De Tijdloze 2022

Vraag mij nu wel af welke Metallica we nog gaan krijgen: enige 2 die al in de 2000 stonden vorig jaar maar nog niet gepasseerd zijn zijn Orion en Creeping Death. Als dat er in geraakt is mijn donker ijzeren hart wel heel positief ineens.

Hoe machtig was dat ook niet op Werchter. Heel mijn blok was al in vuur en vlam door Hammet die 3 meter van ons Whiplash stond te shredden en dan die iconische intro van Creeping Death. Ik begon exact opt zelfde moment als Hetfield te zingen en bij het 'DIE' moment was ik ook bij de eersten.
 
Nog meer Metallica in de lijst? Alsof de politieke verkiezingen nog niet genoeg mijn geloof in de mensheid doet verliezen.
 
Meat Loaf er terug in.
Guns 'N Roses zal er ook wel terug in staan.

Spijtig dat War On Drugs en Arcade Fire bestaan,die zouden ze beter met een raket naar een andere dimensie sturen.
 
Willy is het beste wat er in radioland voorgevallen is in de laatste... durf ik decennia zeggen?
Willy is zeer slim gesprongen in het gat dat stubru achter zich liet.

Het publiek werd ouder maar als jongerenzender konden ze het zich niet veroorloven muziek te blijven draaien die populair was in de jaren 80, 90 en begin 2000. Willy is een zender voor oudere mensen of mensen die blijven hangen in een exclusieve gitaarwereld (de playlist bestaat toch ook vooral grote gevestigde waarden). De presentatie wordt ook gedaan door een groep witte oudere mannen (op een paar uitzonderingen na), op zich niets verkeerd, maar...

...een echte verademing vind ik het niet want ik merk (op wat steviger werk na) weinig verschil met de tijdlozezender van stubru op dab+ (die natuurlijk ook nieuw is). Waar is de zender die durft inzetten op ongekend materiaal, die de kleine namen van een affiche als Dour, Best Kept Secret, Down The Rabbit Hole, Primavera, ... of festivals als Rewire, Le Guess Who durft spelen? Dát zou pas een verademing zijn. Zelfs Radio 1 doet het op dat vlak beter dan Willy.


/end elitaire rant
 
Willy is zeer slim gesprongen in het gat dat stubru achter zich liet.

Het publiek werd ouder maar als jongerenzender konden ze het zich niet veroorloven muziek te blijven draaien die populair was in de jaren 80, 90 en begin 2000. Willy is een zender voor oudere mensen of mensen die blijven hangen in een exclusieve gitaarwereld (de playlist bestaat toch ook vooral grote gevestigde waarden). De presentatie wordt ook gedaan door een groep witte oudere mannen (op een paar uitzonderingen na), op zich niets verkeerd, maar...


/end elitaire rant
Sofie Engelen, Annelies Orye en Elien Dhooghe zijn vaste en zelfs dagelijkse waarden. In de genreprogrammas zoals Staalhard en Meurissey is het enkel witte mannen ja maar bij de dagelijkse stemmen is enkel Oosterlinck (binnekort De Soete) een vaste waarde. Meer mannen als vrouwen? Ja maar qua airtime lijkt het mij gelijk
 
Ja. Bowie blijkbaar meeste nummers met 29. En Metallica 19 en nog 4 niet geweest. The four horsemen krijgen er dus een liedje bij in de 100 maar zou niet kunnen zeggen welk, dat het maar goeie vettige thrash is, ik kan het gebruiken. Pink Floyd ook met 4 in plaats van 3 in de lijst.

Paar voorspellingen:
Running up that hill er in
Master of puppets omhoog
Iets van Foo fighters omhoog
Fleetwood mac zal denk ik stijgen maar Mcvie stierf middenin de stemweek impact zal er zijn misschien minder maar terug op 1 kan wel

Mijn hoop:
de verbranding van disturbed hun gore cover
Mia die het licht ziet en stilaan naar de uitgang gaat idem Sinead O Connor

Suds and soda is er al door dus das goed


Blij dat Stijn Van de voorde er bij is dit jaar

Kate Bush als hoogste nieuwkomer lijkt me vrij voorspelbaar.
Metallica mag er zo stilletjes aan uit sijpelen, oververtegenwoordigd (ik weet dat je blind fan bent, maar het is teveel man).

Fleetwood Mac zal terug op 1 staan denk ik. Zelfs die vinyl blijft maar verkopen dat het geen naam heeft.

