Auto De Tesla thread

Tesla is gegeerd bij de particulier. De meeste vinden dat wel een leuke bak, maar ik zou er zelf ook nooit privé zoveel geld aan willen geven.

Aan de andere kant, Polestar 3 of SUV Audi EV of iX5 en dergelijke zijn nog veel duurder. Audi eTron GT en Mercedes EQ en dergelijke zijn al helemaal niet / nooit voor een particulier.

Als particulier ben je nog altijd best met een benzine of diesel.
 
Hoeft niet als Tesla rijders zelf bewijs opladen.
Rij je zelf met een Tesla eigenlijk? Want ik heb u nu al meerdere keren negatief zien posten over Tesla maar ik krijg de indruk op basis van die posts dat je daar eigenlijk zelf helemaal geen ervaring met hebt en eerder anti Tesla bent.
 
Net de Tesla geparkeerd bij het station en trein gepakt. Ondertussen de update voor "parkeersensoren" in gang gezet. Dus ik ben eens benieuwd straks als ik terug ben van 't werk. :) Het werkt niet 100% perfect, zoals te zien is in verschillende YouTube-video's, maar "USS" heeft naar mijn ervaring (8 jaar BMW gereden) ook nooit 100% perfect gewerkt.
 
Rij je zelf met een Tesla eigenlijk? Want ik heb u nu al meerdere keren negatief zien posten over Tesla maar ik krijg de indruk op basis van die posts dat je daar eigenlijk zelf helemaal geen ervaring met hebt en eerder anti Tesla bent.
Ik heb er een aantal testritten mee gedaan, maar het klikte niet. Was geen fan van het interieur. Ik ben niet persé anti-Tesla. Ik kan echter het merk moeilijk loslaten van de vreemde gedragingen van de topman.

Het interieur is wel belangrijk voor mij. Ik heb daarom in het verleden bijvoorbeeld voor een X1 gekozen i.p.v. een beter uitgeruste ŠKODA Karoq omdat ik een beter gevoel had bij de X1.
Tesla spreekt me aan, maar ik blijf met er met een gemengd gevoel naar kijken. Ik geef ok toe dat ik me soms waarschijnlijk wel wat negatiever kan uitlaten dan nodig :unsure:
 
Net de Tesla geparkeerd bij het station en trein gepakt. Ondertussen de update voor "parkeersensoren" in gang gezet. Dus ik ben eens benieuwd straks als ik terug ben van 't werk. :) Het werkt niet 100% perfect, zoals te zien is in verschillende YouTube-video's, maar "USS" heeft naar mijn ervaring (8 jaar BMW gereden) ook nooit 100% perfect gewerkt.

ik heb de update sinds gisterenavond en moet zeggen het werkt wel fijn. Handig hulpmiddel al vind ik dat het soms iets te streng is.
 
ik heb de update sinds gisterenavond en moet zeggen het werkt wel fijn. Handig hulpmiddel al vind ik dat het soms iets te streng is.

Ik hoop dan toch dat het beter werkt dan in dat filmpje dat hier eerder getoond is. Echt tenenkrommend hoe in de UI een compleet kromme lijn getoond wordt voor wat in werkelijkheid een kaarsrechte borduur blijkt te zijn.
 
Ik hoop dan toch dat het beter werkt dan in dat filmpje dat hier eerder getoond is. Echt tenenkrommend hoe in de UI een compleet kromme lijn getoond wordt voor wat in werkelijkheid een kaarsrechte borduur blijkt te zijn.
Ik heb de update sinds gisteren en moet zeggen dat ik ook niet onder de indruk ben. :) Hopelijk wordt dit nog verbeterd.
 
Ik hoop dan toch dat het beter werkt dan in dat filmpje dat hier eerder getoond is. Echt tenenkrommend hoe in de UI een compleet kromme lijn getoond wordt voor wat in werkelijkheid een kaarsrechte borduur blijkt te zijn.

Ze werken precies met 1 fisheye lens zou ik denken op basis van die beelden, terwijl andere merken de beelden van 1 fisheye combineren met minder vervormende lenzen op andere posities.
 
Testrit met een Model 3 vast gelegd voor in mei. Ben benieuwd naar mijn eerste ervaring met elektrisch rijden 🙂
 
Het eerste jaar was dat bij mij inbegrepen, intussen afgelopen.
Ik twijfel wel om dat toch te bestellen. Ik rij nu een viertal maanden zonder rond en merk dat ik bv Spotify amper nog gebruik of dat ik al rijdend op mijn gsm muziek zit te kiezen. Dat zou niet mogen en dan betaal ik misschien liever 10 €/maand. Ook naar sentry toe bv heeft het voordelen.

Zou wel wat gedoe zijn omdat je dat bij een leasing wagen niet zelf kan bestellen, dus ik moet me nog eens informeren.
 
Heb mijn Model Y besteld via 't werk eind december. Was natuurlijk door de eindejaarsperiode allemaal wat vertraagd en volgens de mails die ik heb is dat dan naar de leasingmaatschappij/Tesla gegaan ergens mid-January. Kreeg initieel een leverdatum van 15 Maart, maar tot op heden nog niets gehoord en ook lastig om iemand vast te krijgen bij Tesla op dit moment.

Collega heeft de zijne eergisteren kunnen gaan afhalen, stond klaar met 15% batterij, minder handig.

Kijk er wel naar uit.
 
Tesla is gegeerd bij de particulier. De meeste vinden dat wel een leuke bak, maar ik zou er zelf ook nooit privé zoveel geld aan willen geven.

Aan de andere kant, Polestar 3 of SUV Audi EV of iX5 en dergelijke zijn nog veel duurder. Audi eTron GT en Mercedes EQ en dergelijke zijn al helemaal niet / nooit voor een particulier.

Als particulier ben je nog altijd best met een benzine of diesel.

Ik ben dan toch (als particulier) serieus aan het twijfelen om een tweedehands tesla 3 long range te kopen als enige familieauto (gezin van 4) . Als je de prijzen tegenwoordig bekijkt van de jonge (mild) hybride familie auto's moet je niet zo veel bijleggen om een tesla aan te kunnen schaffen. Als ik dan de (hopelijk) minder dure onderhoudskosten en het wegvallen van wegentaxen bekijk tegenover conventionelere wagens lijkt een tesla niet oninteressant.
 
Ik ben dan toch (als particulier) serieus aan het twijfelen om een tweedehands tesla 3 long range te kopen als enige familieauto (gezin van 4) . Als je de prijzen tegenwoordig bekijkt van de jonge (mild) hybride familie auto's moet je niet zo veel bijleggen om een tesla aan te kunnen schaffen. Als ik dan de (hopelijk) minder dure onderhoudskosten en het wegvallen van wegentaxen bekijk tegenover conventionelere wagens lijkt een tesla niet oninteressant.
Klopt inderdaad. Ze staan zelfs te koop via Tesla zelf en komen in betaalbare range met nog garantie.

 
Terug
Bovenaan