De Tesla thread

Heb je daar bij de meerkost van extra zonnepanelen, nieuwe omvormer, laadpaal en capaciteitstarief meegerekend?
Laadpaal eventueel wel, maar al de rest is toch niet nodig. Trouwens zolang de elektriciteit minder dan 0,50€/kwh kost ben je bijna altijd goedkoper af dan met een ICE.

Maat van me krijgt een model 3 firmawagen, maar geen laadstation.
Aanvankelijk zelfs geen laadpas, enkek te laden bij de werkgever, al de rest prive te betalen.

Heeft dan van zen tak gemaakt want ja, hij rijdt nu met een diesel en betaalt ook gewoon VAA en dergelijke tuurlijk. Dan uiteindelijk toch een laadpas dir hij krijgt.

Op een 750m van de woonst staan 2 openbare laadstations. Twee, geen 20, twee. Hij moet hem maar daar zetten en te voet naar huis gaan. Zie je dat elke ochtend al doen met 2 kinderen van 3 en 4 jaar... als die palen al beschikbaar gaan zijn.

Tjah... toch allemaal veel gedoe.

Aanvankelijk zelfs geen laadpas, enkek te laden bij de werkgever, al de rest prive te betalen.

Heeft dan van zen tak gemaakt want ja, hij rijdt nu met een diesel en betaalt ook gewoon VAA en dergelijke tuurlijk. Dan uiteindelijk toch een laadpas dir hij krijgt.

Op een 750m van de woonst staan 2 openbare laadstations. Twee, geen 20, twee. Hij moet hem maar daar zetten en te voet naar huis gaan. Zie je dat elke ochtend al doen met 2 kinderen van 3 en 4 jaar... als die palen al beschikbaar gaan zijn.

gaat die elke dag +300km rijden?

Momenteel is het inderdaad niet voor iedereen een verbetering. In zo'n geval zou ik het ook niet doen.

Momenteel is het inderdaad niet voor iedereen een verbetering. In zo'n geval zou ik het ook niet doen.
Waarom niet? Hij kan toch laden op het werk?
Hier laad ik altijd op het werk. 99.9% van mijn laadbeurten gebeuren daar. Ik denk dat ik hem nog maar 3 keer thuis opgeladen heb aan de granny charger. Toegegeven ik laad soms ook wel eens op op locatie met een kaart. Maar zo een kaartje kan je ook zelf aanschaffen en mogelijks proberen de facturen te verhalen op uw werkgever ?

Tja op z'n werk zijn er nu al laadstations te kort.
Hij moet nu en dan interventies doen dus het is goed mogelijk dat hij een vrijdag de hele dag op baan is en niet meer kan laden voor hij het weekend in gaat.

En niet vergeten, te vergelijken qua gemak en comfort met z'n Volvo V60 diesel waar hij nu mee rijdt natuurlijk.
Op die manier is het een achteruitgang, punt.
En ikzelf begrijp ook niet echt de reactie van het bedrijf. HIj heeft er dan ook nog eens een hoog profiel met volk die onder hem werkt en toch wordt hij op deze manier behandeld.

Aanvankelijk zelfs geen laadpas... die heeft hij wel kunnen onderhandelen.

Lijkt me toch niet dat dit common practice is, of wel?

Geen laadpas is idd een achteruitgang tov wel een tankkaart, maar dat heeft niets te maken met het feit dat het een elektrische auto is.

Ik zit in dezelfde situatie, enkel met elke laadpas die ik wil. Dichtste paal is 10min wandelen. Ik heb mijn auto nu 6 weken en 3000km gereden. 1 keer ben ik naar die laadpaal "moeten" gaan laden,voor de rest laad ik voornamelijk op het werk en als het kan.

Vorig weekend naar Roermond gereden, dat is ong 400km retour. Vertrokken met 70%, aan de snelcharger tijdens een sanitaire stop en daar aangekomen met 50%. Op de terugweg hetzelfde en gisteren met +40% naar kantoor kunnen vertrekken.

Nu moet ik wel zeggen dan in Nederland, of toch in het stukje dat ik gereden hen er elke 20-30km een fastned snelcharger was.

Waarom niet? Hij kan toch laden op het werk?
Hier laad ik altijd op het werk. 99.9% van mijn laadbeurten gebeuren daar. Ik denk dat ik hem nog maar 3 keer thuis opgeladen heb aan de granny charger. Toegegeven ik laad soms ook wel eens op op locatie met een kaart. Maar zo een kaartje kan je ook zelf aanschaffen en mogelijks proberen de facturen te verhalen op uw werkgever ?
Eerlijk gezegd zou ik het ook enkel maar doen als ik thuis ook kan laden, ook al staan er redelijk veel laadpalen op mijn werk.
Er zijn momenten dat ik niet op mijn werk ben, tijdens de zomer zelfs meer dan 4 weken.

