De verbouw-topic!

Ik moet zeggen dat ik wel super tevreden ben. Deens Rabat in triple Rhombus profiel voor een tuin schutting en ziet er heel strak uit!
Boven de 1250 euro ist wel gratis levering, dus ga mss wel mijn Ayous triple profiel daar bestellen
 
Jij bent van Aalst he?

Anders moet je op hertecant hout (Schoonaarde) een account aanvragen. Overzichtelijke prijzen en zeer schappelijke qua prijs. Ik ga er nu veel gerief halen
Heb juist besteld bij De Doncker, hun prijs was ook best ok, ook een pak minder dan de gamma. Meteen ook maar het hout meebesteld om mijn madam haar nieuw kiekenkot te bouwen in HSB en OSB
 
Het is precies niet gemakkelijk om de hogere standaarddeuren te vinden.
Mijn deurhoogtes zijn gemiddeld 2120 hoog.
Ik weet dat er een standaardhoogte bestaat van 2115 (nog te laag,maar valt makkelijk aan te passen) , maar ik vind die toch maar met moeite terug.
 
Boven de 1250 euro ist wel gratis levering, dus ga mss wel mijn Ayous triple profiel daar bestellen
voor uw poolhouse project?

kheb er een wand mee gedaan op werf en op zich wel tevreden van ayous maar voor mij persoonlijk als pietje precies stoort het wel wat dat je duidelijk de aflijning ziet soms tussen 2 'panelen' (3 van bepaalde exacte kleur en dan 3 lichte nuance) waardoor dit dus zichtbaar wordt.

Met allemaal indivduele latjes ga je gewoon een random schakering hebben die mijn inziens veel mooier oogt.. gewoon wat meer werk aan om te schieten eerst ;-)
 
voor uw poolhouse project?

kheb er een wand mee gedaan op werf en op zich wel tevreden van ayous maar voor mij persoonlijk als pietje precies stoort het wel wat dat je duidelijk de aflijning ziet soms tussen 2 'panelen' (3 van bepaalde exacte kleur en dan 3 lichte nuance) waardoor dit dus zichtbaar wordt.

Met allemaal indivduele latjes ga je gewoon een random schakering hebben die mijn inziens veel mooier oogt.. gewoon wat meer werk aan om te schieten eerst ;-)
Merci voor de tip :)

Nee poolhouse komt in een verlijmde gevelsteen zoals het huis, de garage en de tipgevel van het huis komen in ayous.
 
Ayous heb ik hier gebruikt voor het tuinhuis en kzou da ook enkel nog gebruiken voor plekken waar ge (of de klein mannen) later niet meer aankunt. Da’s echt heeel zacht hout. Desolation en musk hadden dat op 9lives al eens gezegd denk ik :unsure:
 
Hoeveel lopende meter kunt ge ongeveer afkitten met 1 spuit van 310ml normaal? Voor het luchtdicht maken van een dampscherm. Zou gaan over een goeie 45m die afgekit moet worden.
 
Hoeveel lopende meter kunt ge ongeveer afkitten met 1 spuit van 310ml normaal? Voor het luchtdicht maken van een dampscherm. Zou gaan over een goeie 45m die afgekit moet worden.
Dat kost nu echt geen geld he. Zou zeker 2 kits kopen, en wat niet open is kan je altijd bijhouden of terugbrengen..
 
Dat kost nu echt geen geld he. Zou zeker 2 kits kopen, en wat niet open is kan je altijd bijhouden of terugbrengen..
ik kon gewoon echt niet inschatten of ik er 1 of 5 nodig heb :) maar als ik er met 2 zou toekomen koop ik er zoveel, thx!
 
voor uw poolhouse project?

kheb er een wand mee gedaan op werf en op zich wel tevreden van ayous maar voor mij persoonlijk als pietje precies stoort het wel wat dat je duidelijk de aflijning ziet soms tussen 2 'panelen' (3 van bepaalde exacte kleur en dan 3 lichte nuance) waardoor dit dus zichtbaar wordt.

