De verbouw-topic!

Vraagje ivm stucplaten. Ik zie vooral de merken knauf, gyproc en siniat terug. Zit er een opmerkelijk verschil in kwaliteit tussen? Die platen van siniat zijn wat goedkoper. Wat met de kwaliteit? Iemand ervaring / tips?
 
Als je het sowieso laat doen, via verbouwlening of bank, kan je toch gewoon alle aannemers bevestigen?

neemt niet weg dat het systeem idd nergens op slaat. Ik denk dat zowel de lening als de premies niet lang zullen blijven bestaan (in hun huidige vorm)
Ik ben nogal voorzichtig op dat vlak. Ik wil niets tekenen/bevestigen als ik niet 100% zeker ben. Want als alles via MVL zou geweigerd worden, who knows, gaan we ook niet alle werken direct laten doen. Dan gaan we alles meer spreiden. Want als alles via een lening met rente moet wordt het totale maandbedrag wat te hoog om comfortabel te zijn

ik wist niet dat er een regel was dat je niet voor offertes boven de 60k mocht doorsturen. Ik heb gewoon alle offertes doorgestuurd van zaken die al bevestigd waren maar niet uitgevoerd :oink:(200k)

Dat mag, maar ik had "maar" 58k aan offertes doorgestuurd. Dus de totaalprijs van alles gaat niet hoger mogen liggen. (Tenzij ik dus nieuwe, hogere offertes zou doorsturen)
In uw geval zal het dan (wss) goedgekeurd worden voor 65k (wat het max is dat ze uitlenen).

Pffffff echt, wat een klucht toch he, ik had dat ook al es gevraagd, wat met die al die offertes die totaal niemeer relevant gaan zijn dan, kreeg geen echt duidelijk antwoord.
En nog een extra maand wachten?? Ik had gebeld een paar weken terug en toen zeiden ze dat ze volk extra gingen hebben de weken erop zodat het sneller ging gaan :/
Idd. Een klucht... Maar ja, ik bespaar er veel geld mee ipv alles via een gewone bank te doen. En alle mogelijke premies regelen zij dan zelf. Ook een pak kopzorgen en papierwerk minder.
 
Vraagje ivm stucplaten. Ik zie vooral de merken knauf, gyproc en siniat terug. Zit er een opmerkelijk verschil in kwaliteit tussen? Die platen van siniat zijn wat goedkoper. Wat met de kwaliteit? Iemand ervaring / tips?
Wat ik begrepen heb, zit daar bar weinig verschil op.
 
Dat mag, maar ik had "maar" 58k aan offertes doorgestuurd. Dus de totaalprijs van alles gaat niet hoger mogen liggen. (Tenzij ik dus nieuwe, hogere offertes zou doorsturen)
In uw geval zal het dan (wss) goedgekeurd worden voor 65k (wat het max is dat ze uitlenen).
Hoe kom je aan de 65K ipv 60K? Dat ben ik nog nergens tegen gekomen.
 
Ik kreeg zopas mail van de renovatiecoach dat mijn aanvraag is geregistreerd. Dat was 'verplicht' in te vullen bij aanvragen lening, heeft an sich niks te maken met goedkeuring lening.
Maar het is de eerste beweging ivm de lening die ik tot zover heb mogen ondervinden.

🤞🤞
 
Ik kreeg zopas mail van de renovatiecoach dat mijn aanvraag is geregistreerd. Dat was 'verplicht' in te vullen bij aanvragen lening, heeft an sich niks te maken met goedkeuring lening.
Maar het is de eerste beweging ivm de lening die ik tot zover heb mogen ondervinden.

🤞🤞
Bestaat da ook al 😬. Bij was da eerst gechecked op alle documenten en later gewoon goedgekeurd.

Ik zat zover ik nog herriner juist nipt in de laagste schijf.
 
Al aan gedacht om gewoon een kamer in de plek te zetten. Een veranda is eigenlijk zo'n ding dat 20 jaar geleden heel hip was, maar volledig zijn doel voorbijschiet.

Meer on Point.
Als een en ander verzakt lijkt kunnen er meer problemen zijn. Wellicht is dit fundering slecht uitgevoerd of gewoon niet aanwezig. Kans ik groot dat je een volledig nieuwe betonplaat mag voorzien.is de put verzakt, of juist omhoog gekomen omdat deze leeg is en er relatief veel water in de bodem zit.

Zonder vakkundig onderzoek en zeker zonder beeldmateriaal is er weinig over te zeggen.

Wie schakel ik het best in om dat te onderzoeken? Chapebedrijf?
 
Bestaat da ook al 😬. Bij was da eerst gechecked op alle documenten en later gewoon goedgekeurd.

