Chargemap app installeren.
En je kan de kaart van Chargemap ook op hun site raadplegen, los van de app (soms gewoon handiger om zo'n kaart op een groot scherm te zien)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bedankt. Nu nog even uitzoeken of je met 1 kaart bij al deze palen kan laden of hoe dat juist werkt.En je kan de kaart van Chargemap ook op hun site raadplegen, los van de app (soms gewoon handiger om zo'n kaart op een groot scherm te zien)
Mijn grootste probleem met EV's is de prijs. Particulier is dit momenteel veel te duur.Ik vind dat er enorm "gebasht" wordt op EV's door petrol heads, terwijl voor het saaie dagelijkse verkeer een EV echt vol met voordelen zit. Ik snap echt niet dat er zoveel mensen niet lijken te snappen dat het er niet toe doet dat een Model 3 niet even snel rond een bocht kan dan een M3, voor gewoon dagelijks verkeer is die Tesla mogelijks de betere auto dan de BMW ICE van dezelfde prijs.
Bedankt. Nu nog even uitzoeken of je met 1 kaart bij al deze palen kan laden of hoe dat juist werkt.
En mezelf.. Ik ben 100% zeker dat als ik ooit een EV ga hebben dat ik minstens 1x per maand ga willen vertrekken en ga beseffen dat ik hem vergeten opladen ben. Ik heb dit nu al dikwijls voor met m'n gsm, gelukkig gaat die van 0-100% op 15min.
Ik ben 100% zeker dat als ik ooit een EV ga hebben dat ik minstens 1x per maand ga willen vertrekken en ga beseffen dat ik hem vergeten opladen ben. Ik heb dit nu al dikwijls voor met m'n gsm, gelukkig gaat die van 0-100% op 15min.
. Temeer daar ik nu ook niet elke nacht oplaad.Je moet ook wel voorverwarmen als je hoge snelheden wilt halen. Zonder voorverwarmen raak ik amper boven de 130kW laadvermogen. Met voorverwarmen loopt dat al op richting de 200kW. Of nog meer, maar dan moet de batterij ook quasi leeg zijn.Geen idee of er een efficiëntere manier is, maar op chargemap als je op een lader klikt en dan "stations", zie je bij de meeste met welke kaarten je daar kan laden.
Het tarief kan wel enorm variëren afhankelijk van welke laadpas je gebruikt, dat is nog wel een verschil met klassieke brandstof.
Bij een EV die aan een serieuze snelheid kan snel-laden, valt dat probleem nog mee
Zeker als je batterij vrij leeg is, gaat laden in het begin snel, bij de betere auto's vlot 150 - 250 km range bij door 15 minuten te laden.
Hij trekt ook scheef, dus lijkt alsof hij blijft gas geven.![]()
KIJK. Op hol geslagen of een foutje van de bestuurder? Tesla trekt spoor van vernieling in Noorse stad Bergen
Een Tesla raast door de straten van de Noorse stad Bergen. Enkele buurtbewoners filmen hoe de elektrische wagen eerst enkele paaltjes ramt en daarna hard tegen een winkeltje tot stilstand komt. De 40-jarige bestuurder wordt naar het ziekenhuis gebracht en later gearresteerd, maar volgens hem...www.hln.be
Dit ziet er niet fraai uit. Je ziet de hele tijd dat zijn remlichten aan zijn, dus ik zie niet goed in hoe dat een foutje van de bestuurder zou kunnen zijn ? Ik denk ook niet dat het puur een defect aan de remmen is, want de wagen vertraagt ook totaal niet wanneer hij bvb op die paaltjes botst.
Ik kan niet zien welk model dat is, maar de meeste tesla's hebben zoveel vermogen dat het mij zou verbazen als uw remmen dat tegen houdenIk dacht dat uw remmen toch krachtig genoeg moesten zijn om dat tegen te gaan?
Ik denk (en hoop!) dat dit niet zomaar te programmeren valt dat bij remmen geen gas meer kan gegeven worden.Al zou bij een ev gas en rem tegelijk makkelijk te blokkeren moeten zijn
Er is toch geen enkele reden waarom je dat tegelijk zou moeten kunnen?Ik denk (en hoop!) dat dit niet zomaar te programmeren valt dat bij remmen geen gas meer kan gegeven worden.
Euhm, een burn-out ?Er is toch geen enkele reden waarom je dat tegelijk zou moeten kunnen?

Van uw motor of van uw wielenEuhm, een burn-out ?![]()

Maar dan zou dat een fysieke beperking moeten zijn, niet eentje die programmatorisch kan gemaakt worden. En dan hadden ze dat bij ICE ook al lang kunnen doen. Er zal vast wel een reden zijn dat ze het niet doen.Er is toch geen enkele reden waarom je dat tegelijk zou moeten kunnen?
Bij een EV zal dat altijd programmatorisch zijn, aangezien heel die motor aangestuurd is door een computer. Er is niet zoiets als "de gasklep verbinden met de rempedaal" ofzo he...Maar dan zou dat een fysieke beperking moeten zijn, niet eentje die programmatorisch kan gemaakt worden. En dan hadden ze dat bij ICE ook al lang kunnen doen. Er zal vast wel een reden zijn dat ze het niet doen.
Remmen en gas geven kan niet altijd tegelijk. Genoeg moderne auto's die dat blokkeren. Handrem en gasgeven waarschijnlijk wel.De remmen moeten altijd krachtiger zijn dan de motor, dus zelfs bij volle gas kan je een auto stoppen door te remmen.
Remmen en gas geven kan altijd, hoe moet je anders brake boosten aan de lichten![]()
Er is toch geen enkele reden waarom je dat tegelijk zou moeten kunnen?