De verbouw-topic!

Net daarom. Dat zou in het attest moeten staan dan. Hoe kan jij mogelijk als vorige eigenaar weten wat er in die vloerbedekking zit? Daarom laat je een verplicht asbestattest opmaken. Als de asbestdeskundige verzaakt een staal te laten testen van de vloeren (uit financiële overwegingen?) dan is dat zijn verantwoordelijkheid.

Bij de verkoop van ons vorig huis is die welgeteld een uur (max 2u) binnen geweest denk ik. Staal genomen van een oude leiding uit de kelder (waarvan ik al duidelijk had gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk asbest was).Gat gemaakt in het midden van de muur in de keuken en op de slaapkamers (heel leuk die witte plek omdat ik het gat weer mocht dichten in een strak geverfde muur). En een staaltje van een overduidelijke asbest golfplaat op het tuinhuis (welke ik nog vervangen heb door nieuwe platen).

Das dan 1200€ aub.

Als die zijn werk niet goed doet en er komt achteraf naar boven dat er op andere plaatsen mogelijks asbest kan zitten, waar wij zelf onmogelijk van kunnen weten want gerenoveerd gekocht. Dan is dat toch niet de verantwoordelijkheid van de verkoper?
Waarom moet je dan in godsnaam een asbestattest laten opmaken?

Nu goed, wij hebben nog goed contact gehad met de nieuwe eigenaars en nooit klagen gehad. Heb ook altijd laten weten: Als er iets is waar je vragen over hebt, laat het ons gerust weten.
Als we die mensen op straat tegen komen, doen we ook altijd eens een klapke.

'k zou toch ook denken dat dit niet op de verkoper te verhalen valt. De verkoper zegt gewoon dat hij dat niet wist (en dat is niet persé gelogen), en klaar.
De asbesttest die nodig is bij een verkoop is inderdaad niet zo heel erg diepgaand.

Ik zou het ook niet op de asbest deskundige steken. Tenzij het misschien echt asbest op het oppervlak van de vloer is, die gewoon bereikbaar was.
Maja, die mogen ook gewoon niet heel erg diepgaand gaan want zoals gezegd is het niet destructief. Vanaf je in een ruimte een vals plafond hebt, wordt er al niet meer naar het plafond gekeken, want ze kunnen er niet door. Die gaat ook niet door tegels gaan om te zien wat daaronder zit.

In ieder geval zou ik niet te veel verwachten van kosten recupereren.

Terug
Bovenaan