Hmm, kan misschien iemand anders geweest zijn, ik heb geen powermeter dus kan het moeilijk in cijfertjes gieten. Vorig jaar schatte ik mijn FTP o.b.v. resultaat in de Marmotte tov mensen met powermeter rond de 4.5 W/kg. Op basis van mijn uitslag in Etalle zal het nu ergens rond de 4.8 liggen, maar zijn uiteraard ruwe schattingen. Verder zegt FTP ook niet alles en is het moeilijk af te leiden door het koersverloop. Maar bon, ook inspanningen op de Teide wezen toch wat in die richting om een idee te hebben.Congrats!
Ik heb het misschien wat gemist de voorbije maanden, maar hoe heb je de grootste stappen vooruit gezet?
Ik herinner me denk ik een post waar je denk ik iets zei over een FTP van 'maar' 4.1 w/kg. Dat is uiteraard niet slecht, maar daar rij je geen 38.1 km/h mee over 160 km, denk ik.
Ik kan het ook op iemand anders hebben...
Als ik zo kijk naar vorig jaar is het voornaamste verschil volume in het eerste deel van het jaar. Vorig jaar 200 uur van januari t.e.m. april, nu 224 uur in dezelfde periode. Vorig jaar was mijn fietsvakantie ook bikepacken door Toscane, ook veel km's, maar dat is toch vooral uzelf in de vuilbak rijden i.c.m. slechte recovery (tapas, fles wijn en de tent in
). Dit jaar 10 dagen met vrienden naar Tenerife geweest, wat op vlak van training wel meer oplevert.Verder niet veel anders gedaan. Ik train veelal op gevoel en zorg voor genoeg zone 2 afgewisseld met blokjes en af en toe een goeie brommer-rit. Ik denk dat ik ook nog jong genoeg ben om gewoon door consistent het jaar door te blijven fietsen jaar na jaar nog beter kan worden zonder daarvoor gekke dingen te hoeven doen.