wat chatten en het lukt me prima. Dit jaar ben ik later op de rollen beginnen rijden en dat heeft me wel goed gedaan, ik ben met meer goesting gestart dan vorige winter.
De vorige 2 dagen een race gereden en dan vandaag die langere rit, op het einde zat ik met last aan men knie. Dagen na elkaar op de rollen rijden, daar is mijn gestel niet voor gemaakt 🙂
 
Mij even introduceren: ik ben (was) voornamelijk een fervent loper, maar te vaak blessures aan de knieën waardoor ik steeds mijn trainingen moet stopzetten. Daarom zou ik mijn looptrainingen willen afbouwen en vervangen door virtuele (Zwift) fietstochten. Ik heb momenteel niets van fietsmateriaal en het is eigenlijk ook niet de bedoeling om ook echt buiten te fietsen. Wat raden jullie me aan qua materiaal? Ik heb al wel gezien dat er speciale "fietsen" bestaan om met Zwift te gebruiken, maar deze zijn vreselijk duur. Een hometrainer daarentegen is waarschijnlijk wat te basic om deftig te trainen.
 
Terug
Bovenaan