Auto De Tesla thread

Uitbreken is wat overdreven... Je kan die rubber wat los halen en dan zie je het nummer (moet niet perse zo extreem als in het filmpje).
 
Net terug van een testrit met een Model 3 SR.
Het is mijn eerste ervaring met elektrisch rijden en ik moet zeggen dat het mij 100% bevalt!
De stilte en soberheid van het interieur, het comfort van de zetels, rempedaal in 90% van de gevallen niet nodig van te gebruiken, de directe duw bij gas geven,... Ja, ik zie mezelf ooit wel te rijden met een Model 3 al zal het momenteel (particulier) financieel wel nog niet haalbaar zijn.
 
Net terug van een testrit met een Model 3 SR.
Het is mijn eerste ervaring met elektrisch rijden en ik moet zeggen dat het mij 100% bevalt!
De stilte en soberheid van het interieur, het comfort van de zetels, rempedaal in 90% van de gevallen niet nodig van te gebruiken, de directe duw bij gas geven,... Ja, ik zie mezelf ooit wel te rijden met een Model 3 al zal het momenteel (particulier) financieel wel nog niet haalbaar zijn.
Ik vind dat er enorm "gebasht" wordt op EV's door petrol heads, terwijl voor het saaie dagelijkse verkeer een EV echt vol met voordelen zit. Ik snap echt niet dat er zoveel mensen niet lijken te snappen dat het er niet toe doet dat een Model 3 niet even snel rond een bocht kan dan een M3, voor gewoon dagelijks verkeer is die Tesla mogelijks de betere auto dan de BMW ICE van dezelfde prijs.
 
Ik vind dat er enorm "gebasht" wordt op EV's door petrol heads, terwijl voor het saaie dagelijkse verkeer een EV echt vol met voordelen zit. Ik snap echt niet dat er zoveel mensen niet lijken te snappen dat het er niet toe doet dat een Model 3 niet even snel rond een bocht kan dan een M3, voor gewoon dagelijks verkeer is die Tesla mogelijks de betere auto dan de BMW ICE van dezelfde prijs.
Inderdaad!
Veel mensen staan gewoon niet open voor verandering en willen hun gewoontes niet aanpassen.
Onterecht in ieder geval want dit vind ik net vooruitgang in het rijden.
 
Ik denk dat de reden waarom EVs zo polariserend zijn momenteel, ook simpelweg is omdat ze zo pokkeduur zijn, en bijgevolg ook bijna allemaal firmawagens zijn. En dan kom je dus terecht op jaloezie als drijfveer.
Mochten EVs even duur zijn als een vergelijkbare ICEV, dan denk ik dat veel EV-haters ineens anders zouden piepen.
 
Ik denk dat de reden waarom EVs zo polariserend zijn momenteel, ook simpelweg is omdat ze zo pokkeduur zijn, en bijgevolg ook bijna allemaal firmawagens zijn. En dan kom je dus terecht op jaloezie als drijfveer.
Mochten EVs even duur zijn als een vergelijkbare ICEV, dan denk ik dat veel EV-haters ineens anders zouden piepen.
Ze zijn idd nog vrij duur. Voor mijn budget is het alleszins nog niet (toch niet degene die ik zou willen).
Maar de meeste EV-haters zijn naar mijn mening toch de volhardende persoon die niet wil open staan voor verandering. Zo van het type dat antivax is en achter alles een samenzwering ziet. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik hoor dat men ze ons wil opdringen en dat ze daardoor net het helemaal niet meer willen.
 
Ik denk dat de reden waarom EVs zo polariserend zijn momenteel, ook simpelweg is omdat ze zo pokkeduur zijn, en bijgevolg ook bijna allemaal firmawagens zijn. En dan kom je dus terecht op jaloezie als drijfveer.
Mochten EVs even duur zijn als een vergelijkbare ICEV, dan denk ik dat veel EV-haters ineens anders zouden piepen.

Dat zal wel een deel van het verhaal zijn.

Een (hopelijk minderheid) staat ook gewoon niet open voor verandering of heeft een aversie van EV's omdat die deel uitmaken van een groene agenda.

Ik zou ergens denken/hopen dat een hoop mensen gewoon geen EV wil op dit moment voor specifieke redenen:
- ze een heel stuk duurder zijn dan vergelijkbare ICE's, met de huidige elektriciteitsprijzen verdien je dat ook niet / niet snel terug
- er gewoon nog een pak praktische problemen zijn met laadinfrastructuur, of het nu thuis is, op het werk, langs autostrades (bv. grote stukken in Wallonië) wat het allemaal minder praktisch maakt op dit moment dan een simpele ICE
- er naast de duidelijke voordelen van EV's ook nog nadelen zijn zoals korte range die veel sterker daalt bij koud weer of autostrade, zeker voor mensen die met een gemiddeld budget shoppen; langere laadstops vs. ICE voor iemand die veel kilometers of vaak lange afstanden doet
- mensen die zich niet comfortabel voelen om een elektrisch toestel met zo'n hoog vermogen 's nachts te laten opladen, kan ik wel begrijpen al is 's nachts laden voor de meeste mensen gewoon niet nodig

Het helpt ook niet dat sommige elementen in de hele keten totaal niet op punt staan, die eigenlijk niets met EV's op zich te maken hebben - dan denk ik vooral aan bepaalde leveranciers van laadpalen en laadpassen waar er gewoon veel te vaak problemen zijn. Ik ken een aantal EV rijders die heel tevreden zijn van hun EV zelf, maar spijt hebben van hun keuze puur daarom.
 
Ik rij zelf amper 10K op een jaar en ik kan laden op mijn werk. Mijn garage heeft een stopcontact en kan eventueel misschien wel voorzien worden van een lader. Ik zie in mijn geval bijna enkel voordelen, alleen spijtig van de hogere aankoopprijs.
 
Dit weekend eens een BMW X1 en een BMW IX1 vergeleken voor priveaankoop.
Zit met een prijsverschil dat de IX1 17500€ duurder is,spreek dan nog niet van extra zonnepanelen, andere omvormer en laadpaal en piekvermogen.
Geen interesse.
:)
 
Dit weekend eens een BMW X1 en een BMW IX1 vergeleken voor priveaankoop.
Zit met een prijsverschil dat de IX1 17500€ duurder is,spreek dan nog niet van extra zonnepanelen, andere omvormer en laadpaal en piekvermogen.
Geen interesse.
:)
En welke X1 heb je dan genomen, en met dezelfde opties? ;)
Want als je in dezelfde performanceklasse ging zien, was bij de X3 de iX3 de goedkoopste (nog niet gecheckt bij X1)
 
En welke X1 heb je dan genomen, en met dezelfde opties? ;)
Want als je in dezelfde performanceklasse ging zien, was bij de X3 de iX3 de goedkoopste (nog niet gecheckt bij X1)
Heb je daar bij de meerkost van extra zonnepanelen, nieuwe omvormer, laadpaal en capaciteitstarief meegerekend?
 
Extra zonnepanelen hebben we niet gelegd. Idem voor omvormer.
En net door de elektrische wagen komen we goedkoper uit met het capaciteitstarief.
Enkel de laadpaal is een effectieve meerkost.
Die je eigenlijk enkel nodig hebt wanneer uw werkgever de elektriciteitskosten terug betaalt
 
Terug
Bovenaan