De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

ik mis gewoon een "hier kan ik echt niet door" knopje. Waardoor hij gewoon niet terug via dat punt zal gaan. Of een punt op de map aanduiden waar je opnieuw wil starten, dat kan toch ook zo moeilijk niet zijn.

Op elke live-navigatie trouwens, gewoon de mogelijkheid om ofwel enkel voor jou, ofwel ook voor anderen te zeggen dat er een (tijdelijk) obstakel is. Op Waze kan dat min of meer, maar het is ook niet super.

- waarom kan je niet door? keuzelijst (wegenis, verkeerd geparkeerd, te brede wagen, ongeval)
- vermoedelijke oplossingstijd (5 min, 1u, 1 dag, langer)

Ik laad de gpx in maar start nooit de navigatie op mijn Garmin, is wat wennen maar wel veel gemakkelijker bij omleidingen. Behalve enkele weken terug toen er rally was en ik 15km heb moeten omrijden 😅

Ik laad de gpx in maar start nooit de navigatie op mijn Garmin, is wat wennen maar wel veel gemakkelijker bij omleidingen. Behalve enkele weken terug toen er rally was en ik 15km heb moeten omrijden 😅
Wat je wilt zeggen is dat je uw afslagbegeleiding niet aanzet dan?
Gewoon de optie om te herberekenen afzetten is in dat opzicht nog beter, je krijgt dan wel de notificaties om af te slaan. Maar als je van de route gaat stopt hij met notificaties geven en je blijft de oorspronkelijke route zien.
Dat is wat ik zie om dan manueel terug op de route te geraken door op de kaart te kijken.

Een route aanzetten zonder afslagbegeleiding zie ik meer als zelf veel arbeid verrichten.
Je kan dan minder op uw data focussen of op de omgeving. Je bent in mijn ogen dan veel te veel bezig met kijken op de kaart en bezig met dat je niet voorbij een afslag ofzo rijdt.

Wat je wilt zeggen is dat je uw afslagbegeleiding niet aanzet dan?
Gewoon de optie om te herberekenen afzetten is in dat opzicht nog beter, je krijgt dan wel de notificaties om af te slaan. Maar als je van de route gaat stopt hij met notificaties geven en je blijft de oorspronkelijke route zien.
Dat is wat ik zie om dan manueel terug op de route te geraken door op de kaart te kijken.

Een route aanzetten zonder afslagbegeleiding zie ik meer als zelf veel arbeid verrichten.
Je kan dan minder op uw data focussen of op de omgeving. Je bent in mijn ogen dan veel te veel bezig met kijken op de kaart en bezig met dat je niet voorbij een afslag ofzo rijdt.
Ik heb wel een Garmin Edge Touring van 11 jaar oud die niet zo heel snel is dus dat speelt ook mee :)
Zou eens moeten kijken of deze wel de optie heeft om herberekenen af te leggen.

Zoals ik zei is het wat wennen maar ik heb niet het gevoel dat ik veel meer op mijn scherm moet kijken, je kiest automatisch de "kalme" momenten om te kijken. Ik mijd sowieso centrums en bebouwde gebieden in mijn routes.
En je zegt focussen op data, dat is toch ook op een scherm kijken? :)

Een kleine maand geleden ging het hier weer even over de Garmin 540 vs Garmin 840 vs Wahooo bolt3.

Ik wil de Wahoo Bolt wel eens proberen maar ik neem aan dat dat absoluut niet compatibel is met die Garmin Connect app? Ik vind het wel leuk om achteraf op cafe zo wat van die statistiekskes te bekijken in plaats van naar het gezever van mijn compagnons te luisteren. Heeft Wahoo iets soortgelijk als de Garmin Connect of moet ik dan mijn toevlucht zoeken tot 3de partijen?

Er bestaat uiteraard een wahoo app waarop je alle info/statistieken van je rit kan raadplegen (als het dat is wat je bedoelt).

Er bestaat uiteraard een wahoo app waarop je alle info/statistieken van je rit kan raadplegen (als het dat is wat je bedoelt).
En als je echt wil alles bijhouden in garmin connect.
Workoutfile downloaden en manueel inladen in garmin connect lukt ook wel zonder probleem.

Heb me net de bolt 3 aangeschaft
En ineens ook een nieuw oakley erbij (voor op de weg/gravel in open landschap)
Nu nog een nieuwe helm :D

Heb me net de bolt 3 aangeschaft
En ineens ook een nieuw oakley erbij (voor op de weg/gravel in open landschap)
Nu nog een nieuwe helm :D
Ge laat het u goed kosten deze maand zo te zien.

