Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jamie-Lee, kon vooraf niet weten hoe de ronde tafel ging lopen, ze kon dus niet met zekerheid zeggen dat zij ook voor Walter ging stemmen.Huh? Jamie-Lee wist het vooraf niet met zekerheid en kon het dus niet zeggen, maar Loïc wist wel dat het zou gebeuren?
Jamie is er al een paar dagen naartoe aan het werken, zit overal iedereen op Walter te zetten en wast haar handen dan in onschuld als het ook daadwerkelijk gebeurt. Dat het nu Niels is die het in gang heeft gezet, maakt niet echt uit. Dat is omdat zij Nora heeft opgezet en Nora tegen Niels heeft gezegd: Als ik eruit ga, is het Walter.
Op het einde zegt Loïc ook dat hij verschillende keren aan haar gevraagd heeft hoe het nu zat, wat er ging gebeuren, wat zij gehoord had. En zij antwoordt dat ze te veel stress had en het er niet kon over hebben. Dan heeft Loïc zich niet ind e voet geschoten, dan wilde Jamie zelf hoog spel spelen, en het in haar eentje doen. Om 'the queen' te zijn.
Tuurlijk kon Loïc weten dat hij zichzelf in de voet schoot, maar de strategie was dat dat niks uitmaakte. Zolang iedereen in wagon één op elkaar stemde, en dat zou gebeuren als zij niet was gedraaid en Bart niet had meegetrokken. Het was een heel slimme zet geweest om samen op Walter te gaan zodra Walter onhoudbaar werd. Maar dat was nog niet als zij niet had gestookt. En dan hadden ze dat met drie moeten afspreken, en kon Walter Loïc beschuldigen aan tafel ipv Maureen, en was die ook veilig.
Kim had dat ook al door. Er waren er verschillende die van bij het begin al Walter verdachten (Astrid, Sieg, ...) en Loïc werd ook al door enkele een tijd verdacht, alleen Jamie speelt het zo goed dat ze momenteel nog niet?? verdacht word?Dit vind ik raar... Eén van de eerste die doorhad dat er meer verraders in wagon één zaten, één van de eerste die op Walter zaten (ze zegt dat toch echt in het begin ook al?) en volgens mij de eerste die de andere verrader ook al noemde. Ik vind dat zij het net heel goed heeft gedaan. Behalve dat ze te lang in dat pact is meegegaan van wagon één, maar dat geldt voor die hele wagon.
Dit vind ik raar... Eén van de eerste die doorhad dat er meer verraders in wagon één zaten, één van de eerste die op Walter zaten (ze zegt dat toch echt in het begin ook al?) en volgens mij de eerste die de andere verrader ook al noemde. Ik vind dat zij het net heel goed heeft gedaan. Behalve dat ze te lang in dat pact is meegegaan van wagon één, maar dat geldt voor die hele wagon.
- Loic heeft het echt zelf wel verbrod. Het is de eerste keer dat de verdachtmaking gewoon volledig belachelijk was. Dit klonk zo getelefoneerd en absoluut niet oprecht. De verraders zijn gewoon 1 stap te ver gegaan in de veronderstelling dat ze zomaar iemand als groep kunnen selecteren zonder gevolgen. Het plan is ook mede mislukt omdat Walter eerst het woord nam nadat hij aangevallen was. Ik denk dat het initieel de bedoeling was dat Loic eerst ging babbelen. Had Loic voor Walter gebabbeld en Walter dan gewoon gevolgd, was het "iets" minder verdacht geweest
- Los daarvan: wat velen vergeten is dat het op zich geen slecht idee was om Walter erin te laten. Aangezien verraders een nieuwe verrader kunnen uitnodigen bij eliminatie, is het eigenlijk beter om in het begin een verrader erin te laten wanneer je grote vermoedens hebt dan die eruit te spelen en dat hij/zij vervangen wordt door een volledig nieuwe verrader. Dus eigenlijk is het goed voor de bondgenoten dat het nu pas ontploft is en dat Walter er nu pas uit is
- Om die reden weet ik ook niet goed wat ik van die regel moet denken. Ik snap wel dat ze niet willen dat het spel plots gedaan is, maar is toch een ambetante regel. Ik weet wel niet of er nu nog iemand te overhalen is in het eindstadium wanneer de meesten nu het gevoel mss gaan hebben dat ze als bondgenoot kunnen winnen. (Ward mss de grootste kans om over te lopen indien ze het proberen?). Ik hoop alleszins dat het niet gebeurt.
