De Tesla thread

Bestel datum 2/03/2023 via Arval.

MY AWD / Blauw met wit interieur / 20" / Trekhaak

Eerste leverdatum was 14 april --> duidelijk nog geen levering :-)
Gisteren nieuwe leverdatum gekregen --> 14/07. Vertraging productie als uitleg...

Wordt dit type nu al geleverd met het nieuwe batterij pack?

Bestel datum 2/03/2023 via Arval.

MY AWD / Blauw met wit interieur / 20" / Trekhaak

Eerste leverdatum was 14 april --> duidelijk nog geen levering :)
Gisteren nieuwe leverdatum gekregen --> 14/07. Vertraging productie als uitleg...

Wordt dit type nu al geleverd met het nieuwe batterij pack?
Al gemerkt dat de blauwe kleur een tijdje kan duren qua levering. Zwart/wit zijn het snelste leverbaar (+- 3 weken)

Heb ik ook al willen merken. Ik heb ook de indruk dat je samen met rood, de blauwe het minste ziet rondrijden.

De zwarte en QS die begin deze maand besteld zijn op het werk kunnen zelfs sneller geleverd worden. Ondanks dat ze 2 maand later besteld zijn... Misschien kunnen we met 3en gezellig naar de Tesla garage gaan om elk onze wagen op te pikken :laugh:

Zijn er mensen die een Model 3/Y in de laatste maanden besteld/ontvangen hebben, wetende dat de parkeersensoren vervangen zijn door Tesla Vision? Ik las negatieve ervaringen ivm Tesla Vision, alsook over de automatische ruitenwissers. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dit tempert toch wat m'n enthousiasme, terwijl een Model 3 me initieel wel sterk aansprak.

Ik heb nog parle
Zijn er mensen die een Model 3/Y in de laatste maanden besteld/ontvangen hebben, wetende dat de parkeersensoren vervangen zijn door Tesla Vision? Ik las negatieve ervaringen ivm Tesla Vision, alsook over de automatische ruitenwissers. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dit tempert toch wat m'n enthousiasme, terwijl een Model 3 me initieel wel sterk aansprak.
Ik heb nog parkeersensoren. Maar de automatische ruitenwissers zijn echt ruk. Vorige week zelfs een stuk in volle zon rondgereden met ruitenwissers op (want Adaptive cruise controle werkt alleen wanneer automatische ruitenwissers geactiveerd zijn).

2 weken geleden model Y ontvangen, ik heb momenteel zelfs geen Tesla Vision, die zou nog moeten komen met een update...

2 weken geleden model Y ontvangen, ik heb momenteel zelfs geen Tesla Vision, die zou nog moeten komen met een update...
Ik geloof dat je Tesla kan contacteren en dat ze de software dan geforceerd naar je Y kunnen sturen.
Ik rij model 3 rwd met sensoren. Ruitenwisser is niet top nee.
Maar in mijn cx5 en V50 ook niet.

Ik had gelezen dat een factory reset hierbij zou moeten helpen. De ontbrekende update zou dan alsnog geïnstalleerd worden.

Laatst bewerkt:

Ik rij nu ongeveer 2 maanden met een Model Y, de eerste weken was de Tesla Vision update nog niet uitgekomen, toen was het zonder iets waarschuwingen ;-)
Zelf heb ik geen problemen met de Telsa Vision, ik vind het wel een handig toepassing, soms waarschuwt het iets te snel vind ik...
Mijn wagen hiervoor was wel een stokoude mini zonder iets van sensoren, echt vergelijken kan ik dus niet.

Is het parkeren met Tesla Vision (ipv USS) nu ondertussen ook al verbeterd? Of heeft dat nog geen update gehad?

Heb mijn model 3 nu 3 dagen en amai, zo leuk elektrisch rijden.
Heb wat schrik om een fanboy te worden, qua technologie wel echt fantastisch tov de dieselstoof waar ik van kwam :love:
Alleen al het preconditionen :shy:

Model Y uiteindelijk Vrijdag gaan ophalen, toch al paar ritjes mee gedaan en over't algemeen enorm content.

Paar dingen die me wel al opgevallen zijn: Autopilot lijkt me niet zo handig buiten de snelweg, want nogal vaak dat lijnen niet deftig zijn of wegvallen of dat ze verkeerd geïnterpreteerd worden.

Adaptive cruise (TACC) werkt super goed, remt soms wel harder dan ik zelf zou doen in situaties, maar false positives beter dan false negatives in dit geval dus wel logisch.

voor het parkeren: Hiervoor had ik een wagen met USS, geen cameras. voor achteruit is dit wel een verbetering, maar voor de voorkant is het veel moeilijker om in te schatten hoeveel afstand ik nog heb. Zal nog wel wat wennen, maar eerste gevoel is er wel.

Voor de rest enorm tevreden van.

Wel vergeten de QR code voor delivery te scannen daar ter plekke, dus heb nu geen toegang tot de phone app tot de papieren manueel in orde gebracht worden, geen ramp, maar nu moet ik de keycards gebruiken ipv gewoon easy access met de phone.

