De Tijdloze 2022

shiftyke

Cultuur Crew
Crowdfunder FE
Beste vrienden en vage kennissen,

Het is weer die tijd van het jaar waar Studio Brussel ons denkt te kunnen plezieren met een lijst van de “allerbeste nummers ooit”. Echter zal deze lijst, zoals alle andere jaren, door ons forum vakkundig op de rooster gelegd worden.

Wanneer: 31/12/22
Wanneer: 10:00 - tot in de vroege uurtjes (of tot de eerste ovenhapjes verschijnen)
Waar: In dit topic
Wat mee te nemen:
  • Muzikale kennis van vroeger tot nu
  • Kritische blik
  • Een grote hoeveelheid superioriteitsgevoel
  • Iets om te drinken bij voorkeur alcoholisch maar zeker niet verplicht
  • Bloeddrukmeter
We hebben nog een kleine week de tijd om ons voor te bereiden maar we kunnen misschien al starten met onze eigen inzendingen.

Alvast mijn inzending:




Hoogachtend,

Shiftyke
 
Deze week al tijdloze 1000 dacht ik. .

De discussie is hier elk jaar semi hetzelfde maar ik kijk er met plezier naar uit. Voor de verandering heb ik 3 keer Metallica gestemd hopend dat stranger things het een boost geeft
 
Dit jaar rats vergeten in te zenden. Wel de enige tijd van't jaar dat het de moeite is om StuBru op te zetten.
Nu Rory Gallaghe bijvoorbeeld :love:
 
Ik ga nu al klagen over het teveel aan Metallica, dEUs, Pearl Jam, Foo Fighters en andere vreselijk overrated bands, dan is misschien al uit mijn systeem tegen de 31ste.
 
Momenteel Fat Lip van Sum 41 op 899. :coolbrows:

Vorig jaar 16 pagina's vol gezeverd,
Top 10 van 2021:
1. Fleetwood Mac - The Chain (1977)
︎2. Pearl Jam - Black (1991)
3. Queen - Bohemian Rhapsody (1975)
4. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
5. Eddie Vedder - Society (2007)
6. Gorki - Mia (1992)
7. Nirvana - Smells Like Teen Spirit (1991)
8. The Cure - A Forest (1980)
9. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1975)
10. Dire Straits - Sultans of Swing (1978)
https://tijdloze.rocks/lijst/2021

Intussen reeds een paar nummers verder en ook Rolling in the Deep van Adele is serieus gezakt (897 dit jaar).
 
Oh er is terug die avondshow waar we ons al kunnen opjagen.

Wil iemand die kleuters terug naar mnm sturen :angry:

Was dat concept vorig jaar niet anders? Ik herinner me precies dat ze toen meer muziek toonde met wat gelul tussendoor.

Gisteren was echt weer veel te saai. Michele die altijd de kin naar beneden doet doet me ongemakkelijk schuifelen in de zetel. Die van Intergalactic Lovers verstond ik spijtig genoeg heel slecht - allicht door haar Mic.

Bent is niet interessant en Alex heeft geldingsdrang.

Next.

On topic: dit jaar gestemd op Sinds een dag of twee

En smijt minstens de helft van de top tien van vorig jaar in een vergeten kanaal alstenblieft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was dat concept vorig jaar niet anders? Ik herinner me precies dat ze toen meer muziek toonde met wat gelul tussendoor.
Vorig jaar waren het maar 3 afl denk ik... tov 5 (?) dit jaar. De afleveringen zijn precies ook iets langer (dus meer gebabbel).

Ach er zijn slechtere dingen op TV. Er passeren nog wel eens leuke anekdotes, maar dan zie ik liever een documentaire dan dit natuurlijk. Uiteindelijk wordt iets heel kleins en banaals (het is tenslotte maar een top 100), steeds meer uitvergroot en wordt er vanalles rondgebreid.

Met Tijs Vanneste was het nog wel leuk gisteren.
Heerlijke mentaliteit die kerel: "Dat je van iconische liedjes moet afblijven, da vind ik flauwe zever" en "ik vind alles tof", vind ik altijd een verademing t.o.v. van mensen die maar bij één genre zweren of voortdurend vervallen in snobisme (niemand moet zich hier aangevallen voelen hé :unsure: )
 
Ik luister Willy 1000 en heb vandaag oa de revue horen passeren: Sonic Youth, Dinosaur JR, Machine Head, Front 242, The Dead Kennedys, Primus, PJ Harvey,... Allen daarheen jongens en meisjes! En op de koop toe hebben de presentatoren daar wel mentaal de adolescente fase al achter de rug!
 
Willy is het beste wat er in radioland voorgevallen is in de laatste... durf ik decennia zeggen?

Maar focussen ze zich niet uitsluitend op rock aanverwanten? ale nu niet dat StuBru vaak andere genres belicht tenzij ze een commerciële insteek hebben.

Amai ik was dat nummer van The Band volledig vergeten, wat een heerlijk nummer :love:
 
Precies veel platen uit de 100 gevlogen of ben ik mis?
Ja. Bowie blijkbaar meeste nummers met 29. En Metallica 19 en nog 4 niet geweest. The four horsemen krijgen er dus een liedje bij in de 100 maar zou niet kunnen zeggen welk, dat het maar goeie vettige thrash is, ik kan het gebruiken. Pink Floyd ook met 4 in plaats van 3 in de lijst.

Paar voorspellingen:
Running up that hill er in
Master of puppets omhoog
Iets van Foo fighters omhoog
Fleetwood mac zal denk ik stijgen maar Mcvie stierf middenin de stemweek impact zal er zijn misschien minder maar terug op 1 kan wel

Mijn hoop:
de verbranding van disturbed hun gore cover
Mia die het licht ziet en stilaan naar de uitgang gaat idem Sinead O Connor

Suds and soda is er al door dus das goed


Blij dat Stijn Van de voorde er bij is dit jaar

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan