De verbouw-topic!

Op den duur wordt je techniek wel beter en worden je armen en schouders taaier. Herinner me net hetzelfde bij onze afbraakwerken.

Een paar brede scherpe beitels en inderdaad eens je de correcte techniek hanteert gaat het vlotjes.

Alle stripwerken tot op kale structuur op het gelijkvloers.
+/- 55m2 vloer
afkappen 175m2 pleisterwerk/tegels
Keuken
Sanitaire toestelen
elektrische boiler
Ik ging in eerste instantie zelf eigenlijk alleen de vloer uitbreken (om te isoleren en een nieuwe chape etc), maar toen ik belosten had de afbraakwerken toch uit te besteden, heb ik dan toch maar gekozen om alles te laten strippen. Kwestie van een degelijke renovatie en geen oplap renovatie te kunnen doen.
(van F naar B gegaan)

Nog redelijk schappelijk!
 
Wat zou tegenwoordig een aanvaardbare prijs zijn voor een ingemaakte kast in een nis op zolder onder deels een schuine wand? Totale breedte is 3 meter. Normale diepte van een gewone kast. Volledig afgewerkt en dient niet meer geschilderd te worden.
 
In het huis dat we gekocht hebben, is er 1 slaapkamer waar de venster tot op de grond doorloopt en deze is volledig te openen.

Er moet dua wettelijk een valbescherming zijn en dat is ook wenselijk, aangezien er een 7-jarige gaat slapen. We willen echter niets aan de buitenkant, zijn er handige systemen om dat te bekomen. Of moeten we uitkijken naar wen ‘kruk’ met een sleutel. Zijn alu profielen met tripple glas, weet het merk wel nog niet.
 
Wat is de reden dat je van buiten niets wilt? Een balustrade van glas is imho bijna nooit storend.

Omdat dat een glas op hoogte is en dat ook afgewassen moet worden, bovendien lijkt me dat niet heel goedkoop (donker getint veiligheidsglas), al is veiligheid belangrijker dan geld uiteraard.
 
In het huis dat we gekocht hebben, is er 1 slaapkamer waar de venster tot op de grond doorloopt en deze is volledig te openen.

Er moet dua wettelijk een valbescherming zijn en dat is ook wenselijk, aangezien er een 7-jarige gaat slapen. We willen echter niets aan de buitenkant, zijn er handige systemen om dat te bekomen. Of moeten we uitkijken naar wen ‘kruk’ met een sleutel. Zijn alu profielen met tripple glas, weet het merk wel nog niet.
Wij hebben een klein slotje onderaan van binnen met sleutel dat de raam enkel laat klappen als t op slot is. Geen fysieke en zichtbare valbeveiliging nodig dan, je kan dus wel de raam helemaal open doen als je wil, om te kuisen bvb. Als t een kinderkamer is best de sleutel er niet aan laten hangen natuurlijk.
 
Wij hebben een klein slotje onderaan van binnen met sleutel dat de raam enkel laat klappen als t op slot is. Geen fysieke en zichtbare valbeveiliging nodig dan, je kan dus wel de raam helemaal open doen als je wil, om te kuisen bvb. Als t een kinderkamer is best de sleutel er niet aan laten hangen natuurlijk.

Interessant, heb je daar meer info of een foto van?
 
Wij hebben een klein slotje onderaan van binnen met sleutel dat de raam enkel laat klappen als t op slot is. Geen fysieke en zichtbare valbeveiliging nodig dan, je kan dus wel de raam helemaal open doen als je wil, om te kuisen bvb. Als t een kinderkamer is best de sleutel er niet aan laten hangen natuurlijk.
Dat hebben wij ook genomen, maar wettelijk gezien zou dit niet voldoende zijn (volgens onze raam mens, hij zei wel dat het zo wat grijze zone is, maar strikt genomen wettelijk niet voldoende). Net omdat er de loophole is dat je gewoon de sleutel er laat op zitten.
 
