De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Omdat dit ervoor zorgt dat fietsbouwers geen rekening meer moeten houden met ook mechanische groepset te kunnen monteren.
Wat dus ervoor zorgt dat er geen geleiding voor kabels meer zijn die niet gebruikt worden. Dat gaat ervoor zorgen dat de hogere frames enkel nog elektronisch zullen kunnen rijden.
Sram en campa zijn al even elektronisch only op hun hogere groepsets. En voor een reden.

Het zal ook voor veel meer mensen naar Di2 pushen waardoor de algemene prijs zal dalen.

Persoonlijk zie ik geen enkel nadeel aan Di2, enkel maar voordelen.
Ik heb moeite om te geloven dat er substantieel meer mensen di2 gaan kopen nu, degene die het wilden en konden betalen hebben het ondertussen wel al lang.
 
Ik denk inderdaad dat di2 only frames niet echt veel meerwaarde hebben. Een opening minder in het frame is nu ook geen wereld van verschil. En bij de duurdere fietsen loopt nu toch al alles intern van voor tot achter. Wireless shifters is toch vooral een voordeel voor de fabrikanten bij de assemblage.

Bij de mtb's was het wel moeite om te 'wachten' op frames die gebouwd zijn voor 1x. Zo kunnen ze het achterwiel verder doorschuiven, kortere achterbrug, kortere wielbasis, en bij fully's vaak een gewijzigd veerconcept omdat men geen rekening meer moeten houden met een voorderailleur.
 
Wie wil er nu nog Di2, we willen toch eigenlijk allemaal gewoon classified. Alleen constructeurs hebben het nog niet door!

(edit: en ook een REIN4CED kader uiteraard)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb moeite om te geloven dat er substantieel meer mensen di2 gaan kopen nu, degene die het wilden en konden betalen hebben het ondertussen wel al lang.
ik denk ook dat de markt van fietsen tussen de 1000 en 3000 substantieel meer verkocht worden dan diegene daarboven.

Als ik in de club kijk (toch zo'n bijna 200 leden) dan zijn de mensen met DI2 op 1 hand te tellen, Ultegra is nog steeds een overduidelijke winnaar
 
ik denk ook dat de markt van fietsen tussen de 1000 en 3000 substantieel meer verkocht worden dan diegene daarboven.

Als ik in de club kijk (toch zo'n bijna 200 leden) dan zijn de mensen met DI2 op 1 hand te tellen, Ultegra is nog steeds een overduidelijke winnaar
Bij de 'grote' merken zit je voor Ultegra vaak al boven de 3k (Carbon frame)
Groepset kost op zich niet zoveel meer voor een merk in bulk en als de opbouw stuk sneller gaat dan is de meerkost verwaarloosbaar.
 
Iemand De tijd van ons leven gezien gisteren? Eigenlijk wel een gestoorde en onmogelijke opdracht, niet? Het moet wel zalig zijn om zo een half jaar te kunnen trainen, volledig begeleid door experts. Ik vroeg me wel af, was Otto-Jan zijn FTP nu ~310 bij zijn eerste test? Dat is toch al vrij stevig voor iemand die precies enkel maar op zondag rijdt :tongue:
 
Iemand De tijd van ons leven gezien gisteren? Eigenlijk wel een gestoorde en onmogelijke opdracht, niet? Het moet wel zalig zijn om zo een half jaar te kunnen trainen, volledig begeleid door experts. Ik vroeg me wel af, was Otto-Jan zijn FTP nu ~310 bij zijn eerste test? Dat is toch al vrij stevig voor iemand die precies enkel maar op zondag rijdt :tongue:
Hij zag er alleszins op 't einde niet al te gezond meer uit :D
 
Iemand De tijd van ons leven gezien gisteren? Eigenlijk wel een gestoorde en onmogelijke opdracht, niet? Het moet wel zalig zijn om zo een half jaar te kunnen trainen, volledig begeleid door experts. Ik vroeg me wel af, was Otto-Jan zijn FTP nu ~310 bij zijn eerste test? Dat is toch al vrij stevig voor iemand die precies enkel maar op zondag rijdt :tongue:
kmoet nog kijken, maar als dat z'n eerste FTP was voor gerichte trainingen, das toch al stevig hoor!
 
Iemand De tijd van ons leven gezien gisteren? Eigenlijk wel een gestoorde en onmogelijke opdracht, niet? Het moet wel zalig zijn om zo een half jaar te kunnen trainen, volledig begeleid door experts. Ik vroeg me wel af, was Otto-Jan zijn FTP nu ~310 bij zijn eerste test? Dat is toch al vrij stevig voor iemand die precies enkel maar op zondag rijdt :tongue:
Dat was dus onduidelijk. Er is zeker niet gezegd dat zijn FTP zo hoog is. "Hij begon te verzuren vanaf 310W." Het was het protocol om VO2 max te testen. Dus volgens mij is dat gradueel de weerstand ophogen en kijken wanneer je verzuurt. Hoe je dat linkt aan FTP: onduidelijk voor mij.
 