Ik zat zover ik nog herriner juist nipt in de laagste schijf.
Zal ene zijn die met theoretische achtergrond zal komen vertellen dat ik overal 16cm PUR tegen mijn buitenmuur moet plakken, dat ik nog eens 12 cm minerale wol onder mn dak moet steken. Dat ik alles naadloos moet afplakken voor damp etc. En waarschijnlijk pakt hijzelf zijn hamer aan de bovekant vast

Formaliteiten ...
 
Je hebt daar ook verschillende kwaliteiten van natuurlijk. Maar een link kan misschien duidelijkheid geven.

Het is in principe allemaal hetzelfde. Maar de bewerking kan anders zijn.

Ook kan de blauwe hardsteen die zo goedkoop staat, chinese blauwe steen zijn. Lijkt veel op arduin, maar is iets poreuzer.
 
Laatst bewerkt:
Ook eens een klein vraagje:
Is waterkering via onderkapping of inspuiting altijd nodig om te doen? In het huis (gebouwd jaren 60) zijn er geen sporen van opstijgend vocht. We doen wel een totaalrenovatie. Ook is de (kruip)kelder kurkdroog, zelfs tijdens dit toch wel natte weer. Momenteel nog aan het uitkijken naar architect, dus die zal dat ook wel weten. Maar wou op voorhand eens informeren.
Zo ja, is via inspuiting of onderkapping het mogelijk om dat zelf te doen zonder al te veel voorkennis?
 
Ook eens een klein vraagje:
Is waterkering via onderkapping of inspuiting altijd nodig om te doen? In het huis (gebouwd jaren 60) zijn er geen sporen van opstijgend vocht. We doen wel een totaalrenovatie. Ook is de (kruip)kelder kurkdroog, ook tijdens dit toch wel natte weer. Momenteel nog aan het uitkijken naar architect, dus die zal dat ook wel weten. Maar wou al eens op voorhand informeren.
Zo ja, is via inspuiting of onderkapping dit zelf te doen?
Nee, niet "altijd nodig". Onderkappen zou ik niet zelf doen als je geen stevige klusser bent. Via inspuiting heeft mijn pa al verschillende muren (met succes en dus zonder schimmel daarna 🙈) behandeld.
 
Je hebt daar ook verschillende kwaliteiten van natuurlijk. Maar een link kan misschien duidelijkheid geven.

Het is in principe allemaal hetzelfde. Maar de bewerking kan anders zijn.

Ook kan de blauwe hardsteen die zo goedkoop staat, chinese blauwe steen zijn. Lijkt veel op arduin, maar is iets poreuzer.

Weet ik.
Er staat wel degelijk Belgische Hardsteen , jammer genoeg ook al wat plaatstelijke bedrijven gecontacteerd voor eventuele prijs, maar daar krijg ik jammeregenoeg zelf geen antwoord of het is inderdaad Vietnamese etc.

Is voor een kleine herstelling aan de kant bij de buurman. Ik wil me er niet blauw aan betalen , maar wil hem geven wat er oorspronkelijk lag (arduin)

Zag ik staan op deze website: https://natuursteenzagerij.nl/product/belgisch-hardsteen-muurafdekkers-recht/
 
Iemand ervaring met ditt artikel uit het gewestplan? En dan specifiek voor Gent.

Artikel 1.1.3: Woongebieden met een culturele, historische en / of esthetische waarde
(aanvullende aanduiding)
De gebieden en plaatsen van culturele, historische en/of esthetische waarde. In deze gebieden
wordt de wijziging van de bestaande toestand onderworpen aan bijzondere voorwaarden,
gegrond op de wenselijkheid van het behoud.



We willen namelijk onze gevel renoveren en isoleren. Daarvoor zouden we huidige gevelsteen wegnemen om te isoleren en dan eventueel crepi te plaatsen. Een eerste informatievraag bij de stad leidt tot advies om aan de binnenzijde te isoleren. Ik vind dit eigenlijk geen correct advies aangezien het hier niet gaat om erfgoed of een monument. Esthetische waarde van onze gevel is echt 0,0. Hun argument is echter dat onze straat vooral uit baksteengevels bestaat en dat ze dit willen behouden. Dan zou ik denken dat steenstrips een mogelijke oplossing zijn.

Maar bon, als iemand al ervaring heeft met iets dergelijks, hoor ik het graag.
 
Iemand ervaring met ditt artikel uit het gewestplan? En dan specifiek voor Gent.
Je gaat moeten overeenkomen met de gemeentelijke ambtenaar... Eventueel eens langsgaan en aantonen dat het geen 'historische' of mooie gevel is om te behouden en dat je gerust wil engageren om met steenstrips oid te werken.
 
Terug
Bovenaan