De Tijdloze 2022

4 keer Metallica en ze zitten te klagen dat het teveel is :rofl:
Er staan amper Metal nummers in buiten Metallica, Tool en Motörhead
Dat is ook al teveel van het goed blijkbaar.
Allemaal zeveren over variatie maar voor Metal geen plaats.
OK dan.

Liever honderd keer Gorky,K3 Muse,Coldplay, Andre Hazes, Arctic Monkeys,Frans Bauer,War On Drugs,Arcade Fire,Taylor Swift ,Oasis,Nirvana,Radiohead,Pearl Jam?

BTW : rap & hip hop zijn amper vertegenwoordigd mogelijk zelfs niet,zelfs bands als The Prodigy of Chemical Brothers die toch ook wel geliefd zijn bij het alternatieve muziekvolk komen er niet aan te pas.
Daar wordt dan niet over geklaagd.
Ik laat de rap en hiphop rant over aan @shiftyke , hij moet ook iets aanleveren vandaag. :coolbrows:

Ik klaag niet over te veel metal, wel over te veel Metallica. Ik denk dat mijn eigen luistertijd voor een vijfde naar metal gaat, gewoon zeer zelden Metallica, Tool, Motörhead, Iron Maiden, System Of A Down, ...


...because i grew up :unsure:
 
Stijn vertelde ooit in Welcome to the AA dat hij last minute een paspoort nodig had om U2 in Marokko te gaan interviewen. Het enige wat ze hem snel konden geven was een visum voor humanitaire redenen. Wat wij zouden willen om aan U2 te ontsnappen kreeg hij om er naar toe te gaan

Toen hij dan in de kamer kwam waar Bono had moeten zijn was die nergens te bespeuren tot de kast achter hem open ging en hij ineens 'boe' hoorde roepen
 
Deze lijst gaat nooit radicaal veranderen zonder aanpassingen van spelregels, de top 1000 geeft een iets beter beeld van het StuBru publiek maar vanaf we die top 100 in duiken veranderd het al gauw in een circlejerk met uitschieters als mensen gestorven zijn of een verborgen agenda van StuBru zelf.
 
Stijn vertelde ooit in Welcome to the AA dat hij last minute een paspoort nodig had om U2 in Marokko te gaan interviewen. Het enige wat ze hem snel konden geven was een visum voor humanitaire redenen. Wat wij zouden willen om aan U2 te ontsnappen kreeg hij om er naar toe te gaan

Toen hij dan in de kamer kwam waar Bono had moeten zijn was die nergens te bespeuren tot de kast achter hem open ging en hij ineens 'boe' hoorde roepen
Ik ben fan van Stijn, maar zo'n dingen lees ik niet graag. :unsure:

Ik zag daarnet dat Thunderstruck eruit ligt? :woohoo:
 
Metallica is wel de groep die het metal genre naar de massa heeft gebracht.
Ze woprden eenmaal beschouwd als pioniers (al zijn ze niet de uitvinders ervan) van het genre en hun muziek is mainstream aanvaardbaar.
Ze hebben een gigantische voetafdruk in de muziekwereld en hun invloed gaat over verschillende genres heen.

Over die andere metalgenres zoals Black,Death,Doom,stoner,.... moet je al een beetje/veel meer openminded zijn en dat valt niet bij iedereen in de smaak.
Ik heb zelfs trouwens een mainsteam voorkeur in het metalgenre,dat heb ik ook nooit anders beweerd.
Van die extremere zaken zijn er ook wel dingen die ik kan appreciëren maar minder.

Het hoeft voor mij ook geen metal lijst te worden,maar een Angie van The Rolling Stones (ex nummer 1 trouwens) schat ik miljarden keren beter in dan om het even welk nummer van TWOD of AF.
Maar ja generaties wisselen,ik wordt blijkbaar te oud.
 
Wat ik wel verrassend vind is dat bvb een Kings Of Leon er ook niet meer in staat,had wel verwacht dat dat een blijvertje ging zijn.

Er zijn er nog die richting exit aan't gaan zijn.
Under The Bridge bvb zie ik ook nog eruit verdwijnen.
Selfesteem is er ook al jaren uit.

Denk zelfs dat Black Sabbath er ook al paar jaar niet meer in staat of maken die nu re entry ?
 
Oh nice Time is echt wel terecht. Top 10 gitaarsolos voor mij. Als 16 jarige ooit slaapdronken wakker geworden om 5 uur sochtends en ipod opgezet en blind aan dark side of the moon begonnen, wat een trip was dat
 
Maar ja generaties wisselen,ik wordt blijkbaar te oud.
Nooit te oud om de -dt regels te leren though. :unsure:

Maar er is sowieso een generatiekloof. Ik ben blij dat Editors en Kings Of Leon er uit verdwijnen maar het doet ook pijn om een Sabbath zo te zien zakken.
 
Terug
Bovenaan