Ja, maar dat kun je van de hele wagon 1 zeggen. Hannelore zegt al van aflevering twee dat ze Walter verdenkt en daarom dicht bij hem in de buurt blijft. Dat ze het spel niet goed gesnapt hebben in het begin, of op z'n minst tactisch niet slim hebben gespeeld, absoluut.Dat zou inderdaad sterk gespeeld zijn als het de bedoeling was om zo lang mogelijk er in te blijven zoals in de mol of expeditie robinson. Hier gaat het om verraders naar huis te spelen en als je dan begint met een pact te maken met mensen waarvan je denkt dat ze verraders zijn zodat andere bondgenoten naar huis gestemd kunnen worden en je er zelf zo langer kan in blijven, dan ben je toch een ander spel aan het spelen lijkt me.
Op dat vlak was het toch ook oerdom van Niels om te zeggen dat hij het schild had... Zo heeft hij de 2 verraders een pak meer macht gegeven om de juiste keuze te maken.zoals ik al zei he
of iemand vermoorden
of iemand proberen overhalen om verrader te worden. zegt die persoon nee-> dan hebben ze een moordkans verkeken en blijft het 2 vs 6 ipv 2 vs 5
Omdat zij deze situatie net wou vermijden. Op een gegeven moment gaat er gestemd worden op Walter. Dat was onvermijdelijk. Je kan dan draaien en keren en de foute keuze maken zoals Loïc nu heeft gedaan, of je surft mee en gooit de andere verrader voor de bus. Als iedereen nu unaniem op Walter had gesteld, buiten dan bv Hannelore (die Walter wou beschermen ook al wist ze zeker dat het een verrader was) dan was zij gewoon de volgende in de rij. En dan heeft men 2 dagen de tijd om Loic ook nog uit verdenking te stellen.Waarom wou JL Walter er eigenlijk per se uit?
'k zie niets mis met JL, misschien boomerkloofJL speelt het spel zoals het gespeeld dient te worden. Alleen jammer voor haar, maar naar mijn mening is zij ook zo in het echt. Lijkt mij sterk dat zij alles acteerde, maar beschouw het meer als haar tweede natuur. Maw. geen compliment voor haar.
Boomerkloof? Heb je het over mij?'k zie niets mis met JL, misschien boomerkloof
En hoe zou haar ideale situatie om Walter er uit te krijgen er dan hebben uitgezien aan tafel?Omdat zij deze situatie net wou vermijden. Op een gegeven moment gaat er gestemd worden op Walter. Dat was onvermijdelijk. Je kan dan draaien en keren en de foute keuze maken zoals Loïc nu heeft gedaan, of je surft mee en gooit de andere verrader voor de bus. Als iedereen nu unaniem op Walter had gesteld, buiten dan bv Hannelore (die Walter wou beschermen ook al wist ze zeker dat het een verrader was) dan was zij gewoon de volgende in de rij. En dan heeft men 2 dagen de tijd om Loic ook nog uit verdenking te stellen.
Maar dat ontploft nu dus in hun gezicht door dom spel van Loïc. ‘Jamie-Lee waarschuwde me niet’.. Goh, ik denk dat de bedoeling vrij duidelijk was.
Zij wou de situatie vermijden waar iedereen op Walter stemt, maar dat Loïc en zij dus op iemand anders zouden kiezen als enige. Door voor een rondetafel al duidelijk te hebben ‘wij kiezen voor onze mede-verrader’ ga je jezelf nooit verdacht maken.En hoe zou haar ideale situatie om Walter er uit te krijgen er dan hebben uitgezien aan tafel?
OokBoomerkloof? Heb je het over mij?
Ik ben een millenial, jij?

Waarom dacht jij dat ik een boomer was? Omwille van het quake teken?

Viel me ook direct op dat ze dezelfde terminologie gebruikte.Die uithaal van Maureen over dat pact?
Had ze dat toevallig opgevangen of ingefluisterd door de productie?
Want zo snugger is ze niet, vooral dat ze dan nog eens dezelfde terminologie gebruikt. Ze zegt niet “afspraak“ of “akkoord”, maar wel degelijk “pact”...
Vreemd…, want zo dikwijls gebruik je dat woord nu niet….
Ga jij nu echt je kop in het zand blijven steken?Met 2 verraders konden ze het spel nog altijd winnen, het probleem nu is dat Loïc zo dom geweest is van zichzelf te verbranden en we dus met slechts 1 verrader overblijven. Tenzij de verraders een bondgenoot gaan bekeren en deze bondgenoot dit ook nog zou doen.
Loïc is dom geweest en daardoor kan alles nu in soep draaien voor de verraders.