De verbouw-topic!

Haha daar ook gekeken maar goede promo gevonden bij Bouwpunt De Witte in Wetteren. We hebben naar 12.5 gekeken maar voor een dak van 140 m² ging dat wat duur worden.
 
De PIR heb ik daar besteld, de deltaplaten voor tussen de kepers ook bij het lokale bouwpunt besteld. 😁
 
Aan de tuingevel van ons huis (zuid gericht) moeten we onze regenbuis laten plaatsen (regenwater van platte dak stort nu gewoon op terras...)
Zouden jullie zink of PVC buis aanraden hiervoor? Waar hangt het allemaal van af?
 
Dakwerker offerte laten maken voor het leveren en plaatsen van isolatie op onze zolder. 11K incl. BTW. Die gasten steken gewoon die renovatiepremie in hun zakken en rekenen dan nog eens door voor de isolatie. Dieven. En dit terwijl ze gewoon al bezig zijn met het dak te renoveren.

Eergisteren deal gevonden en meteen besteld: 8 cm KNAUF glaswol + 10 cm PIR platen voor € 2800 EUR incl. BTW en levering. Dankzij Fluvius kunnen we daarvan nog een kleine 900 eur recuperen via hun doehetzelfpremie.

€ 2000 i.p.v. € 6000 inclusief aftrek premie kan tellen.

Ik spreek mij niet uit over de prijs van de offerte, maar het is doodnormaal dat die gasten een marge nemen op hun materiaal en hun uren aanrekenen he.

Uw vergelijking gaat dan ook niet op, want voor die 2K moet ge alles zelf nog plaatsen natuurlijk.
 
Ik spreek mij niet uit over de prijs van de offerte, maar het is doodnormaal dat die gasten een marge nemen op hun materiaal en hun uren aanrekenen he.

Uw vergelijking gaat dan ook niet op, want voor die 2K moet ge alles zelf nog plaatsen natuurlijk.
Het is ook geen 2k maar 2.800 euro en dan moet je idd nog klein materiaal kopen, voor de vijzen alleen ben ik ook nog honderden euro extra kwijt, PUR-lijm,...
 
Ik spreek mij niet uit over de prijs van de offerte, maar het is doodnormaal dat die gasten een marge nemen op hun materiaal en hun uren aanrekenen he.

Uw vergelijking gaat dan ook niet op, want voor die 2K moet ge alles zelf nog plaatsen natuurlijk.
Uiteraard. Maar 11k? Lol, neen. Da's puur de premie erbij kletsen.
Da's meer dan 1/4 van de prijs voor onze volledige dakrenovatie incl bakgoten.
 
Aan de tuingevel van ons huis (zuid gericht) moeten we onze regenbuis laten plaatsen (regenwater van platte dak stort nu gewoon op terras...)
Zouden jullie zink of PVC buis aanraden hiervoor? Waar hangt het allemaal van af?
PVC is goed genoeg. Je kan daar nog zo'n "strak" overzetstuk over zetten eventueel
 
Beste



Uw aanvraag om een lening te verkrijgen voor verbouwingswerken is op 31/03/2023 goedgekeurd. Uw krediet werd goedgekeurd voor een bedrag van 57.403 euro met een looptijd van 300 maanden.

Aangezien uw aanvraag dateert van voor 1 februari 2023 is de lening nog steeds renteloos. Ook als u in de toekomst (binnen de 36 maanden na ondertekening van deze eerste schijf) nog volgende schijven (max. 5 tot u max kredietbedrag van 60.000 euro hebt bereikt) wenst op te vragen, zijn deze renteloos.

Wij zullen u eerstdaags contacteren om een afspraak ter ondertekening van de kredietovereenkomst vast te leggen.

:clap: :clap: :clap:
 
In de gang, gasten toilet en 1 (oude) badkamer ligt nog marmer. Zouden deze graag willen vervangen door een tegel. Hoe pakken we dit best aan? Het uitbreken zouden we zelf willen doen, betegelen laten doen. Waarop letten we best en moet er opnieuw gechapt worden? Wat met vloerverwarming? Ooit willen we wel vloerverwarming in de living maar nu nog niet, dienen we dan al voorziening in de gang te doen of niet? (Cv ketel ligt achter de gang dus als de buizen van daar moeten vertrekken dan moeten we door de gang.
 
Vraagje ivm de wanden in onze HSB aanbouw.
Deze week gaan we starten met de opbouw van de wanden; er komt overal OSB en daarop stucplaten.

