De Verraders

De Verraders

Ik vond Walter zijn speech trouwens even zwak. Die argumenten over Maureen waren tenenkrullend: koppel erin dus kans groot dat een van beide een verrader is, ze heeft een braaf mama imago dus kans groot dat ze verrader is, etc...
Inderdaad, maar hoe kon hij zichzelf verdedigen tegen de speech v Niels ? Het was niet dat die met één of andere theorie afkwam die hij al dan niet kon weerleggen. Dan maar vlug de aandacht proberen te verleggen dacht de Walter.

Je ziet... Zonder voorbereiding is een pleidooi houden al wat moeilijker, ook voor een advocaat.
Vooral omdat elk pleidooi ook gewoon op niks zou slagen, aangezien het allemaal leugens zijn.
Die verraders kunnen geen juist pleidooi geven, dat kunnen enkel de bondgenoten.

Laatst bewerkt:
Beste wat Loïc nu kan doen is JL en Bart overhalen om Bart zich te doen aansluiten bij de verraders. En dan met Bart samenspannen om JL eruit te stemmen.
Dit zou eigenlijk nog heel goed kunnen werken, door een theorie rond te laten gaan dat JL verrader is geworden.
Waarom wou JL Walter er eigenlijk per se uit?
Ik denk dat ze Walter gewoon niet af kan. Echt jammer, want ze waren echt wel een top team.
Walter ging er sowieso wel uit vallen, misschien zelfs pas een ronde later.
Zij had dit dus helemaal niet hoeven aan te stoken. Als meeloper was ze even onverdacht geweest. En nu heeft ze Loïc nog eens in het zak gezet en daarmee ook haarzelf.
En dan vindt ze haarzelf nog een queen ook... sorry maar dan kom je echt wel over als ego tripper. Terwijl ze het in mijn ogen echt enorm slecht doet.

De verraders schrijven de naam op een papiertje en Staf gaat het vragen, zei die aan het eind van de aflevering. Er is dus niks te "overhalen", gewoon de vraag: wil je een verrader zijn of niet? Of ze zouden al een hele argumentatie op dat papier moeten schrijven. Ik zou het wel zot vinden als Staf nu met dat "wil jij ook een verrader zijn?" papierke naar Bart of Kim of Ward gaat en die zeggen ja :laugh: Zou totaal out of character zijn, maar wel leuk. Hannelore niet, want te veel denken dat zij verrader is en Niels zou nee zeggen denk ik. Maureen kan ik niet inschatten.
Inderdaad, in de Nederlandse versie was dit gewoon de presentator die de boodschap doorgaf. Meer niet.
Misschien dat er achter de schermen wel nog wat gelobbyd wordt om iemand te overhalen.
Maar ze moeten heel goed nadenken over wie ze kiezen. Niels zou een gigantisch risico zijn aangezien hij al op Loïc zit. Maureen zou nog kunnen, zij zat altijd al achter Hannelore en kan daar op blijven doorbomen als verrader.
Bart lijkt zo de onschuld zelve, dus wel een makkelijke kandidaat omdat hij niet veel gaat moeten veranderen van gedrag als verrader.
Kim en Ward weet ik niet echt of ze een goede verrader zouden zijn.
En Hannelore kan gewoon al helemaal niet, ze wordt nu al zo verdacht.

Ik vermoed dat het volgend seizoen wel een stuk beter gaat zijn. De grootste fout dat iedereen in dit seizoen maakt is dat ze hun 'grote onthulling' pas aan de ronde tafel doen ipv de hele dag door te lobby'en.
En ook dat ze spelen om er zo lang mogelijk in te blijven ipv spelen om hun team te laten winnen. In het Nederlands concept is het wel logischer om er zo lang mogelijk in te blijven, omdat je daar effectief die zilverstaven wint.

Die speech van Niels sloeg toch ook weer nergens op? Zijn biografie voorlezen en dan een naam roepen zonder uitleg waarom, en iedereen die weer volgt. Die JL wil dit niet winnen, die wil enkel aandacht en bekendheid.
Hij had dat op voorhand al gezegd tegen de meeste dat hij niet ging zeggen waarom.