Dit zijn toch van die typische Teslafratsen
Of eerder typische autokeuringsfratsen. Het chassisnummer dat je doorheen de voorruit kan lezen is niet goed genoeg voor de autokeuring, ze moeten het andere chassisnummer ook kunnen zien. Je kan die bekleding wel zelf heel makkelijk weghalen, dus geen echt probleem.

Of eerder typische autokeuringsfratsen. Het chassisnummer dat je doorheen de voorruit kan lezen is niet goed genoeg voor de autokeuring, ze moeten het andere chassisnummer ook kunnen zien. Je kan die bekleding wel zelf heel makkelijk weghalen, dus geen echt probleem.
Daar kan de keuring natuurlijk niet veel aan doen, ze keuren enkel of de auto voldoet aan de voorwaarden om op de weg te mogen. Het is de verantwoordelijkheid van Tesla om een auto te bouwen die aan die voorwaarden voldoet. Dat het een belachelijke regel is daar kan je over discussiëren (moet op het chassis zodat het niet zomaar vervangen kan worden), maar die regel is er nu eenmaal. Het feit dat andere fabrikanten het wel op orde hebben en Tesla het dan nog eens met maar 1 model uit 1 fabriek voor heeft doet mij vermoeden dat alle constructeurs het ook wel weten, maar dat Tesla om 1 of andere reden (logistiek gemakkelijker of zo?) toch maar gewoon auto's uitlevert die niet aan de voorwaarden voldoen om op de weg te mogen.

Daar kan de keuring natuurlijk niet veel aan doen, ze keuren enkel of de auto voldoet aan de voorwaarden om op de weg te mogen. Het is de verantwoordelijkheid van Tesla om een auto te bouwen die aan die voorwaarden voldoet. Dat het een belachelijke regel is daar kan je over discussiëren (moet op het chassis zodat het niet zomaar vervangen kan worden), maar die regel is er nu eenmaal. Het feit dat andere fabrikanten het wel op orde hebben en Tesla het dan nog eens met maar 1 model uit 1 fabriek voor heeft doet mij vermoeden dat alle constructeurs het ook wel weten, maar dat Tesla om 1 of andere reden (logistiek gemakkelijker of zo?) toch maar gewoon auto's uitlevert die niet aan de voorwaarden voldoen om op de weg te mogen.
Ze voldoen wel aan de voorwaarden om op de weg te mogen.
En het probleem bestaat ook niet in alle keuringsstations, mijn collega had geen "probleem" voor de keuring van zijn trekhaak, ik dus wel (ander station)

Huidige VW Tiguan wordt 6 jaar en beetje aan het twijfelen om deze te verkopen nu hij nog iets waard is :-).
Verder wel content van en zou hem beter oprijden maar het kriebelt gewoon…

We zouden dan voor iets elektrisch willen gaan en dan liefst Tesla.
Omdat we 3 kids hebben dacht ik sowieso aan de model Y ook vanwege de grotere koffer.
Veel mensen die hier met de model Y standard range rijden?
Wat halen jullie van werkelijke afstand tov de opgegeven afstand.

Dacht eerst sowieso naar de Long Range te kijken maar eigenlijk rij ik heel weinig kilometers.

Enkel als we op vakantie gaan kan dit al eens verder zijn ( Côte d’Azur) maar aantal stops met de standard range/long range waren hetzelfde.
Enkel de duur zal iets langer zijn wss.

Wat zijn de gemiddelde levertijden ongeveer?
Zou gewoon standaard model pakken /wit/ gewone velgen

Wat moet ik rekenen voor installatie van laadpaal en welke raden jullie aan?
(Momenteel nog een-fase, moet dit sowieso verzwaard worden?)

Veel vragen en misschien veel domme maar zeg het gerust als ik hier eerst beter de ganse topic doorlees of andere topics.

Wat halen jullie van werkelijke afstand tov de opgegeven afstand.
Met de LR in de zomer aan 120km/h op de snelweg haal ik realistisch tegen de 380-400km
Wat zijn de gemiddelde levertijden ongeveer?
Zou gewoon standaard model pakken /wit/ gewone velgen
Staat gewoon op de website van Tesla bij configureren en klopt bijna altijd. Staat nu op juli/augustus voor de Y SR.
Wat moet ik rekenen voor installatie van laadpaal en welke raden jullie aan?
(Momenteel nog een-fase, moet dit sowieso verzwaard worden?)
Hier ook monofase en eigenlijk is dit geen enkel probleem. Aan 32A kan ik 7,4kW laden wat neerkomt op 10% per uur voor de LR.
Nog nooit voorgehad dat dit te traag is. Je komt immers zelden helemaal leeg toe om dan een paar uur later weer 100-den kms te moeten rijden. (en in dat geval neem ik wel even een snellader mee onderweg).
Meestal en zeker de laatste weken laad ik aan slechts 10-14A (=2,3-3kW) omdat ik dan netjes puur op zonne-energie kan laden.

Terug
Bovenaan