De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand De tijd van ons leven gezien gisteren? Eigenlijk wel een gestoorde en onmogelijke opdracht, niet? Het moet wel zalig zijn om zo een half jaar te kunnen trainen, volledig begeleid door experts. Ik vroeg me wel af, was Otto-Jan zijn FTP nu ~310 bij zijn eerste test? Dat is toch al vrij stevig voor iemand die precies enkel maar op zondag rijdt :tongue:
Gisteren gekeken. Ik kijk letterlijk nooit naar Belgische tv, maar raad het iedereen hier wel aan. Een inkijk in echte trainingen

Paar mooie uitspraken, o.a. van OJH zijn vrouw wanneer ze zijn dieet zat is.
"Een man die een donkerbruine boterham eet met kaas zegt mij niets. Een man die met mij op restaurant gaat en daar een biefstuk friet eet, vind ik leuk" ofzoiets :D

Sympathieke mensen ook allemaal.

Gigantisch geschrokken van OJH zijn tweede test. Wat een terugval. 'k vind het een beetje een blammage voor de diëtiste. Ze hebben toch nog af en toe contact gehad precies, al kan het natuurlijk ook volledig aan OJH liggen. Dat zal wel waarschijnlijker zijn.
 
Gisteren gekeken. Ik kijk letterlijk nooit naar Belgische tv, maar raad het iedereen hier wel aan. Een inkijk in echte trainingen

Paar mooie uitspraken, o.a. van OJH zijn vrouw wanneer ze zijn dieet zat is.
"Een man die een donkerbruine boterham eet met kaas zegt mij niets. Een man die met mij op restaurant gaat en daar een biefstuk friet eet, vind ik leuk" ofzoiets :D

Sympathieke mensen ook allemaal.

Gigantisch geschrokken van OJH zijn tweede test. Wat een terugval. 'k vind het een beetje een blammage voor de diëtiste. Ze hebben toch nog af en toe contact gehad precies, al kan het natuurlijk ook volledig aan OJH liggen. Dat zal wel waarschijnlijker zijn.
Die inkijk heb ik toch niet gezien. Tenzij je het beeld stilzet en hun trainingpeaks gaat aflezen :p

Als je elke dag honger hebt, je valt 1kg/week af (dat is tekort van 8000kcal per week) dan is dat idd toch ook wel de persoon zelf denk ik :p
 
Die inkijk heb ik toch niet gezien. Tenzij je het beeld stilzet en hun trainingpeaks gaat aflezen :p

Als je elke dag honger hebt, je valt 1kg/week af (dat is tekort van 8000kcal per week) dan is dat idd toch ook wel de persoon zelf denk ik :p
Ge hebt gelijk. Ik bedoelde vooral de opofferingen die nodig zijn en hoe snel ge over schreef gaat zoals OJH
 
Is komoot en ridewithgps beter om offroad routes te maken voor gravel/mtb. Heb terug een route gemaakt via routeyou en helft mocht je niet door (enkel wandelaars etc). Stond nochtans correct op gravel/mtb.
 
Gigantisch geschrokken van OJH zijn tweede test. Wat een terugval. 'k vind het een beetje een blammage voor de diëtiste. Ze hebben toch nog af en toe contact gehad precies, al kan het natuurlijk ook volledig aan OJH liggen. Dat zal wel waarschijnlijker zijn.
Op het eerste zicht is het natuurlijk makkelijk/logisch om naar de diëtiste te kijken. Maar OJH zei zelf dat hij geen weegschaal had thuis (toen hij op bezoek was bij Elodie), dat helpt natuurlijk niet om op te volgen (zowel hijzelf als voor de diëtiste).
We hebben ook geen idee hoe die omkadering werkt, voor hetzelfde geldt heeft die diëtiste éénmalig een uitleg gedaan en that's it. Moest die dagelijks contact hebben dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Tijdens de aflevering heb ik nergens gezien dat er een terugkoppeling was van atleten naar diëtiste (enkel naar de trainer).

Ben niet zo'n fan om conclusies te trekken als je niet weet hoe die begeleiding ineen stak.
 
