De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Er zijn er die op de mtb ook denken dat als ze gewoon 20 keer bellen iedereen voor hen aan de kant springt zodat ze niet moeten remmen. Echt ergerlijk als je aan het lopen bent, als je wil doorrijden doe je dat niet op een zondagvoormiddag op de grote dreven in het bos he pipo's
 
Wanneer dan? Op dinsdagvoormiddag als je moet gaan werken :p?

Teveel mensen op te weinig plaats op hetzelfde moment. Daar kan je niks aan doen. En wandelaars vinden nu ook eenmaal dat ze met 4 naast elkaar mogen wandelen en doen alsof ze alleen zijn op de wereld. En als pakweg 1 op de 4 hun hond aan de leiband heeft mag je al gelukkig zijn.
Ik hoop echt dat we post corona terug naar het oude normaal gaan, maar ik vrees er voor.
 
Wanneer dan? Op dinsdagvoormiddag als je moet gaan werken :p?

Teveel mensen op te weinig plaats op hetzelfde moment. Daar kan je niks aan doen. En wandelaars vinden nu ook eenmaal dat ze met 4 naast elkaar mogen wandelen en doen alsof ze alleen zijn op de wereld. En als pakweg 1 op de 4 hun hond aan de leiband heeft mag je al gelukkig zijn.
Ik hoop echt dat we post corona terug naar het oude normaal gaan, maar ik vrees er voor.
Zaterdag is het toch al rustiger bv. In Zoniënwoud kon ik doorrijden als ik wou, was wel af en toe iemand maar totaal niet zoveel als op zondag wss

Of ga ergens op heuvels wat doorrijden ofzo maar niet tegen 30 willen rijden op die grindwegen waar er toch redelijk wat volk is en dan nog op zo een arrogante manier bellen (zo van spring aan de kant of we rijden u omver)

Soms met nog meer dan toegelaten aantallen ook
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend na 2 maanden nog eens op de MTB gekropen en Kalmthout gedaan (groen + paars). 2 keer toch zeer diep gezeten en ff moeten gaan zitten. Geen uithouding meer + klein ontbijt was geen goede combo :-(.
 
Zalig weertje vandaag! Mooi tourtje gedaan, maar op 5km van het einde spaak kapot gesprongen. Echt raar, kwam uit het niks. Dan maar even verder met mijn andere wielen tot het weer in orde is. Toch redelijk schijtweer de komende dagen :(
 
Dit weekend na 2 maanden nog eens op de MTB gekropen en Kalmthout gedaan (groen + paars). 2 keer toch zeer diep gezeten en ff moeten gaan zitten. Geen uithouding meer + klein ontbijt was geen goede combo :-(.
Ook modderig of viel het mee?

Komende week wordt zwiften maar als het toch eens 2 dagen droog is zou ik wel ergens willen gaan rijden waar het niet modderig is (gewoon duurtraining dus moet niet technisch zijn, grote grindwegen in natuur is ook goed :D)
 
Het is inderdaad hopen dat je niet teveel voor hebt, en al zeker niet dat iemand je overhoop rijdt. Voor nieuwe fietsen in de prijsklasse tot €2000 spreek je nu al over maart 2022, zeker qua mtb's is het echt geschift. Ik hoor wel is dat mensen er een ganse zaterdag op uit trekken om ergens een mtb te gaan zoeken in hun maat, lol. Ik heb nog een oude 26" in de kelder staan. Gaat binnenkort is op 2dehands 😄.
Een tijdje terug heeft mijn di2 batterij het begeven, in garantie een nieuwe gekregen en gelukkig was ze prima leverbaar. Stel u voor dat je een half jaar je fiets op kant moet zetten 🤪

Kwestie van op pagina 1 de Strava clubs nog eens te promoten:
En wie aanvaard er de aanvragen de mijne is alvast verstuurd.

Edit: laat maar ben al aanvaard 😅
 
Laatst bewerkt:
Ook modderig of viel het mee?

Komende week wordt zwiften maar als het toch eens 2 dagen droog is zou ik wel ergens willen gaan rijden waar het niet modderig is (gewoon duurtraining dus moet niet technisch zijn, grote grindwegen in natuur is ook goed :D)
Viel heel goed mee. Mss 10% modder? niet al te veel plassen ook.
 
Er zijn er die op de mtb ook denken dat als ze gewoon 20 keer bellen iedereen voor hen aan de kant springt zodat ze niet moeten remmen. Echt ergerlijk als je aan het lopen bent, als je wil doorrijden doe je dat niet op een zondagvoormiddag op de grote dreven in het bos he pipo's

Wanneer dan? Op dinsdagvoormiddag als je moet gaan werken :p?

Teveel mensen op te weinig plaats op hetzelfde moment. Daar kan je niks aan doen. En wandelaars vinden nu ook eenmaal dat ze met 4 naast elkaar mogen wandelen en doen alsof ze alleen zijn op de wereld. En als pakweg 1 op de 4 hun hond aan de leiband heeft mag je al gelukkig zijn.
Ik hoop echt dat we post corona terug naar het oude normaal gaan, maar ik vrees er voor.

Zaterdag is het toch al rustiger bv. In Zoniënwoud kon ik doorrijden als ik wou, was wel af en toe iemand maar totaal niet zoveel als op zondag wss

Of ga ergens op heuvels wat doorrijden ofzo maar niet tegen 30 willen rijden op die grindwegen waar er toch redelijk wat volk is en dan nog op zo een arrogante manier bellen (zo van spring aan de kant of we rijden u omver)

Soms met nog meer dan toegelaten aantallen ook
Het probleem is dat er sinds corona echt gewoon te veel volk op dezelfde paadjes zit. In België zijn amper tot geen dedicated mtb routes waardoor die gewoon op (wandel)paden komen waardoor het gewoon extreem druk is overal.