Maar hen wel al gezegd waarom en het klopte buiten dat het JL is en niet Hannelore

Dit is echt wel de Aldi-versie van De Mol. Net voor de Ronde Tafel spelen ze het nummer
The Hanging Tree van James Newton Howard
Dat was bij de finale van De Mol ook zo.

Ik kijk er toch elke week met veel pleziet naar :) We waren hier al bezig wie ze er volgend seizoen mogen inzetten. Ik dacht al aan Sergio, Tom Waes, Alex Agnew Willy Naesens, Tanja Dexters... :crazy: Goeie tv verzekerd

Ik kijk er toch elke week met veel pleziet naar :) We waren hier al bezig wie ze er volgend seizoen mogen inzetten. Ik dacht al aan Sergio, Tom Waes, Alex Agnew Willy Naesens, Tanja Dexters... :crazy: Goeie tv verzekerd
Je bent Ingeborg of Margriet nog vergeten :oink:

Ik blijf het volgen tot het gedaan is. Verwachtte er niet teveel van en het kan een stuk beter maar uiteindelijk kijkt het wel vlot weg.

Loic was gewoon het schoothondje van Walter, en nu Walter er niet meer is heeft hij niemand meer om zich achter te verbergen

Leuk concept, er mag alleen meer een incentive zijn om de verraders te ontmaskeren en evt. een anonieme stemming nadat iedereen z'n pleidooi wilt, gelijk het parlement zonder onthouding.

Waarom er per se BV's nodig zijn - nuja zeker 5 a 10 kende ik er niet van - is mij de vraag.

Waarom er per se BV's nodig zijn - nuja zeker 5 a 10 kende ik er niet van - is mij de vraag.
In Nederland is het vrij normaal om BN'ers (al mag je die term echt in zijn allerruimste betekenis nemen) te nemen voor reality shows.
Geen goed idee als je het mij vraagt, de Belgische versies van die shows zijn vaak veel beter door de grotere variatie aan mensen.

En aangezien de verraders ook uit Nederland komt, hebben ze wellicht ook dat BN'er gedoe gekopieerd naar BV's hier.

Leuk concept, er mag alleen meer een incentive zijn om de verraders te ontmaskeren en evt. een anonieme stemming nadat iedereen z'n pleidooi wilt, gelijk het parlement zonder onthouding.

Inderdaad, het idee is goed maar dan zonder BV's en wat aanpassingen in het spel, ik denk dat als je dit spel speelt met gewone mensen en met effectief een reden om de proeven te winnen en het spel te willen winnen dat het toch heel anders is.

Denk dat het te laat in het spel is om iemand te overhalen. Iedereen heeft al een indruk van indruk gekregen.
Als je van bondgenoot naar verrader gaat dan zal je onvermijdelijk van je moeten laten horen, en van bijvoorbeeld Ward,Kim of Bart zou dat een stijlbreuk zijn met hun huidige indruk die ze afgeven.
Je moet je toch niet echt anders gedragen? Een extra verrader betekent sowieso een extra stem aan de ronde tafel in het voordeel van de verraders. Alleen bij het stemmen moet je misschien wat oppassen. Maar in groep kan je u perfect hetzelfde gedragen.

En waarom zou je jezelf eigenlijk laten overhalen om verrader te worden. Hangt nul de botten aan vast behalve dat je als overloper aanzien wordt.

En waarom zou je jezelf eigenlijk laten overhalen om verrader te worden. Hangt nul de botten aan vast behalve dat je als overloper aanzien wordt.

Het is een spel, dus de enige reden lijkt me dat dit misschien leuk is, of dat je er niet in gelooft dat de bondgenoten het gaan winnen. Bvb een Astrid ging na haar frustrerende ronde tafel wellicht zeer gemakkelijk overhaald kunnen worden.
Het probleem is echter dat je maar iemand kunt overhalen, als een verrader weggestemd wordt, maar laat zoiets nu net de bondgenoten een morele boost geven en het geloof dat ze het spel kunnen winnen. Dus dat hele concept van overloper wringt toch langs alle kanten, vind ik.

Lol, dus ze mogen iemand proberen verleiden, en als dat niet lukt, mogen ze nog steeds iemand vermoorden

Terug
Bovenaan