Waar komt dat nummer van Disturbed in godsnaam vandaan?
 
Toch veel vrouwelijke presentatoren op Willy (Sofie,Annelies,Elien,Sien,Elke)
5 van de dertien dus,vind dat toch geen slecht percentage.
 
Sofie Engelen, Annelies Orye en Elien Dhooghe zijn vaste en zelfs dagelijkse waarden. In de genreprogrammas zoals Staalhard en Meurissey is het enkel witte mannen ja maar bij de dagelijkse stemmen is enkel Oosterlinck (binnekort De Soete) een vaste waarde. Meer mannen als vrouwen? Ja maar qua airtime lijkt het mij gelijk
En in elk programma zijn de artiesten die ze spelen ook gelijk aan die van de mannen. (oude witte venten muziek, neh)

Nee, Willy is overrated.
 
4 keer Metallica en ze zitten te klagen dat het teveel is :rofl:
Er staan amper Metal nummers in buiten Metallica, Tool en Motörhead
Dat is ook al teveel van het goed blijkbaar.
Allemaal zeveren over variatie maar voor Metal geen plaats.
OK dan.

Liever honderd keer Gorky,K3 Muse,Coldplay, Andre Hazes, Arctic Monkeys,Frans Bauer,War On Drugs,Arcade Fire,Taylor Swift ,Oasis,Nirvana,Radiohead,Pearl Jam?

BTW : rap & hip hop zijn amper vertegenwoordigd mogelijk zelfs niet,zelfs bands als The Prodigy of Chemical Brothers die toch ook wel geliefd zijn bij het alternatieve muziekvolk komen er niet aan te pas.
Daar wordt dan niet over geklaagd.
 
...een echte verademing vind ik het niet want ik merk (op wat steviger werk na) weinig verschil met de tijdlozezender van stubru op dab+ (die natuurlijk ook nieuw is). Waar is de zender die durft inzetten op ongekend materiaal, die de kleine namen van een affiche als Dour, Best Kept Secret, Down The Rabbit Hole, Primavera, ... of festivals als Rewire, Le Guess Who durft spelen? Dát zou pas een verademing zijn. Zelfs Radio 1 doet het op dat vlak beter dan Willy.
Ik stel een BeyondGaming radiozender voor!
 
4 keer Metallica en ze zitten te klagen dat het teveel is :rofl:
Er staan amper Metal nummers in buiten Metallica, Tool en Motörhead
Dat is ook al teveel van het goed blijkbaar.
Allemaal zeveren over variatie maar voor Metal geen plaats.
OK dan.
Met dat eerste akkoord: er is nooit genoeg Metallica. Als 2023 100 keer Metallica wordt eis ik een lijst van 101 nummers gewoon om er nog bij te krijgen (bepaal maar zelf of ik dit meen). Er zijn ma 2 dingen die wij niet afzetten in de auto: Metallica en de motor, want vaak als je die afzet gaat de radio ook uit en dan zet je misschien ook Metallica af en zijn we terug bij af.

Maar dat tweede: Rage against the machine, Iron Maiden en System of a down niet vergeten he.

Waar is de punk eigenlijk in deze lijst? En dan bedoel ik niet post punk zoals Joy Division
 
4 keer Metallica en ze zitten te klagen dat het teveel is :rofl:
Er staan amper Metal nummers in buiten Metallica, Tool en Motörhead
Dat is ook al teveel van het goed blijkbaar.
Allemaal zeveren over variatie maar voor Metal geen plaats.
OK dan.

Liever honderd keer Gorky,K3 Muse,Coldplay, Andre Hazes, Arctic Monkeys,Frans Bauer,War On Drugs,Arcade Fire,Taylor Swift ,Oasis,Nirvana,Radiohead,Pearl Jam?

BTW : rap & hip hop zijn amper vertegenwoordigd mogelijk zelfs niet,zelfs bands als The Prodigy of Chemical Brothers die toch ook wel geliefd zijn bij het alternatieve muziekvolk komen er niet aan te pas.
Daar wordt dan niet over geklaagd.
Want metal = Metallica? :wtf:

Waar is de doommetal, waar is de post-metal, waar is de Stoner? Er is zeker plek voor Metallica maar als dat ten koste van andere goeie metal gaat mag dag zeker wat minder.

BTW: Hier wordt al jaren geklaagd dat de Tijdloze dringend moet diversifiëren qua genres. Zie maar naar'n eigen inzending, geen gitaar in te vinden...
 
Terug
Bovenaan