Is komoot en ridewithgps beter om offroad routes te maken voor gravel/mtb. Heb terug een route gemaakt via routeyou en helft mocht je niet door (enkel wandelaars etc). Stond nochtans correct op gravel/mtb.
Dat is inderdaad een merde. Of je mag er niet door, of je kan er gewoon niet door (ik heb zo al wel eens als een dwaas op een pattatenveld zitten zoeken naar een onbestaand pad).
 
Is komoot en ridewithgps beter om offroad routes te maken voor gravel/mtb. Heb terug een route gemaakt via routeyou en helft mocht je niet door (enkel wandelaars etc). Stond nochtans correct op gravel/mtb.
Als je effectief op de weg klikt tja dan gaat die u er in sturen
Voordeel komoot is dat ze door gebruikers soms wel aanduiding hebben van 'leuke mtb route' stukjes bv
Maar heb ook al klote stukken gehad of waar je niet in mag zonder dat ik het had aangeklikt
 
Gigantisch geschrokken van OJH zijn tweede test. Wat een terugval.
Dat was vooral een momentopname, uiteraard veel minder goed dan zijn eerste test. Maar zoals ze reeds aanhaalden: zijn vo2max was met 30% gestegen. Laat hem enkele dagen rusten en zich eens goed rond eten, en dan opnieuw die test uitvoeren. Het resultaat zou al heel wat anders zijn. Ongetwijfeld beter dan zijn eerste test. Ik geloof er dus nog in :-)
 
RideWithGPS is door den band genomen wel erg goed met u niet ergens in te laten gaan waar het niet mag. Maar 't zal ook wel wat van de regio afhangen. Komoot is wat coulanter daarin, en RouteYou is gewoon verschrikkelijk. De eerste twee gebruiken informatie van het OSM-kaartinformatienetwerk, iets wat toch wel vrij goed bijgehouden wordt. Ik heb zelfs al gemerkt dat die soms straten waar ik vroeger al doorgereden heb ineens niet toegankelijk maakt, en als ik daar dan aankom, dan zie ik dat de straat bvb over de ganse breedte opgebroken is voor werken.
 
Ook gisteren de tijd van ons leven gezien. Je moet er ook rekening mee houden dat dit scenario met Otto Jan betere tv is dan wanneer hij in zijn tests gewoon telkens verbetert van 310w @86kg, 325w@83kg, 335w @81kg etc.

Afvallen zonder een weegschaal in huis is sowieso geen goed idee natuurlijk. Als sportman is het toch erg belangrijk om net voldoende te eten, uiteraard wel de juiste dingen. Maar uithongeren is toch al wel enkele jaren passé.
 
RideWithGPS is door den band genomen wel erg goed met u niet ergens in te laten gaan waar het niet mag. Maar 't zal ook wel wat van de regio afhangen. Komoot is wat coulanter daarin, en RouteYou is gewoon verschrikkelijk. De eerste twee gebruiken informatie van het OSM-kaartinformatienetwerk, iets wat toch wel vrij goed bijgehouden wordt. Ik heb zelfs al gemerkt dat die soms straten waar ik vroeger al doorgereden heb ineens niet toegankelijk maakt, en als ik daar dan aankom, dan zie ik dat de straat bvb over de ganse breedte opgebroken is voor werken.
Voor op de weg maakt het niet echt uit wie van de drie zeker?
 
Ik heb nog eens impliciet “getest” met hoeveel (lees: weinig) eten ik een lange rit kan afleggen in zone 3 en grotendeels in z4.

Zonet 120km, 900hm aan 28.7 gefietst. Volledig solo. Gemiddelde HR van 161 (wat bij mij eigenlijk z4 is, (160 - 174).

ontbijt:
1 plennyshake, 2 scoops = 400kcal

op de fiets
2 mini sandwiches met confituur
1 gelleke van decathlon
1,3l sportdrank van SIS

Geen klop van de hamer maar ben wel redelijk leeg. Voor mij is dat toch een serieus tempo, vooral omdat het echte klimmetjes waren (bosberg, congo, muur,...) en ik sinds de zomer geen lichtgewicht meer ben (77kg). Ook de laatste 20-25km echt nog vol tempo gereden, dus zeker geen dalende curve. verrassend hoe weinig een mens nodig heeft.

Geen bewuste test overigens - had gewoon geen eten meer thuis en was mijn mondmasker vergeten 😅
 
Terug
Bovenaan