Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ter info eens bij Hammerite nagevraagd. IJzermenie moet voor binnenshuis gebruik niet afgewerkt worden. Goed nieuws als je een industriële look nastreeft.Kun je ijzermenie gebruiken als afwerklaag? Heb een poutrel op het plafond er twee lagen mee gegeven en ziet er eigenlijk erg mooi uit. Of is het absoluut nodig dat hier nog lak boven komt?

Vraag me af hoe je dat kan vermijden…Nu niet dat ik u schrik wil aanjagen maar wij hebben toch ook iets gelijkaardigs meegemaakt. Architect maakt schatting, wij enthousiast want dat konden we wel betalen. We beginnen met offertes aan te vragen en al snel bleek dat we nooit onder dat bedrag gingen eindigen. Het hele project had ons 35-45% meer gekost dan voorzien. Bijkomstig (en ook beetje naif langs onze kant) waren er ook al wat dingen vast gelegd, zoals een keuken, EPB, vergunning en de architect zelf natuurlijk. Die keuken is niet verloren want die hadden we sowieso nodig maar verder zijn we toch een euro of €3500 kwijt voor niets.
Laat je zeker goed informeren en misschien best bij meerdere bronnen, dan kom je zeker niet voor verrassingen te staan.
Mijn 5-serie is 1m87 breed. Dan zou ik nog 27,5cm aan iedere kant overhebben. Rij jij met een tank?Net efkes nagemeten: mijn garagepoort is 2m42 breed en dat is echt wel al nipt. Al 2x schade gehad het voorbije jaar omdat mijn wielen niet kaarsrecht stonden bij het naar binnen of buiten rijden en ik dus met de auto de rand heb geraakt.

)Volgens de specificaties heeft mijn stadswagentje 1m91 breedte met spiegels.Mijn 5-serie is 1m87 breed. Dan zou ik nog 27,5cm aan iedere kant overhebben. Rij jij met een tank?![]()

Oke, nu is het duidelijk.Tussen PIR & EPDM zullen ze wss wel een dampopen soort onderdak bedoelen, zoals korafleece.
Als zoiets nieuwe materie is , kan het misschien inderdaad wel eens verwarrend zijn.
maar @wiseguy444 : binnenzijde isolatie = dampdicht (dampscherm) , buitenzijde isolatie = dampopen (onderdakfolie bvb)
Ah, zie net dat ik nog iets belangrijk ben vergeten. Links staat het al op de scheidingslijn.De garage is groot genoeg denk ik, maar de breedte van de poort is wat nipt. Ge zou 4cm langs beide kanten over hebben om een ix3 er in te zetten.
Voor de rest is de garage langs genoeg zoals ze nu is en breed genoeg. De poort breder maken lijkt me niet handig met zoals ze nu ligt. Idealiter moet de garage wat opschuiven naar links zodat je de volledige breedte kunt gebruiken om binnen te riden.
Op 24-jarige leeftijd de sprong gewaagd en een 100 jaar oud pand aangekocht in Gent voor een totaalrenovatie. Mijn weekends komende 2 jaar zijn gevuld met volgende werken:
-Afbreken bestaand vals plafond, vloer uitgraven 35 cm diep voor VVW gelijkvloers (DHZ)
-her-aanleg elektriciteit (DHZ)
-Systeem D ventilatie (DHZ)
-L/W warmtepomp (DHZ behalve koeltechnische verbinding)
-alle ramen, veluxen en platdakramen/buitendeuren vervangen door 3-dubbelglas (aannemer)
-openbreken steunmuur tbhv open keuken ( onder begeleiding architect & aannemer)
-gevelisolatie (aannemer)
-renovatie plat dak bijgebouw (aannemer)
-vervangen sanitaire leidingen (DHZ)
-zonnepanelen (nog een beetje een vraagteken gezien ik nog een asbest onderdak zit)
-afwerking (pleisterwerken (aannemer), nieuwe tegels gelijkvloers (aannemer), opschuren planken vloer op +1 & +2, schilderwerken, bestaande keuken "renoveren" en bestaande badkamer helemaal opnieuw)
=> Denk je dat dit te doen is in 2 jaar tijd?
=> iemand ervaring met het energiehuis hier in Gent?
Zaken zoals doorlooptijd, hoe streng zijn ze op terugbetalingscapaciteit als alleenstaande, uitbetalingstermijn als ik factuur krijg...
Ah, zie net dat ik nog iets belangrijk ben vergeten. Links staat het al op de scheidingslijn.
Maar van wat ik hier lees zal het of geen garage zijn voor de wagen of toch een stuk naar achter zetten met dat stuk erbij als deel van de garage.

Palen kloppen ze er ook wel eens in. Mijn vorige omheining klopte die er minstens 1 meter diep in. Die deed dat dan met een machine uiteraard.Wij gaan ons afsluiting vernieuwen, mede omdat één van onze honden nogal een ontsnappingskoning is. (Kheb da hier al eens vermeld denk ik)
Ondertussen enkele offertes ontvangen:
Een draad van 1.8m hoog in een L-vorm (dus 1 hoek) met één zijde van 1034cm en een zijde van 848cm. 1 kant zal bevestigd moeten worden aan een muur, en de andere aan een paal van een reeds bestaande afsluiting in tennisdraad. Vergelijkbaar aan deze foto, maar zonder boordstenen.
![]()
(Alle prijzen incl 21% btw)
1) Enkel materiaal, geleverd, om zelf te plaatsen: 820€
2) Leveren en plaatsen: 912€
3) Leveren en plaatsen: 1537,12€
4) Leveren en plaatsen: 1706,39€
Alle offertes gekregen puur via mail op basis van een schets en foto's. Enkel 4 is even langsgeweest aangezien die in onze straat woont.
Optie 2 ziet er met voorsprong het meest interessant uit, maar aangezien het verschil met de anderen toch groot is vraag ik me af of er iets niet klopt. Zijn offerte is niet zo gedetailleerd, en vermeld niet dat het met bovenbuis is, en of de palen gebetonneerd worden. Maar het is iemand die "alleen" werkt, en is iemand die in via via ken en me is aangeraden. Opties 2 en 3 zijn firma's met meerdere werknemers.
Kga 2 misschien best een mailtje sturen denk ik...