Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Aan 130km/u verbruik je ook wel heel veel. En er was dan ook nog eens veel wind.Niet zo mooi vind ik, dat is dus 350km op autostrade. Met dan nog 50km op de teller maar dan ga je angstig op zoek naar een fast charger.
En de Tesla Long Range is dan nog een van de beste op de markt.
Absoluut, maar je dit zijn de werkelijke cijfers van een long range die officieel 620km kan rijden. Op autostrade mag je na 350km al op zoek naar een fastNED aangezien er maar 50 meer op de teller staat.Aan 130km/u verbruik je ook wel heel veel. En er was dan ook nog eens veel wind.
Ik vind dat toch heel mooie cijfers.
Tja dat is niet anders dan bij de klassieke auto's toch? Ik heb nog nooit een diesel gehad waar ik in de buurt kwam van hun opgegeven waarden.Absoluut, maar je dit zijn de werkelijke cijfers van een long range die officieel 620km kan rijden. Op autostrade mag je na 350km al op zoek naar een fastNED aangezien er maar 50 meer op de teller staat.
Stel je voor dat je een elektrische wagen hebt die officieel 350km kan rijden. Dan is het naar de zee en terug, en hopen dat je thuis geraakt
Ik heb de model 3 rwd 60kwh. Ik rij regelmatig naar zee en terug. Enkele afstand 130km voor mij.Absoluut, maar je dit zijn de werkelijke cijfers van een long range die officieel 620km kan rijden. Op autostrade mag je na 350km al op zoek naar een fastNED aangezien er maar 50 meer op de teller staat.
Stel je voor dat je een elektrische wagen hebt die officieel 350km kan rijden. Dan is het naar de zee en terug, en hopen dat je thuis geraakt
Dan ga je 10 minuten bijladen aan een snellader?Zoals ik al zei:
“Stel je voor dat je een elektrische wagen hebt die officieel 350km kan rijden.”
Tja dat is niet anders dan bij de klassieke auto's toch? Ik heb nog nooit een diesel gehad waar ik in de buurt kwam van hun opgegeven waarden.
Intussen weet iedereen wel dat die WLTP waarden met een serieuze korrel zou te nemen zijn, tenzij je echt lange ritten kunt doen aan lage snelheden.
Bv mocht je continu aan 50km/u rijden, zou je misschien wel 700km ver geraken op een volle batterij.
Het zou wel beter zijn mochten ze eens iets gelijkaardigs doen aan wat ev-database doet, want zij slagen er wel in om realistische cijfers weer te geven. En ze geven genoeg cijfers zodat je bij je onderzoek naar je EV-aankoop kan inschatten of het voor jou voldoet qua bereik.
In West-Vlaanderen is er maar 1 snellader, namelijk in Veurne. Als je daar niet moet zijn, is dat een omweg. Ik vind dat allemaal makkelijk gezegd, tot je 35 minuten moet omrijden om bij te laden. Je moet met veel te veel factoren rekening houden met een lage actieradius, terwijl je met een benzine wagen gewoon zonder zorgen kan rondrijden. Het zou ook spijtig zijn als je daar 20 minuten moet wachten omdat het bezet is door iemand anders. Alsof we allemaal zoveel tijd hebben vandaag de dagDan ga je 10 minuten bijladen aan een snellader?
Maar als je in W-Vlaanderen woont, is de kust geen 100km enkel?In West-Vlaanderen is er maar 1 snellader, namelijk in Veurne. Als je daar niet moet zijn, is dat een omweg. Ik vind dat allemaal makkelijk gezegd, tot je 35 minuten moet omrijden om bij te laden. Je moet met veel te veel factoren rekening houden met een lage actieradius, terwijl je met een benzine wagen gewoon zonder zorgen kan rondrijden. Het zou ook spijtig zijn als je daar 20 minuten moet wachten omdat het bezet is door iemand anders. Alsof we allemaal zoveel tijd hebben vandaag de dag
Hoe kom je er bij dat er maar één snellader zou zijn in West-Vlaanderen? Ik ken er al 10 gewoon uit het hoofd, oa. 2 Tesla Superchargers met >10 stalls.In West-Vlaanderen is er maar 1 snellader, namelijk in Veurne. Als je daar niet moet zijn, is dat een omweg. Ik vind dat allemaal makkelijk gezegd, tot je 35 minuten moet omrijden om bij te laden. Je moet met veel te veel factoren rekening houden met een lage actieradius, terwijl je met een benzine wagen gewoon zonder zorgen kan rondrijden. Het zou ook spijtig zijn als je daar 20 minuten moet wachten omdat het bezet is door iemand anders. Alsof we allemaal zoveel tijd hebben vandaag de dag
Ah sorry, ik zocht via google naar snelladers BelgiëHoe kom je er bij dat er maar één snellader zou zijn in West-Vlaanderen? Ik ken er al 10 gewoon uit het hoofd, oa. 2 Tesla Superchargers met >10 stalls.
Dit doe ik eigenlijk al jaren Aangezien ik altijd een tankkaart gehad heb voor 1 merk...En dat gaat kantelen he. Er gaan steeds meer tankstations verdwijnen en laadpalen bijkomen. Over tien jaar ga je misschien moeten omrijden om nog een tankstation te vinden...
Je gaat binnen 10 jaar nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vlot tankstations in je buurt vinden. Quote me on this.En dat gaat kantelen he. Er gaan steeds meer tankstations verdwijnen en laadpalen bijkomen. Over tien jaar ga je misschien moeten omrijden om nog een tankstation te vinden...
Als je die aanschaft dan weet je dat dit wlpt range van 350 km is. Aan 130 haal je dit nooit. Net zoals je de wlpt range/verbruik ook niet haalt aan 130km/h.Zoals ik al zei:
“Stel je voor dat je een elektrische wagen hebt die officieel 350km kan rijden.”
Omdat je sneller kan laden dan tanken? Ik snap het nietWij waren met de model 3 vorig jaar sneller terug van de zuid Franse trip dan het jaar ervoor met de cx5. Exact dezelfde route en bestemming. Niet meer of minder fille op heel de route.
Omdat ze met de CX5 ook pauze moesten nemen en langer pauze genomen hebben?Omdat je sneller kan laden dan tanken? Ik snap het niet
Omdat ze met de CX5 ook pauze moesten nemen en langer pauze genomen hebben?