Eerlijk gezegd zou ik het ook enkel maar doen als ik thuis ook kan laden, ook al staan er redelijk veel laadpalen op mijn werk.
Er zijn momenten dat ik niet op mijn werk ben, tijdens de zomer zelfs meer dan 4 weken.
Ik dacht vroeger ook zo. Maar mijn laadpaal thuis lag er een paar weken uit. En ondanks dat ik bovengemiddeld veel kilometers rij, vind ik het geen groot gemis.
Onderweg bij een snellaadstation even pauzeren is nu geen groot ongemak.
En het is dan enkel als ik niet toekom met de kilometers die ik bijgeladen heb op het werk of andere locaties waar er een laadpaal is.

Dat zijn dan de unieke cases zoals verlof enzo. Meestal 75-80% van uw normale werkweek ga je zowieso uw systeempje opzetten om te laden.
Die verlof periode ga je beetje adhoc moeten laden. (doe ik ook maar ik doe dan ook niet zoveel km in mijn verlof als tijdens mijn werkweek)

Tja op z'n werk zijn er nu al laadstations te kort.
Hij moet nu en dan interventies doen dus het is goed mogelijk dat hij een vrijdag de hele dag op baan is en niet meer kan laden voor hij het weekend in gaat.

En niet vergeten, te vergelijken qua gemak en comfort met z'n Volvo V60 diesel waar hij nu mee rijdt natuurlijk.
Op die manier is het een achteruitgang, punt.
En ikzelf begrijp ook niet echt de reactie van het bedrijf. HIj heeft er dan ook nog eens een hoog profiel met volk die onder hem werkt en toch wordt hij op deze manier behandeld.

Aanvankelijk zelfs geen laadpas... die heeft hij wel kunnen onderhandelen.

Lijkt me toch niet dat dit common practice is, of wel?
Ja als je vaak op de baan moet is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik heb het net eens bekeken, er is zelfs geen X1 die qua performance in de buurt komt van de iX1 (buiten de 30e). Dus ik weet niet wat je hier vergeleken hebt, maar het is in elk geval geen juiste vergelijking.
Wel als performance geen belangrijk aspect is in je vergelijk.
Ik rij nu met een EV met meer dan 400pk, maar als ik naar andere modellen kijk is dat nu niet echt een element dat ik meeneem.
Zolang die onder de 8 sec van 0 naar 100 gaan is het voor mij al lang goed.

Wel als performance geen belangrijk aspect is in je vergelijk.
Ik rij nu met een EV met meer dan 400pk, maar als ik naar andere modellen kijk is dat nu niet echt een element dat ik meeneem.
Zolang die onder de 8 sec van 0 naar 100 gaan is het voor mij al lang goed.
Welja, je zegt daar al "onder de 8s", de snelste X1 (de 23i) doet het in 7.1s, al de rest zit boven die 8s (en aanzienlijk).
en ik vermoed dat die 23i met dezelfde opties al quasi even duur zal zijn al de iX1 (en dan zit je dus nog met een groot performance verschil).

Welja, je zegt daar al "onder de 8s", de snelste X1 (de 23i) doet het in 7.1s, al de rest zit boven die 8s (en aanzienlijk).
en ik vermoed dat die 23i met dezelfde opties al quasi even duur zal zijn al de iX1 (en dan zit je dus nog met een groot performance verschil).
Het is ook wel zo dat die 8 seconden nogal persoonlijk zijn. Er zijn ook zat genoeg mensen die genoegen nemen met een 0-100 tijd van 12s. En dan wordt je vergelijking opeens helemaal anders. Je kan gewoon niet algemeen zeggen: "de EV is beter dan de ICE" of "de ICE is beter dan de EV". Het hangt van de persoon en de situatie af.

Dat zijn dan de unieke cases zoals verlof enzo. Meestal 75-80% van uw normale werkweek ga je zowieso uw systeempje opzetten om te laden.
Die verlof periode ga je beetje adhoc moeten laden. (doe ik ook maar ik doe dan ook niet zoveel km in mijn verlof als tijdens mijn werkweek)
Klopt wel, idd. De verlofperiodes zijn uitzonderingen. Uiteindelijk doe ik toch nog geen 1000km per maand, zal eerder rond de 700km liggen.
Zoals mijn huidige situatie er voor staat zou ik perfect kunnen leven met een EV.

Terug
Bovenaan