De verbouw-topic!

niet echt 100% verbouwtopic maar mss heeft er hier iemand ervaring mee :D

Weet iemand of de PAX lades van ikea passen in de kastjes van de METOD keukens?
Ik zou zulke lades willen zonder voordeur in de lage metod keukenkastjes van 60x60

komplement-lade-wit__0857467_PE606303_S5.JPG
 
Ik denk dat niet eigenlijk, maar metod zelf heeft toch ook lades denk ik?
 
in het slechts geval koop ik dan wel een pax kast en zaag ik ze af op 80cm hoogte.
 
plan is mij een mobiele werktafel te maken met 2 ladekasten (voor alle sleutels/schroevendraaiers, vijzen, nagels, bouten, etc...)

afkortzaag erbovenop, mijn zaagtafel ingewerkt zodat ik verlengd werkblad heb, en de andere kant komen dan schapjes waar ik los materiaal en stopcontacten kan voorzien.

Erb8ZXv.jpg
 
Ooit wil ik toch ook eens investeren in deftig houtbewerkingsmateriaal :)

houtbewerking, de geur van gezaagd hout :love: :love: :love:

projectjes voor dit jaar:
- mijn werktafel maken
- nieuwe hok voor de kippen (groot genoeg om in recht te staan, met stockage ruimte, volledig in HSB, isolatie en verluchting)
- Poolhouse in houtskelet
- en 10000 schapjes voor mijn madam
 
en ge kunt écht fortuinen uitgeven aan materiaal...

ik moet nog een nieuwe lintzaag hebben, een nieuwe kolomboor en een vandiktebank.
 
Eerstvolgende werk is hier onderkant van trap bekleden.
Ging daarvoor nieuwe invalzaag kopen, maar na wat research toch besloten het bij mijn (kwalitatieve) cirkelzaag te houden :)
 
Eerstvolgende werk is hier onderkant van trap bekleden.
Ging daarvoor nieuwe invalzaag kopen, maar na wat research toch besloten het bij mijn (kwalitatieve) cirkelzaag te houden :)
mits een goeie geleider en wat stevige klemmen maak je zelf een rail om langs te zagen :)
 
Hoera eindelijke alle plannen van de architect/ingenieur gekregen, kan ik eindelijk deftig aannemers contacteren.

Nu één van de aannemers heeft me wel wat bang gemaakt, hij sprak dat bij het plaatsen van de poutrels mogelijks een gat gemaakt moet worden langs de bovenverdieping om te balk "aan te pakken".

Nu aan de ene kant van het huis kan me dat zoveel niet schelen dat is de slaapkamer en dat kost me hoogstens een paar latten quickstep maar aan het andere uiteinde zit onze spliksplinternieuwe badkamer en exact waar de balk moet komen, zit het bad. Nu ik wil ten allen koste vermijden dat dit uitgebroken moet worden natuurlijk.

Heeft er iemand ervaring mee? Het gaat over ne poutrel over de hele breede van de woning (+-7m) en HEB360 type.
 
Hoera eindelijke alle plannen van de architect/ingenieur gekregen, kan ik eindelijk deftig aannemers contacteren.

Nu één van de aannemers heeft me wel wat bang gemaakt, hij sprak dat bij het plaatsen van de poutrels mogelijks een gat gemaakt moet worden langs de bovenverdieping om te balk "aan te pakken".

Nu aan de ene kant van het huis kan me dat zoveel niet schelen dat is de slaapkamer en dat kost me hoogstens een paar latten quickstep maar aan het andere uiteinde zit onze spliksplinternieuwe badkamer en exact waar de balk moet komen, zit het bad. Nu ik wil ten allen koste vermijden dat dit uitgebroken moet worden natuurlijk.

Heeft er iemand ervaring mee? Het gaat over ne poutrel over de hele breede van de woning (+-7m) en HEB360 type.
Wij hebben in het verleden poutrels altijd met een soort mobiele lift gehesen, dus tenzij zo'n spel bij jou niet binnen kan lijkt me dat raar verhaal. Tenzij het gaat over de plek waar hij op de draagmuren leunt? Want dat moet natuurlijk wel vrij liggen. Wat is het gewicht (of lengte, breedte ) van die poutrel?
 
Wij hebben in het verleden poutrels altijd met een soort mobiele lift gehesen, dus tenzij zo'n spel bij jou niet binnen kan lijkt me dat raar verhaal. Tenzij het gaat over de plek waar hij op de draagmuren leunt? Want dat moet natuurlijk wel vrij liggen. Wat is het gewicht (of lengte, breedte ) van die poutrel?

Zo'n liftje kan zeker "binnen" want het is ter opvangen van een buiten muur die weg gaat. Voor het plaatsen van achterbouw.
Het gaat om een HEB 360 op stalen kokers links en rechts, van 950kg.

Nu ik heb het niet meer verder aangekaart bij de aannemer, ga hem er zeker over aanspreken, heb de plannen letterlijk uurtje geleden binnen gekregen maar ik dacht ga me al eens informeren dat ik sterk in mijn schoenen sta :p
 
LOL

ik keek es online naar geschaafd vurenhout waar ik een deal kon scoren. Op een webshop vond ik wel best ok prijzen... in totaal 40 euro goedkoper dan de lokale gamma.

en toen dit

X64J1da.jpg


:LOL:

iiiik dacht het niet :rolleyes:
 
LOL

ik keek es online naar geschaafd vurenhout waar ik een deal kon scoren. Op een webshop vond ik wel best ok prijzen... in totaal 40 euro goedkoper dan de lokale gamma.

en toen dit

X64J1da.jpg


:LOL:

iiiik dacht het niet :rolleyes:
Jij bent van Aalst he?

Anders moet je op hertecant hout (Schoonaarde) een account aanvragen. Overzichtelijke prijzen en zeer schappelijke qua prijs. Ik ga er nu veel gerief halen
 
Terug
Bovenaan