De aannemer van de HSB die een deel van de nieuwe binnenmuren geplaatst heeft heeft al een deel van die muren voorzien van OSB. De andere zijde van die muren hebben ze uiteraard nog niet gedicht omwille van leidingen die nog geplaatst moesten worden. Dus daar voorzien we zelf OSB, alsook op de buitenmuren van de aanbouw.

Nu stel ik vast dat zij de OSB verlijmd hebben in de naden. Ik zal dit maar best ook doen zeker? Misschien erbij vermelden dat de uiteinden van die platen niet altijd op een balk van de houten muurroostering eindigt. Is het omwille van extra versteviging dat ze dit doen?

En gebruik ik gewone houtlijm?
 
In de gang, gasten toilet en 1 (oude) badkamer ligt nog marmer. Zouden deze graag willen vervangen door een tegel. Hoe pakken we dit best aan? Het uitbreken zouden we zelf willen doen, betegelen laten doen. Waarop letten we best en moet er opnieuw gechapt worden? Wat met vloerverwarming? Ooit willen we wel vloerverwarming in de living maar nu nog niet, dienen we dan al voorziening in de gang te doen of niet? (Cv ketel ligt achter de gang dus als de buizen van daar moeten vertrekken dan moeten we door de gang.

Moest ik van jou zijn zou ik van de eerste keer vloerverwarming voorzien. Korte pijn, alles uitschieten, vloerisolatie, vloerverwarming en nieuwe chape. Je gaat uzelf vervloeken anders..
 
Verbouwlening Antwerpen vandaag gemaild :sop:

“Om u toch een idee te geven kunnen wij u meedelen dat momenteel dossiers van begin november onder handen worden genomen. Uw aanvraag dateert van einde december, wij vragen u vriendelijk nog even geduld te hebben.”
 
Deurkaders gisteren geplaatst.
Zucht.
Is een deurkader in een toilet dat dwars op de muur bevestigd wordt, dus niet in een deuropening. Dus in feite zou je die deurkaders veel korter kunnen maken. Maar de fabrikant heeft bij opmeting geen rekening gehouden met schakelaar en kader gewoon gemaakt alsof die in een dragende muur van 14cm komt. En dan gewoon installeren en niets laten weten.

In plaats van dat eerst te zeggen zodat we dat makkelijk kunnen uitbreken en 5 cm opschuiven. Ik vind het verspilling om dat deurkader in de vuilbak te gooien, dus dan doe ik liever dat half uurtje werk om dat potje te verplaatsen, ook al zou ik een nieuw kader niet moeten betalen. Nu wordt het echter een heel gepruts en ben ik meer geneigd ze te zeggen dat ze hun deur terug mee mogen pakken.
 
Laatst bewerkt:
Nog twee klusvraagjes:
-Ik moet onze betonnen trap langsonder isoleren. Kan ik daar gewoon met tec7 PIR-platen met gipsafwerking tegenkwakken? (zoiets) of is dat niet aan te raden voor 'hangende' stukken isolatie?

-Hoe maak ik cement zo glad mogelijk? In verhouding meer cement of net meer zand?
Reden: Onze pleisterafwerking stopt te hoog om deftig plinten te kunnen plaatsen, en op sommige plaatsen zelfs geen overlap. Ik ga dit met waterdichte cement moeten opvullen, maar wil wel dat het er zo goed mogelijk uitziet eenmaal geverfd. Bestaat er eventueel een alternatief?
 
Iemand een idee wat het ongeveer kost om een aanbouw van 25 a 30m2 te laten zetten? Raming volgens onze architect is 65k, maar dat lijkt me nogal veel?

Wij hebben een budget voorzien van 230 a 250k, maar begin al serieus schrik te krijgen dat we er totaal niet gaan komen hiermee...
 
Iemand een idee wat het ongeveer kost om een aanbouw van 25 a 30m2 te laten zetten? Raming volgens onze architect is 65k, maar dat lijkt me nogal veel?

Wij hebben een budget voorzien van 230 a 250k, maar begin al serieus schrik te krijgen dat we er totaal niet gaan komen hiermee...
Een bouwkost van €1700/m² was twee jaar geleden standaard, en zal nu dus wel al rond de €2000/m² zitten. De kans is dat je architect de berekening 30m² * €2000/m² maal factor 1.05 (onzekerheid opvangen) gedaan heeft. Mogelijk kan dat dus een overschatting zijn, omdat in die 2000/m² allerhande kosten zitten die je niet hebt zoals je technieken/keuken/badkamer.
Het hangt er natuurlijk ook volledig van af hoeveel ramen je steekt, hoe je het afwerkt en hoeveel je zelf doet.
 
Terug
Bovenaan