De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Laatst bewerkt:
Mijn derailleurhanger staat scheef :sop:
Uw ketting is ook vuil :unsure:
is het uw pad die scheef staat of uw derailleur, that's the question?
 
Mijn derailleurhanger staat scheef :sop:

Uw ketting is ook vuil :unsure:
is het uw pad die scheef staat of uw derailleur, that's the question?

of het frame zelf verbogen.
 
goh, hangt er vanaf. Als je uwe fiets vaak gebruikt, ook voor woon-werk, moet je toch al wat beginnen investeren. Niet om het allernieuwste te hebben, maar gewoon de basis buiten de fiets. Dat is dan voornamelijk kledij en dat voor alle seizoenen.

Maar het is maar hoe je in elkaar zit. Ik hou ervan om rond te snuffelen op fietswebsites en uit te kijken naar promo's enzo. Nadeel is dat je maandelijks rap 100+€ eraan besteed.
Voor woonwerk 2de hands koersfiets gekocht 7 jaar terug. Alu kader, shimano 105.
€500

Nu is hij wel aan vervanging toe.


En kleren ja. Maar via een club of dergelijke kunt ge goedkoper aan kleren raken.
Mij boeit dat allemaal zo niet of dat het nieuwste van het nieuwste is, of de beste groep die er te vinden is. Gewoon degelijk materiaal.
 
Had de fm eens gestuurd als eind dit jaar/begin volgend jaar nog juiste leverdatum is. En eens gepolst voor mezelf.
Dit was zijn antwoord. Kunnen ze gewoon ander model leveren aan meerprijs?
Of valt hier in te onderhandelen?

De fiets staat gepland begin 2022. Er zijn wel enkele veranderingen, de fiets gaat komen in het 2022 model. Dan is deze in een andere kleur en duurder; link

Ik heb ook de Procaliber 9.5 nog beschikbaar deze komt in december;
link
 
Had de fm eens gestuurd als eind dit jaar/begin volgend jaar nog juiste leverdatum is. En eens gepolst voor mezelf.
Dit was zijn antwoord. Kunnen ze gewoon ander model leveren aan meerprijs?
Of valt hier in te onderhandelen?

De fiets staat gepland begin 2022. Er zijn wel enkele veranderingen, de fiets gaat komen in het 2022 model. Dan is deze in een andere kleur en duurder; link

Ik heb ook de Procaliber 9.5 nog beschikbaar deze komt in december;
link
Vriendin haar bestelde fiets was te klein en grotere maat ging niet mee (uitverkocht) en nieuw model was toen alleen Carbon. Hebben toen andere besteld van ander merk die 100 euro meer was maar FM heeft dat op zich genomen.

Lijkt me dat zij bij u ook maar de meerprijs dienen op zich te nemen?
 
Mijn derailleurhanger staat scheef :sop:
Kan het niet zijn dat de hanger scheef in het frame zit? Wat losgekomen? Of inderdaad zoals al vermeld, dat het frame wat verbogen is? Op de foto ziet het pad zelf er redelijk recht uit (hoewel moeilijk te oordelen op basis van foto). Vijs je derailleur er eens af, en check of de hanger goed in het frame zit. Dat zou ik als eerste doen.
Die tool is eigenlijk om pads te richten die vasthangen aan uw frame (i.e. dus inherent deel uitmaken van je frame en niet vervangbaar zijn).
Er bestaan generieke vervangpads, maar het is niet zo evident om de juiste te pakken te krijgen.
Voor de fietsen die ik plan te gebruiken bij het bikepacken, heb ik altijd bij bestelling een reservepad besteld. Ik heb het nog niet weten gebeuren bij een koersfiets, maar wel al bij mijn gravelbike. Daar stond ik dan, net voor de Kemmelberg met enkel de 7 zwaarste versnellingen van mijn 11-speed beschikbaar..... :s (toen ik nog geen reservepad bijhad)
 

gemiddeld 1700 per jaar voor een doorwinterde wielertoerist. Ik denk dat dat best wel aardig in de buurt komt.

ik bedoel, je hoeft die fiets van 8K niet te kopen he :D
 

gemiddeld 1700 per jaar voor een doorwinterde wielertoerist. Ik denk dat dat best wel aardig in de buurt komt.

ik bedoel, je hoeft die fiets van 8K niet te kopen he :D
Hmm ik rij 300km per week dus mag ik volgens het artikel meer uitgeven dan dat of interpreteer ik dat verkeerd?
 
Had de fm eens gestuurd als eind dit jaar/begin volgend jaar nog juiste leverdatum is. En eens gepolst voor mezelf.
Dit was zijn antwoord. Kunnen ze gewoon ander model leveren aan meerprijs?
Of valt hier in te onderhandelen?

De fiets staat gepland begin 2022. Er zijn wel enkele veranderingen, de fiets gaat komen in het 2022 model. Dan is deze in een andere kleur en duurder; link

Ik heb ook de Procaliber 9.5 nog beschikbaar deze komt in december;
link
Als je een 2021 bestelt en ze kunnen maar een 2022 leveren dan heb je geen poot om op te staan denk ik. Ze leveren uiteindelijk een andere fiets, andere kleur, hier en daar vermoedelijk ook een iets ander onderdeel.

Ik snap ook niet echt dat er nog winkels fietsen verkopen zonder op de bestelbon te zetten dat de prijs onderhevig is aan wijzigingen. Ik vele sectoren is dat toch vrij courant, en in de huidige tijden gewoon een must. Er zijn merken die hun prijzen 2x per jaar gewijzigd hebben.

Je kan het ook omdraaien. Als de fiets 100 euro goedkoper geworden was. Zou je het dan normaal vinden dat je 100 euro meer betaalt? Je bent uiteindelijk akkoord gegaan met de duurdere prijs.
 
Ik denk dat ik daar wel aan kom puur aan onderdelen alleen (fucking corona en de onderdelenschaarste).
Maar dat is voor 2? :unsure:
Als je een 2021 bestelt en ze kunnen maar een 2022 leveren dan heb je geen poot om op te staan denk ik. Ze leveren uiteindelijk een andere fiets, andere kleur, hier en daar vermoedelijk ook een iets ander onderdeel.

Ik snap ook niet echt dat er nog winkels fietsen verkopen zonder op de bestelbon te zetten dat de prijs onderhevig is aan wijzigingen. Ik vele sectoren is dat toch vrij courant, en in de huidige tijden gewoon een must. Er zijn merken die hun prijzen 2x per jaar gewijzigd hebben.

Je kan het ook omdraaien. Als de fiets 100 euro goedkoper geworden was. Zou je het dan normaal vinden dat je 100 euro meer betaalt? Je bent uiteindelijk akkoord gegaan met de duurdere prijs.
Als je voorschot hebt betaald mss wel?
De vraag is of dit aanzien wordt als 'nooit meer leverbaar of 'even niet leverbaar'.
In eerste geval kan je van verkoop afzien of voorstel aanvaarden, in laatste geval is de prijs gevrijwaard (als ik snel internet zoek)
 
Moet eens uitzoeken wat de verschillen zijn
Trek x caliber 9
2021 vs 2022
Zal niet gek veel zijn.
ik ga eens langs gaan. Misschien kunnen ze de prijs extra tellen bij mijn fiets (lease via werkgever)
 
Terug
Bovenaan