Auto De Tesla thread

Bij Tesla zelf blijkbaar wel meer keuze. Raar dat Tesla er veel meer heeft dan op de gewone bekende 2dehands Websites
 
Ik ben dan toch (als particulier) serieus aan het twijfelen om een tweedehands tesla 3 long range te kopen als enige familieauto (gezin van 4) . Als je de prijzen tegenwoordig bekijkt van de jonge (mild) hybride familie auto's moet je niet zo veel bijleggen om een tesla aan te kunnen schaffen. Als ik dan de (hopelijk) minder dure onderhoudskosten en het wegvallen van wegentaxen bekijk tegenover conventionelere wagens lijkt een tesla niet oninteressant.
Idem, maar wel enkel als ik nog een redelijk bedrag krijg voor mijn huidige wagen.
 
"Tesla heeft de prijzen van enkele modellen op de Amerikaanse markt opnieuw verlaagd, voor de derde keer dit jaar. De producent van elektrische wagens hoopt daarmee de vraag aan te wakkeren, na verschillende kwartalen met tegenvallende leveringen."

Het gaat deze keer vooral over de dure Model S lees ik?
 
"Tesla heeft de prijzen van enkele modellen op de Amerikaanse markt opnieuw verlaagd, voor de derde keer dit jaar. De producent van elektrische wagens hoopt daarmee de vraag aan te wakkeren, na verschillende kwartalen met tegenvallende leveringen."

Het gaat deze keer vooral over de dure Model S lees ik?
Nee hoor, zowel model 3 (1000$) / Y (2000 $) / SX (5000$)

Hopelijk volgt de rest ook eens, op basis van winst per Tesla is er nog ruimte
 
Musk snapt niet dat hij daarmee iedere Tesla eigenaar raakt. Waardoor deze nooit een 2e Tesla zal kopen.

Mensen kopen een Tesla van 60K, die nog 30K waard is na afschrijving normaal gezien. Maar omdat een nieuwe Tesla tegen dan al zoveel keer gezakt is in prijs, is deze nog veel minder waard op de markt.

Aangezien Tesla de enige is die dit doet, kan je beter een ander merk kopen die wél zijn waarde behoudt. Maar ja, Musk denkt alleen aan zijn aandelen natuurlijk.
 
Musk snapt niet dat hij daarmee iedere Tesla eigenaar raakt. Waardoor deze nooit een 2e Tesla zal kopen.

Mensen kopen een Tesla van 60K, die nog 30K waard is na afschrijving normaal gezien. Maar omdat een nieuwe Tesla tegen dan al zoveel keer gezakt is in prijs, is deze nog veel minder waard op de markt.

Aangezien Tesla de enige is die dit doet, kan je beter een ander merk kopen die wél zijn waarde behoudt. Maar ja, Musk denkt alleen aan zijn aandelen natuurlijk.

Ik vraag me af of dat ook niet het gevolg is van geen dealernet/sales mensen te hebben - voor corona kregen bepaalde bedrijven een korting van 36% op Mercedes - o.a. C en E klasse (uiteraard met upgrade in het vooruitzicht- maar dan nog, die korting was gigantisch). Daarmee druk je wel de actuele aankoopprijs maar niet de restwaarde.

Anderzijds kan je het Tesla ook niet kwalijk nemen, ze hebben een gigantische winstmarge, produceren (te) veel en willen dus verkopen en markaandeel winnen.
 
Het is niet alleen Tesla. Ford volgt met de Mach e. Op zich wel te verwachten en steeds gezegd dat de prijzen van ev zouden dalen. Het is balen als je op korte termijn uw wagen ziet dalen in waarde.
Maar eerlijk gezegd als ze volgend jaar een veel betere accu kunnen maken geraken je je ev 2dehands ook moeilijk kwijt.
 
Inderdaad, en juist daarom zal het nog jaren duren alvorens we veel EV gaan zien op de autostrade. Aan hoeveel zitten we momenteel? Nog geen 5%?

Niets zo verlieslatend als een dure elektrische wagen.
 
Musk snapt niet dat hij daarmee iedere Tesla eigenaar raakt. Waardoor deze nooit een 2e Tesla zal kopen.

Mensen kopen een Tesla van 60K, die nog 30K waard is na afschrijving normaal gezien. Maar omdat een nieuwe Tesla tegen dan al zoveel keer gezakt is in prijs, is deze nog veel minder waard op de markt.

Aangezien Tesla de enige is die dit doet, kan je beter een ander merk kopen die wél zijn waarde behoudt. Maar ja, Musk denkt alleen aan zijn aandelen natuurlijk.
Die redenering houdt economisch geen steek. De tweedehandsmarkt is niet afhankelijk van de nieuwprijs uit het verleden, maar wel van de huidige prijzen van alternatieven. In de theoretische veronderstelling dat een BMW i4 en Tesla model 3 als intrinsiek gelijkwaardig worden gepercipieerd, heeft de verlaging van de nieuwprijs van Tesla een rechtstreeks drukkend effect op de tweedehandsprijs van Tesla, maar ook een onrechtstreeks drukkend effect op de tweedehandsprijs van BMW, net omdat die tweedehandswagens (volgens de theoretische veronderstelling) inwisselbaar zijn.

