Auto De Tesla thread

TMC is inderdaad de bekendste. Op tweakers zit er ook een thread in het mobiliteits gedeelte van het forum over Tesla en daar vind je ook veel terug.
Ik zat vroeger op TMC in het Nederlands/Belgische gedeelte, maar er zit daar een mod die nogal een zware Musk/Tesla fanboy is en dat verpeste het wel wat voor mij.
 
Sinds 2 weken aan het rijden met een nieuwe Model Y. Nog maar 450 kilometer gereden, waarvan 1 tripje naar Duitsland heen en terug 150 km bij elkaar. De overige 300 kilometers waren eerder "rond de kerktoren". Paar bedenkingen, als first time EV driver in Limburg:
  • Range anxiety is bij mij eigenlijk een pak minder geworden. Voor het dagdagelijks gebruik is de mindere range t.o.v. een ICE helemaal geen issue. De resterende range wordt ook redelijk accuraat weergegeven op het display. Bij een langer tripje zal het wat inplannen zijn qua stops. Volgende maand gaan we een dagje naar zee (waarschijnlijk de superchargers in Brugge gebruiken dan). En in de zomer ook een tripje naar Oostenrijk voor enkele dagen. Ook dan zal het wat meer inplannen zijn, maar niet onoverkomelijk. Wel jammer dat de superchargers niet altijd op een logische plaats staan (dichtbij op- en afritten bijvoorbeeld). Ben toch ook benieuwd naar battery degradation komende jaren... En jammer genoeg nog geen superchargers in de Ardennen? Wel spijtig, want we doen daar graag een daguitstapje naar in de zomer (hebben gelukkig nog altijd PHEV als alternatief hier).
  • Het blijft gewoon lullig dat USS verwijderd is, maar ik vind dat de adaptive cruise control op Tesla Vision toch behoorlijk goed werkt. Dat geeft mij toch vertrouwen dat ze dit softwarematig werkbaar gaan krijgen om USS te vervangen. De camera's zijn overigens voor mij persoonlijk wel voldoende om te parkeren zonder ongelukken.
  • Defrost en pre-heat zijn wel goeie features (als je aan een charger hangt, want zal wel wat Wh verbruiken).
  • Voor de rest is de model Y gewoon een ruime, praktische wagen. Ik kan de frunk wel appreciëren om kleine dingen of jassen op te bergen. En de gewone trunk is ook gewoon heel ruim.
Over het algemeen toch zeer tevreden van de voorbije eerste weken. Maar "the proof of the pudding is in the eating", dus ben benieuwd wat ik er zal over denken na 1 jaar ofzo (en 15000 km meer op de teller). :)
 
Laatst bewerkt:
In verband met mijn harde veringen (Model 3 LR Tesla): ik ben bij Heinz Performance Tuning langsgeweest en die raden mij dit aan:

KW coilover V3


Zou dit de wagen zachter maken denken jullie?
Ze raden ook aan om de harde Pirelli banden te vervangen door de zachtere 235/40/19 Michelin Pilot-Sport-EV-AC 96Y
 
"Tesla Vision Park Assist" wordt uitgerold in Europa. Daar kan ik alleen maar blij om zijn. En schijnt op 't eerste zicht ook redelijk goed te werken.

 
TMC is inderdaad de bekendste. Op tweakers zit er ook een thread in het mobiliteits gedeelte van het forum over Tesla en daar vind je ook veel terug.
Ik zat vroeger op TMC in het Nederlands/Belgische gedeelte, maar er zit daar een mod die nogal een zware Musk/Tesla fanboy is en dat verpeste het wel wat voor mij.
Wat ik grappig/storend vindt aan die communities (en ook sommige Tesla Facebook-groepen) is het "verheerlijken" van dat superchargen altijd... :LOL: Precies of het is HIP en COOL en megatof om te doen, terwijl het, nuchter gezien, gewoon een afhankelijkheid is waarmee je moet willen leven. :)
 
In deze video zie je hoe erg het wel is:
Oh, ge zijt van de gebuurte zien ik ;) Maar da's slecht, damn. Ik ben zelf van Atom en heb daar ondertussen al verscheiden keren met de iX3 gereden. Ja ik kan beamen, uw rit is verschrikkelijk. Het is een betonbaan maar zo slecht licht ze er niet echt bij.
 
Oh, ge zijt van de gebuurte zien ik ;) Maar da's slecht, damn. Ik ben zelf van Atom en heb daar ondertussen al verscheiden keren met de iX3 gereden. Ja ik kan beamen, uw rit is verschrikkelijk. Het is een betonbaan maar zo slecht licht ze er niet echt bij.
allez precies veel volk van kanten Atom... ik ken die baan ook dat merk ik echt niet met mijn wagen.
 
Eindelijk eens mensen die bevestigen dat er iets scheelt met mijn wagen. Maar bij Tesla ontkennen ze alles hoor, wanneer ze mijn wagen testen. Maar je ziet de leugen in hun ogen. Triestig verhaal.
 
Eindelijk eens mensen die bevestigen dat er iets scheelt met mijn wagen. Maar bij Tesla ontkennen ze alles hoor, wanneer ze mijn wagen testen. Maar je ziet de leugen in hun ogen. Triestig verhaal.
Ik zal er morgenvroeg eens op letten als ik er rij. Ik zal het zowel in comfort als sport proberen met mijn M adaptive ophanging.
 
De enige oplossing die ik zie, is de ophanging / vering ergens wetenschappelijk laten testen, zodat het resultaat echt met cijfers is. Want ik ken ondertussen al 2 vrienden die ook een Tesla Model 3 LR hebben.

Tesla beweert dat ze allemaal gelijk zijn, dus het is aan mij om hun ongelijk te bewijzen. (waar) kan dit?
 
Ik kreeg een rare boodschap vandaag van Netflix in de Tesla, iets over "you're traveling" en dat het zo gezegd al een tijdje geleden was dat ik thuis had ingelogd. Onzin natuurlijk.
Vervolgens was een film die ik voordien thuis aan het kijken was niet meer beschikbaar.
 
Ik kreeg een rare boodschap vandaag van Netflix in de Tesla, iets over "you're traveling" en dat het zo gezegd al een tijdje geleden was dat ik thuis had ingelogd. Onzin natuurlijk.
Vervolgens was een film die ik voordien thuis aan het kijken was niet meer beschikbaar.
Dat is geen Belgische sim dus daarom waarschijnlijk. Ik volg Tesla niet meer zoveel maar vroeger was dat Nederland denk ik. Ga in de browser naar https://www.whatismyisp.com/ en dan weet je het.
 
Wtf betekent automatische ontwaseming? Deze morgen maakte hij meer dan een kwartier lawaai (brul brul) soms denk ik dat hij gaat ontploffen 😄
 
Wat is ontwaseming? Altijd een raar woord gevonden. Ik dacht dat dat was om mijn bevroren ramen te ontdooien, maar hij doet dit constant bij 3 graden en wanneer de ramen niet bevroren zijn...
 
Wat is ontwaseming? Altijd een raar woord gevonden. Ik dacht dat dat was om mijn bevroren ramen te ontdooien, maar hij doet dit constant bij 3 graden en wanneer de ramen niet bevroren zijn...
Niet bevroren ramen, maar condenserende ramen.
Samengevat: hij gaat de airco volle bak op uw voorruit richten.
 
Terug
Bovenaan