Evil_Bunny
Member
Eerder voor de asbestdeskundige denk ik...
Wat op zich al een even grote klucht is als die EPC attesten.
Wat op zich al een even grote klucht is als die EPC attesten.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hmm zou kunnen. Hangt beetje af van huidige prijzen lood en zink?Bestaande dakgoten: OSB kuip met uitbekleding in zink, buitenkanten in witte kunststof.
Goten zijn dringend aan vernieuwing toe, alsook de loodslabben aan zijkant dak.
Betreft een 25 meter dakgoot, 10 meter lood.
Prijs incl. 6%
verwijderen oude zink: 450,29
leveren en plaatsen nieuwe OSB + zink: 2101,34
leveren en plaatsen nieuwe tappers in goot (geen idee wat dat is): 114,48
loodwerk vernieuwen: 746,24
klein materiaal: 185,5
plaatsen stelling achteraan: 689
stortkosten: 132,50
Totaal: 4419,35
Wat ik niet zal doen:
Prijs incl. 6%
verwijderen oversteken witte plastic: 850,97
leveren en plaatsen van nieuwe oversteken in Cedral Board (staalgrijs): 4661,41
Dit omdat het uiteindelijk maar om een dakgoot gaat en ik dat wel veel geld vind.
Ik heb al ene gehad die alles ging komen doen voor 1500 euro. Die is bij de buren ook geweest. Echter heb ik geen deftige referenties en vertrouw ik de zaak niet echt. Wegens hoogtevrees zit een controle achteraf van mezelf er niet in.
Wat denken jullie van bovenstaande? Correcte prijs?
Wel, ik heb nu prijs opgevraagd in EPDM. Lijkt me duurzamer (en goedkoper?) dan zink. Lood blijft uiteraard maar heb totaal geen zicht op die prijzen.Hmm zou kunnen. Hangt beetje af van huidige prijzen lood en zink?
Dikke merci om te delen!Ik heb mijn bakgoot laten herdoen door Dural in 2022 in Rockpanel en de binnenkant met bitumen.
De kostprijs was toen de volgende.
Timmerwerken - € 6094,00:
Zinkwerken dak - € 1655,85:
- 16 lm Rockpanel (was dus de zijkanten en onderkant v/d bakgoot)
- 28 lm Oversteken in Rockpanel (de oversteek was ~20 cm, ik wou die graag behouden omwille van de uitstraling)
Herstellingen aan de bakgoot waren € 141 excl. BTW / lm.
- 22 lm Inzagen Kielgoten en zink plaatsen
- 16 lm Bitumen
- 16 lm Bakgootrand in aluminium
- Lood inslijpen schoorsteen
Kunt ge niet met een vochtmeter testen op vocht? Of zelf eens kijken ofdat er effectief een lek zit in de dakgoten?Wij hebben zowel vooraan als achteraan op onze gevel stenen die wit uitslaan, de ene dakwerker zegt dat het vocht al aan het uitdrogen is, de andere dakwerker zegt dat er een lek zit in onze dakgoten (zonder enig bewijs trouwens) en willen deze vervangen.
Wie kan ik geloven ivm deze witte uitslag op onze gevelstenen?
Ik zal eens een vochtmeter kopen, goed idee.Kunt ge niet met een vochtmeter testen op vocht? Of zelf eens kijken ofdat er effectief een lek zit in de dakgoten?