Beste wat Loïc nu kan doen is JL en Bart overhalen om Bart zich te doen aansluiten bij de verraders. En dan met Bart samenspannen om JL eruit te stemmen.
Dit zou eigenlijk nog heel goed kunnen werken, door een theorie rond te laten gaan dat JL verrader is geworden.
Waarom wou JL Walter er eigenlijk per se uit?
Ik denk dat ze Walter gewoon niet af kan. Echt jammer, want ze waren echt wel een top team.
Walter ging er sowieso wel uit vallen, misschien zelfs pas een ronde later.
Zij had dit dus helemaal niet hoeven aan te stoken. Als meeloper was ze even onverdacht geweest. En nu heeft ze Loïc nog eens in het zak gezet en daarmee ook haarzelf.
En dan vindt ze haarzelf nog een queen ook... sorry maar dan kom je echt wel over als ego tripper. Terwijl ze het in mijn ogen echt enorm slecht doet.
De verraders schrijven de naam op een papiertje en Staf gaat het vragen, zei die aan het eind van de aflevering. Er is dus niks te "overhalen", gewoon de vraag: wil je een verrader zijn of niet? Of ze zouden al een hele argumentatie op dat papier moeten schrijven. Ik zou het wel zot vinden als Staf nu met dat "wil jij ook een verrader zijn?" papierke naar Bart of Kim of Ward gaat en die zeggen ja

Zou totaal out of character zijn, maar wel leuk. Hannelore niet, want te veel denken dat zij verrader is en Niels zou nee zeggen denk ik. Maureen kan ik niet inschatten.
Inderdaad, in de Nederlandse versie was dit gewoon de presentator die de boodschap doorgaf. Meer niet.
Misschien dat er achter de schermen wel nog wat gelobbyd wordt om iemand te overhalen.
Maar ze moeten heel goed nadenken over wie ze kiezen. Niels zou een gigantisch risico zijn aangezien hij al op Loïc zit. Maureen zou nog kunnen, zij zat altijd al achter Hannelore en kan daar op blijven doorbomen als verrader.
Bart lijkt zo de onschuld zelve, dus wel een makkelijke kandidaat omdat hij niet veel gaat moeten veranderen van gedrag als verrader.
Kim en Ward weet ik niet echt of ze een goede verrader zouden zijn.
En Hannelore kan gewoon al helemaal niet, ze wordt nu al zo verdacht.
Ik vermoed dat het volgend seizoen wel een stuk beter gaat zijn. De grootste fout dat iedereen in dit seizoen maakt is dat ze hun 'grote onthulling' pas aan de ronde tafel doen ipv de hele dag door te lobby'en.
En ook dat ze spelen om er zo lang mogelijk in te blijven ipv spelen om hun team te laten winnen. In het Nederlands concept is het wel logischer om er zo lang mogelijk in te blijven, omdat je daar effectief die zilverstaven wint.