Dat hebben wij ook genomen, maar wettelijk gezien zou dit niet voldoende zijn (volgens onze raam mens, hij zei wel dat het zo wat grijze zone is, maar strikt genomen wettelijk niet voldoende). Net omdat er de loophole is dat je gewoon de sleutel er laat op zitten.

Dat is bij ons nu niet de bedoeling. Normaal zou ze de venster niet openen, maar het blijven kinderen en we zoeken wel een veilige oplossing die verwijderbaar is om de venster toch te kunnen openen.
Zo een glazen paneel kan, maar is meer werk en staat in de weg als je dingen langst daar naar binnen wil doen. Het zou gewoon handig zijn dat dat volledig vrij te maken is.
 
Wij hebben een klein slotje onderaan van binnen met sleutel dat de raam enkel laat klappen als t op slot is. Geen fysieke en zichtbare valbeveiliging nodig dan, je kan dus wel de raam helemaal open doen als je wil, om te kuisen bvb. Als t een kinderkamer is best de sleutel er niet aan laten hangen natuurlijk.
Ben je daar zeker van?
Onze ramenman zei hetzelfde als die van @zero132 : vanaf de raam helemaal open kan is er een doovalbeveiliging nodig.
 
Interessant, heb je daar meer info of een foto van?
Gewoon een kruk nemen met slot op. Hebben we hier ook. (sleutel niet laten rondslingeren)

k3YS7dG.jpeg
 
Ben je daar zeker van?
Onze ramenman zei hetzelfde als die van @zero132 : vanaf de raam helemaal open kan is er een doovalbeveiliging nodig.
Ook wat wij gehoord hebben. Wa ik me niet herinner is of er een verschil is tussen koop-en huurwoningen. Bij binnenballustrades is daar bvb wel een verschil in regels. Bij huurwoningen mag je bvb niet zomaar horizontale spijlen in een ballustrades hebben omdat kinderen erop kunnen klimmen.
 
Heeft er iemand tips met betrekking tot het kiezen van gevelsteen voor de renovatie van aanbouw? Maakt het uit welk merk? Ons huis is dit:

De garage en het achterste stuk met een plat dak zullen aangepakt worden. We zijn echter niet zeker van welke gevelsteen hier mooi bij zou gaan. Meningen zijn welkom :)
 
Gezien je waarschijnlijk geen steen gaat vinden die echt lijkt op de huidige, zou ik persoonlijk zoeken naar een contrast kleur, maar wel een steen met (ongeveer) het zelfde formaat.
Je kunt uiteraard ook voor een totaal ander materiaal of structuur gaan. Is er geen architect in het verhaal?
 
Gezien je waarschijnlijk geen steen gaat vinden die echt lijkt op de huidige, zou ik persoonlijk zoeken naar een contrast kleur, maar wel een steen met (ongeveer) het zelfde formaat.
Je kunt uiteraard ook voor een totaal ander materiaal of structuur gaan. Is er geen architect in het verhaal?
Dit.
Hier hebben ze de aanbouw (vorige eigenaar) gezet met een steen die net niet het zelfde is als de bestaande steen en dat stoort toch wel.
Nuja, binnenkort komt daar toch overal crepi over...
 
Wij willen een gordijn van 2,80x2,60 ophangen voor een gat waar wat koude lucht doorkomt in onze nieuwe woning.
De bedoeling is dat het gordijn enkel de komende twee maand blijft hangen om wat te besparen op energiekosten voordat daar een deur komt.
Daarom ook het goedkoopste gekocht.

Ik zie dat de muur 1cm gyprocwand is en er daarachter bakstenen zitten.

Wat koop ik dan best qua schroeven/pluggen ? Boor ik best door tot in de bakstenen ? Koop ik een dikke korte plug ? Kan ik een gyprocplug ook in de bakstenen steken of beter een gewone plug die dan ook in de gyproc zit ?
 
Terug
Bovenaan