Oakley is hier ook besteld en het jeukt om een roam V3 te bestellen maar de Garmin 530 werkt nog dus lukt me (nog) niet om op de bestelknop te duwen :unsure:

Ge laat het u goed kosten deze maand zo te zien.
Eens mens moet iets doen als hem verkouden is :unsure:
Oakley is hier ook besteld en het jeukt om een roam V3 te bestellen maar de Garmin 530 werkt nog dus lukt me (nog) niet om op de bestelknop te duwen :unsure:
Had er al 1 maar die is meer voor offroad (wel beter dus in de schaduwen)
Bolt v1 werkt hier ook nog maar je kan niet alles meer lezen en 'plastic' van de knoppen hangt ook helemaal los

ik mis gewoon een "hier kan ik echt niet door" knopje. Waardoor hij gewoon niet terug via dat punt zal gaan. Of een punt op de map aanduiden waar je opnieuw wil starten, dat kan toch ook zo moeilijk niet zijn.
Ne goeie wielertoerist geraakt toch wel overal door zeker!

Maar overlaatst ook eens serieus mispakt aan de herberekende route. Zelf even uitzoomen en kijken is toch meestal aangewezen.

Wahoo scoort op dat vlak echt niet beter als je over de hele lijn kijkt.
Vind ik persoonlijk van wel.

Garmin heeft nogal de neiging om u gewoon terug te laten rijden naar het punt waar je de track bent verlaten (omdat je niet door kon), of via zo kort mogelijke weg terug naar de route.

Wahoo zoekt toch meer een andere weg om een stuk verder terug aan te sluiten. Ook nog nooit gehad dat die km's zou afsnijden.

Mijne Garmin was wel behoorlijk oud, dus altijd moeilijk vergelijken als je dan overstapt naar een ander merk. Maar ik vond dat toch een pluspunt tegenover mijn Garmin.

Ik zoek een goede rugzak (met plek voor een 15’ laptop) om mee naar het werk te pendelen. Ik heb nu een Dell rugzak die ik gebruik van het werk en op de koersfiets is dat toch niet zo comfortabel vind ik, ik krijg rap last in mijn rug.
In de zomer zou ik meer met mijn koersfiets willen gaan naar het werk ipv met mijn trekkingfiets, 27-30 gemiddeld als ik aan een normaal tempo fiets tov 21-23 met dezelfde inspanning is toch een groot verschil en ook >10 minuten sneller dat ik op mijn werk geraak.
Liefst waterdicht ook, mijn Dell rugzak is dat niet. Wellicht bestaan er wel rugzakken specifiek voor pendelaars die het gewicht over de rug beter verdelen.

Ik zoek een goede rugzak (met plek voor een 15’ laptop) om mee naar het werk te pendelen. Ik heb nu een Dell rugzak die ik gebruik van het werk en op de koersfiets is dat toch niet zo comfortabel vind ik, ik krijg rap last in mijn rug.
In de zomer zou ik meer met mijn koersfiets willen gaan naar het werk ipv met mijn trekkingfiets, 27-30 gemiddeld als ik aan een normaal tempo fiets tov 21-23 met dezelfde inspanning is toch een groot verschil en ook >10 minuten sneller dat ik op mijn werk geraak.
Liefst waterdicht ook, mijn Dell rugzak is dat niet. Wellicht bestaan er wel rugzakken specifiek voor pendelaars die het gewicht over de rug beter verdelen.
Deuter GigaBike. Een tijdje terug ook nog aan @Str8_6 aanbevolen.

Koop dat ding van de Lidl.

Inclusief regenhoes, €15.
Borstriempje, heupgordel, volledig mesh op de rug zoals bij Osprey. En ook nog wat extra liters die je kan unzippen. Zit supercompact en aero 🏎️🏇🏁

15” moet net lukken, als je wil meet ik eens op.

Heb je nog voldoende plaats voor een broek, tshirt en ondergoed. En een éél klein broodtrommeltje (maar wie doet dat nog, hé?)

Vind ik persoonlijk van wel.

Garmin heeft nogal de neiging om u gewoon terug te laten rijden naar het punt waar je de track bent verlaten (omdat je niet door kon), of via zo kort mogelijke weg terug naar de route.

Wahoo zoekt toch meer een andere weg om een stuk verder terug aan te sluiten. Ook nog nooit gehad dat die km's zou afsnijden.

Mijne Garmin was wel behoorlijk oud, dus altijd moeilijk vergelijken als je dan overstapt naar een ander merk. Maar ik vond dat toch een pluspunt tegenover mijn Garmin.
Is niet mijn ervaring bij mijn Edge 530. Je moet wel eerst een goede 500m volhouden, maar dat vind ik niet helemaal onlogisch. De mensen die onbewust verkeerd zijn gereden moeten ook de kans hebben om te beseffen dat ze verkeerd zijn imo.

Als je een route doet met een bepaalde helling/viewpoint/café/… en je bent net mis aan de afslag ervoor moet hij imo niet onmiddellijk gaan herberekenen waardoor je dat mogelijks mist zonder het zelfs maar te beseffen.

Deuter GigaBike. Een tijdje terug ook nog aan @Str8_6 aanbevolen.
Ik heb die dan ook gekocht.
Wel tevreden van.
Maar echt langer dan een uur hoeft de verplaatsing toch ook niet te zijn als je laptop/kledij/schoenen/eten meezeult.
Zo’n rugzak van 7kg op de rug vind ik toch vrij belastend en onaangenaam om mee te fietsen…

Terug
Bovenaan