Klopt zeker dat het een nadeel blijft op die keren dat je echt veel km's moet doen. Maar daar tegenover staat het voordeel dat je al die andere keren niet moet gaan tanken natuurlijk. Het als voordeel afdoen is inderdaad gewoon raar, en geen idee waarom een aantal mensen dat blijft doen, het is gewoon iets minder een nadeel dan ze in veel mainstream media willen doen geloven...Uiteraard, maar het is natuurlijk een idiote vergelijking op die manier.
Ik krijg bvb altijd de wubbekes van die EV fans die doen alsof die laadpauzes onderweg een voordeel zijn omdat ze dan meer uitgerust zijn. Feit is: je MOET die laadpauzes nemen, willen of niet. Met een ICE kan je doen wat je wil, en ben je bvb met 3 volwassenen onderweg, dan volstaan enkele korte pauzes om van chauffeur te wisselen en ben je gegarandeerd rapper dan met een EV. Wil je met een ICE meer pauze nemen, dan kan het ook, zoals dit CX5 voorbeeld aangeeft. Illustreert ook dat je het altijd in het voordeel van EV kunt draaien. Ben je trager, dan was het een voordeel dat je meer uitgerust was, ben je sneller dan is het ineens alsof je met een EV niet trager op bestemming bent als met een ICE. Mja, zo kan je natuurlijk alles wel goedpraten .
Feit is simpelweg dat op dat vlak een ICE nog altijd superieur is aan een EV, ook al is het misschien maar een paar keer per jaar echt van toepassing. Dat verschil wordt natuurlijk ook wel steeds kleiner (er zijn al wagens die aan meer dan 1000km/u laden) maar het blijft een groot verschil. Is wat mij betreft overigens ook ongeveer het enige voordeel aan een ICE.
Zie bvb ook weer dit artikel (sorry voor rioolgazet):
https://www.hln.be/mobiliteit/getes...cb=1abb9339896663094b1f4970d4ee2d36&auth_rd=1
"De achilleshiel van een EV is het zware gewicht. Hij weegt al snel 150kg meer dan deze waterstof auto, en dat voel je in het rijgedrag".
Serieus, in het rijgedrag van een X5 met sowieso een gewicht van 2.2 ton voel jij het verschil van 150kg in het rijgedrag? Ook wel aanhalen dat het zoeken van snelladers een probleem is, maar het feit dat er maar een paar waterstoftankstations zijn "zal in de toekomst wel veranderen"...
Tja, en eens waterstof dan doorbreekt kunnen ze daar op zagen over het feit dat ge die thuis niet kunt opladen seg.