Dat was dus onduidelijk. Hij begon te verzuren vanaf 310W. Het was het protocol om VO2 max te testen. Dus volgens mij is dat gradueel de weerstand ophogen en kijken wanneer je verzuurt. Hoe je dat linkt aan FTP: onduidelijk voor mij.
Een FTP ramp test is ook zoiets hé.
Maar als je in de 310 stil valt in uw ramp test, dan is uw FTP niet 310 maar ergens rond de 200 schat ik.

Maar ik heb het niet gezien, dus was misschien geen ramp test.
 
Een FTP ramp test is ook zoiets hé.
Maar als je in de 310 stil valt in uw ramp test, dan is uw FTP niet 310 maar ergens rond de 200 schat ik.

Maar ik heb het niet gezien, dus was misschien geen ramp test.
Zo had ik het ook begrepen. Leek mij ook dat hij veel vaker fietst dan louter eens op zondag

Op een bepaald moment op't einde vd aflevering leek er wel kort een beeld in te zitten van een computerscherm met daarop de w/kg etc van Otto-Jan.

En dan 8kg afvallen op twee maanden als ge zoveel traint en uw vetpercentage al 16% is. Sorry maar wat voor koe van een diëtiste is dat dan? Of letten die daar gewoon niet op? Logisch dat het dan voor geen meter meer gaat om den duur, laat staan mentaal.

Ook verschoten van het lage wattage van Elodie. Die heeft zich ook nog naar afstandlopen "omgeschoold" na haar carrière. Veel vrouwen die 1 of 2 keer in de week spinnen doen toch wel beter? Maar met goeie techniek en positie op de fiets zie ik haar wel verder geraken in klassement dan Otto-Jan. Als man toch nagenoeg niet te doen?
 
Laatst bewerkt:
Ja, die diëtiste heeft toch ook een steek laten vallen lijkt mij.
Zeker als je honger lijdt en zoals zijn vrouw zei dat het niet meer plezant is.
Met zo een opvolging had dat rapper bijgestuurd moeten worden of daar toch rapper eens over praten en evalueren.
Of het onhaalbaar is of niet weet ik niet, allesinds wel ferm hoe je met een degelijk trainingschema op maat zo'n vorderingen kan maken op korte termijn. Zou mij daar als beginner ook eens moeten op informeren/inlezen want eigenlijk fiets ik waarschijnlijk veel te hard, zeker als je in groep mee moet volgen, en maak ik te beperkte vooruitgang.
 
Zo had ik het ook begrepen. Leek mij ook dat hij veel vaker fietst dan louter eens op zondag

Op een bepaald moment op't einde vd aflevering leek er wel kort een beeld in te zitten van een computerscherm met daarop de w/kg etc van Otto-Jan.

En dan 8kg afvallen op twee maanden als ge zoveel traint en uw vetpercentage al 16% is. Sorry maar wat voor koe van een diëtiste is dat dan? Of letten die daar gewoon niet op? Logisch dat het dan voor geen meter meer gaat om den duur, laat staan mentaal.

Ook verschoten van het lage wattage van Elodie. Die heeft zich ook nog naar afstandlopen "omgeschoold" na haar carrière. Veel vrouwen die 1 of 2 keer in de week spinnen doen toch wel beter? Maar met goeie techniek en positie op de fiets zie ik haar wel verder geraken in klassement dan Otto-Jan. Als man toch nagenoeg niet te doen?
Het is niet omdat je wat gaat joggen dat je afstandsloopster bent (geen idee welk tempo haar marathon was)
En dan nog zijn lopen en fietsen niet hetzelfde qua spiergebruik

Nu bij de vrouwen moet dat doenbaar zijn (Julie vandevelde en Sara van de vel) komen ook uit lopen (wel lange afstand) en niveau is toch echt wel laag (35 km/u op een TT machine op vlak parcours?)
Elodie is ook lenig dus die moet wel goeie TT houding kunnen rijden

HF/minWatt
Vetdrempel
144

228
Aerobe drempel,
In de curven SV1

167

289
Fysiologische drempel, RQ= 1
172

301
Tolerantiedrempel anaerobe drempel “overslagpols” SV2
175

322
Maximale hartfrequentie
184

357

FTP toen was rond de 310 (zwift ramp test), neem aan dat overslagpunt bij mij die overslagpols dus is
Moet wel zeggen dat mijn eigen powermeter 10-20w minder gaf :p, maar dat is dus ongeveer uw FTP idd
 
Laatst bewerkt:
Stond die wahoo in bestelling? Ik ben er al een tijdje naar op zoek maar schuift iedere keer op qua leverdatum
Had deze link al eens eerder gepost maar hier hebben ze er nog 6 ;-)

Heb de mijne hier ook besteld begin juli en was 1 dag later al geleverd terwijl ze bij Mantel en co op leverdatum midden augustus stonden.
 
Terug
Bovenaan