Wat jij beschrijft is het Veblen-effect, dat bij statussymbolen optreedt. Daar stijgt de vraag naar een product als de (nieuw)prijs hoger gezet wordt. Dat is niet van toepassing op normale auto's die verslijten door gebruik, enkel bij goederen zoals juwelen, designmeubelen of bewaar-auto's zoals Ferrari's en oldtimers. Niet bij een auto die je koopt om ermee naar je werk te rijden.
 
Hoe gebeurt de inschrijving na bestelling? Gisteren zonet een bestelling geplaatst voor een stock MYLR. Ik heb een financiële renting genomen bij AlphaCredit rechtstreeks via de Tesla website.

Eens die aanvaard is, krijg ik vermoedelijk het document met de aanvraag tot inschrijving ? Kan me niet inbeelden dat dit allemaal achter de schermen gebeurt?
 
Toch één additional feature dat de laatste maanden toegevoegd is bij Tesla dat me echt wel aanstaat, die automatische richtingaanwijzers. Geniaal in zijn eenvoud van gebruik, en eigenlijk zo goed als nooit 'mis'.
 
Diegene die automatisch stopt bedoel je wanneer je van rijvak bent veranderd? Inderdaad.

Waarom kan het probleem van de ruitenwissers niet met een software update aangepast worden? Dat is puur hardware of hoe moet ik dat zien?
 
Vraagske ivm die slechte ophanging: is dat enkel op de Model 3? Of heeft de Y er ook van?
En is dat in de huidige productie al opgelost?
 
In deze video zie je hoe erg het wel is:
Na al uw berichten hier te lezen had ik wat schrik om mijn M3P af te halen. Ik heb hem nu sinds 21 maart (model uit Shanghai), en ik beleef het echt compleet anders dan gij. Mijn vorige wagen was een Volkswagen Passat B8, en die reed harder op de kasseien dan de Model 3. Ik verschoot me er er zelfs van toen ik daar de eerste keer over ging. Ook nog geen klachten gekregen van mijn vriendin en mijn ouders.

Uw filmke ziet er wel heel extreem uit. Daar ben ik nog niet gepasseerd, maar de volgende keer dat ik de Expressweg neem, zal ik er een punt van maken om daar de betonplaten eens uit te testen.

Diegene die automatisch stopt bedoel je wanneer je van rijvak bent veranderd? Inderdaad.

Waarom kan het probleem van de ruitenwissers niet met een software update aangepast worden? Dat is puur hardware of hoe moet ik dat zien?
'het probleem van de ruitenwissers', gaat dat over de véél te late activatie bij lichte regen? Dat is mijn grootste ergernis tot nu toe. In volle regen werkt het perfect, maar ik moet echt regelmatig mijn ruitenwissers op een manuele stand zetten omdat het nét niet hard genoeg regent.


Vraagje: wanneer auto steer op staat, en je niet op een autostrade rijdt, hoe wissel je dan van rijvak zonder telkens auto steer te moeten forceren (waardoor het afspringt)? Volgens wat ik lees zou die auto lane change ook op gewone wegen moeten werken, maar dat heeft tot nu toe nog niet gewerkt. De constante biepjes om het systeem terug op te zetten telkens je iemand inhaalt zijn redelijk irritant.
 
Diegene die automatisch stopt bedoel je wanneer je van rijvak bent veranderd? Inderdaad.

Waarom kan het probleem van de ruitenwissers niet met een software update aangepast worden? Dat is puur hardware of hoe moet ik dat zien?
Alle automatische ruitenwissers werken via dedicated camera die alleen dient om regendruppels te detecteren, dat is een gepatenteerd systeem.
Musk wil niet betalen voor dat patent en probeert met de camera die dient voor autopilot hetzelfde te bereiken , maar dat lukt dus niet.
Ondertussen blijft Tesla koppig updates maken, ze werken nu al beter dan vroeger maar 't is nog altijd ronduit slecht imho

Is volgens mij hetzelfde verhaal met Vision Only, dat gaat over enkele jaren nog steeds niet fatsoenlijk werken, denk ik
 
Musk snapt niet dat hij daarmee iedere Tesla eigenaar raakt. Waardoor deze nooit een 2e Tesla zal kopen.

Mensen kopen een Tesla van 60K, die nog 30K waard is na afschrijving normaal gezien. Maar omdat een nieuwe Tesla tegen dan al zoveel keer gezakt is in prijs, is deze nog veel minder waard op de markt.

Aangezien Tesla de enige is die dit doet, kan je beter een ander merk kopen die wél zijn waarde behoudt. Maar ja, Musk denkt alleen aan zijn aandelen natuurlijk.
Laat mij eens met rust jom
 
Terug
Bovenaan