Met allemaal indivduele latjes ga je gewoon een random schakering hebben die mijn inziens veel mooier oogt.. gewoon wat meer werk aan om te schieten eerst ;-)
Na verloop van tijd gaat dat toch in mekaar over gaan en zie je dat niet meer. Of olieën en dan zie je dat ook niet meer.

Of gewoon matige kwaliteit gebruikt? :p

Hier is dat toch allesinds quasi onmogelijk om te zien waar de latten aansluiten hoor.
 
Op zich vond ik dat niet vreemd, hout is levend en dus normaal dat er lichte tint verschillen op zitten. Bundel je ze dan per 3 valt dat meer op dus waar die bundelingen zitten.

mss is het met oliën beter, niet gevraagd en niet gedaan en op verloop van tijd kan ook maar again: zo graag doe ik het ook niet dat ik erna nog eens voor plezier terug ga kijken :p
 
Bedankt al voor de reacties. Nog vergeten melden niet onbelangrijk: leefoppervlak 175m2 + garage, grond 720m2.

Renovatie budget 200k had ik hier gezet als “top” omdat anders de totaalkosten nogal duur wordt voor een “gerenoveerde vrijstaande woning” zonder kelder, met ouderwets piramidevorming dak, zonder domotica, met beperkt aantal kamers en leefoppervlak... dan gaat de totaalkost naar richting boven de 500k (270 aankoop + 230 renovatie) plus nog kosten om de tuin en oprit af te werken enz, en in dat geval vind ik het overdreven veel dan kan ik beter iets in de buurt kopen van 600k bouwjaar 2010, handje contantje en je kan er direct in gaan. Alleen zeer moeilijk te vinden. Nieuwbouw volledig naar ons goesting wordt dan ook overwegen waard.

En ja moet ik voor zulke verbouwing met een aannemer gaan spreken of met een architect “die alles op zich neemt”? Een aannemer kan die ook zo’n hele waslijst op zich nemen? Kan ik die contacteren voor advies? Kan die ook plannen, verantwoordelijkheid opnemen, isolatienormen kennen, weten wat de mogelijke problemen gaan worden enz? Bijvoorbeeld als je een nieuw dak wil gaat die weten of dat niet te zwaar is voor de constructie? Ik dacht dat ik met een architect tegen de meerkost wel iets meer ondersteuning zou hebben dan bij een aannemer zou dat kunnen? Daar ben ik helemaal niet in thuis. Aannemer zoeken is dat ook gewoon Google “aannemer totaalrenovaties” 🤓?
Wat essentieel is, is dat je referenties hebt!
Ik heb nu ook met een aannemer "die alles kan" gewerkt om mijn huis verkoopsklaar te maken, en nooit meer! Op zich cava zunne, maar mocht het voor mijn droomhuis zijn? Nooit meer! Ze kunnen vanalles een beetje en niets perfect. Je moet dus ècht iemand hebben die werkt met onderaannemers als je voor een algemene aannemer kiest.
En neen, niet gewoon in de gouden gids gaan zoeken, maar op lokale Facebook pagina's vragen wie aan te raden is. Als je mensen kent die recent verbouwd hebben, aan hen vragen wie ze hadden en of ze tevreden waren. Ik ben gaan aanbellen bij een nieuwbouw die ik mooi vind om te weten wie hun architect was en de aannemer,... Architect raadde ze af, aannemer raadde ze sterk aan 😉
Kijk ook niet naar de prijs. Als je meerdere aanbevelingen hebt, speelt dat natuurlijk wél mee. Maar zonder aanbevelingen voor de goedkoopste gaan, is vaak foute boel. Ik had bvb gewerkt met een totaalprijs. God zij dank, want dankzij hun gepruts hebben ze anderhalve week langer gewerkt met 3 man. Had ik gewerkt met een uurprijs, was mij dat gewoon doorgerekend natuurlijk. En dan was die aantrekkelijke prijs waarschijnlijk zelfs duurder uitgekomen dan verschillende aannemers inhuren.
 
De elektricien is vandaag bezig, zou alles afwerken. Ben zeer benieuwd aangezien 'm dat al 3 keer heeft gezegd.
 
Terug
Bovenaan