Edit: Sorry @Destel, geen idee waarom uw quote erbij zat :p
 
Laatst bewerkt:
Edit: Sorry @Destel, geen idee waarom uw quote erbij zat :p
't Is u vergeven!

Bij deze effe m'n ergernis uitten over de MTB'ers die de Finse looppistes aan de watersportbaan & Blaarmeersen vernielen terwijl er ook speciaal aangelegde MTB-parcours liggen: 😤 😤 😤

(Geen verwijt naar de deelnemers in dit topic, ik ben er zeker van dat de meesten hier wél respect hebben voor hun medesporters)
 
't Is u vergeven!

Bij deze effe m'n ergernis uitten over de MTB'ers die de Finse looppistes aan de watersportbaan & Blaarmeersen vernielen terwijl er ook speciaal aangelegde MTB-parcours liggen: 😤 😤 😤

Terechte ergernis, ge hoort met een mtb niet op finse pistes te rijden.

Hier nog altijd aan het kijken voor een nieuwe enduro en gravelbike, maar die wachttijden doen me gewoon een aankoop uitstellen. Ik wil nu nog niet betalen voor een fiets die ik pas binnen 10 maand ga hebben, wanneer het nieuwe model al terug uitkomt
 
Zwift werkt hier niet meer op de laptop :rolleyes:
eenmaal de zwift wereld laad stopt alles met bewegen en sluit het zichzelf af, herinstalleren enz doet allemaal niks

Voor 15euro per maand met hun slechte UI en afwerking van de gemiddelde alpha/early acces is dat programma toch echte diefstal ze.
 
Ik had de laatste 2 zondagen voor dat mijn internet weg viel. Dus iedereen rond me verdween en kwam soms eens terug. Gisteren en 2 andere dagen vorige week zonder problemen gereden. Raar.
Te druk zondagvoormiddag?
 
Terechte ergernis, ge hoort met een mtb niet op finse pistes te rijden.

Hier nog altijd aan het kijken voor een nieuwe enduro en gravelbike, maar die wachttijden doen me gewoon een aankoop uitstellen. Ik wil nu nog niet betalen voor een fiets die ik pas binnen 10 maand ga hebben, wanneer het nieuwe model al terug uitkomt
Wa voor enduro had ge in gedacht?
 
Wa voor enduro had ge in gedacht?
Nog geen idee om eerlijk te zijn.
Ik had gehoopt dat Canyon hun Strive een update ging geven, maar dat is niet gebeurd dus al 3 seizoenen dezelfde geo. YT verwacht ik dat hun Capra wel een update zal geven dit jaar, dus misschien kijk ik daar nog eens naar. Ik had gehoopt dat Raaw Madonna terug voor pre order beschikbaar ging komen, maar die is al sinds 06-07/2020 niet meer beschikbaar om te bestellen. Misschien gewoon de nieuwe Commencal Meta AM 29, want ik ben van mijn vorige Commencal echt wel tevreden geweest eigenlijk.

Verder weet ik ook niet of ik wel een gravelbike wil, het lijkt me de ideale tussenoplossing om toch nog op de weg uit de voeten te kunnen en ook nog hier in de bossen padjes mee te kunnen nemen aangezien die hier allemaal redelijk effe/gelijk zijn. Misschien toch gewoon een HT mtb, maar hier zijn de tochten echt 60% verhard wat echt suckt op een mtb tbh. Gewoon een road bike dan? Maar dat is volgens mij veel te saai voor mij. Way to many options.
 
Alpe Du Zwift 2e poging 1:00:56 , het doel was binnen het uur aan te komen.
Perfect op 3.2W/Kg gereden wat me normaal op het uur zou moeten binnenbrengen.

Even op Reddit nagevraagd en zou liggen aan het feit dat ik te weinig doorgetrokken heb op de steilere gedeeltes en een gebrek aan een lichter frame en wielen.

Dit wil ik mezelf toch geen twee keer per week aandoen.
 
Vandaag voor het eerst een tijdrit gereden op Zwift, het is wel eens leuk als afwisseling. Op Zwift tellen de percentages op en af immens door. Telkens het een beetje bergop ging echt stevig doorgetrokken en dan bij 3 procent bergaf serieus gas terug genomen, dan bol je vanzelf +40 per uur. Tussenin een ok tempo gereden, wou mezelf ook niet 40 minuten lang murw rijden.
12 seconden voor iemand geëindigd die gemiddeld 8 watt meer trapte en 3kg lichter was, dus de tactiek werkte 😄 (we zaten beide op een TT fiets dus qua materiaal zat er quasi geen verschil op).

Als je op de Alpe voor een goede tijd wil gaan kan je best de bochten gebruiken om te recupereren, die zijn toch quasi vlak. En dan harder doortrekken op de steilere stukken. Uiteindelijk is dat hetzelfde als IRL, hoe steiler bergop hoe meer je hebt aan een hoger wattage.
 
Iemand ervaring met Radon mountainbikes? Lijkt zowat een budget vriendelijk merk vergelijkbaar met Canyon. Ik ben zelf op zoek naar een fully met een budget van rond de 2500 euro.
Voordien een Canyon gehad en heel content van geweest, maar ik bekijk graag mijn opties. De canyon nerve is ook zeker een mogelijkheid.
 
Terug
Bovenaan