Auto De Tesla thread

Een paar kleine dingen die me storen:

- 2 op de 10 keren werkt het unlocken niet goed, natuurlijk altijd als ik mn handen vol heb. Dan sta je daar te sukkelen met je gsm om je auto toch open te krijgen.
Erg hé! En hatelijk !!! :wallbash:
 
Dat werkt, maar na 20 seconden begint die te piepen dat ik mijn stuur moet vastnemen en na 40 seconden moet ik altijd eens goed aan mijn stuur trekken zodat het niet zou afslaan. Dat is toch geen autopilot?

Ik moet dus iedere minuut eens goed trekken aan mijn stuur, doe dat eens richting zuiden van Frankrijk... ik was dit na 1 kilometer al beu
 
Dat werkt, maar na 20 seconden begint die te piepen dat ik mijn stuur moet vastnemen en na 40 seconden moet ik altijd eens goed aan mijn stuur trekken zodat het niet zou afslaan. Dat is toch geen autopilot?

Ik moet dus iedere minuut eens goed trekken aan mijn stuur, doe dat eens richting zuiden van Frankrijk... ik was dit na 1 kilometer al beu
Daar moet je de wetgever voor bedanken, heeft niets met Tesla te maken 😁 Ik los het op door mijn hand of knie tegen het stuur te leggen en zo wat druk te zetten.
Hoe dan ook gebruik ik die functie amper, de wegen zijn te druk en ik moet te vaak ingrijpen.
 
Dat werkt, maar na 20 seconden begint die te piepen dat ik mijn stuur moet vastnemen en na 40 seconden moet ik altijd eens goed aan mijn stuur trekken zodat het niet zou afslaan. Dat is toch geen autopilot?

Ik moet dus iedere minuut eens goed trekken aan mijn stuur, doe dat eens richting zuiden van Frankrijk... ik was dit na 1 kilometer al beu
Het is inderdaad irritant maar voorlopig niks aan te doen.
Ik gebruik het wel vaak - zeker op de autostrade. Ik laat 1 hand op het stuur rusten, dat geeft meestal voldoende tegengewicht.
 
LoL, dan kan je toch beter gewoon sturen neen?

Iedereen die op de autostrade rustig rijdt, laat 1 hand op het stuur rusten. Ik ken niemand die zijn stuur echt stevig vasthoudt. Tenzij een juffrouw van 18 die bang is.

Autopilot, dat noem ik automatisch rijden zonder het stuur vast te nemen. Wat is die optie van 6k dan? Dat was toch autopilot? Of moet je voor die 6k dan ook nog altijd aan je stuur trekken iedere minuut?
 
Ik snap iets niet

Model S kende ik al (de dure luxe versie)
Model 3 ook
Model Y ook (de SUV)

en nu zie ik dat er ook een model X is, wtf? lijkt wel sterk op Model Y, wat is het verschil?
 
LoL, dan kan je toch beter gewoon sturen neen?

Iedereen die op de autostrade rustig rijdt, laat 1 hand op het stuur rusten. Ik ken niemand die zijn stuur echt stevig vasthoudt. Tenzij een juffrouw van 18 die bang is.

Autopilot, dat noem ik automatisch rijden zonder het stuur vast te nemen. Wat is die optie van 6k dan? Dat was toch autopilot? Of moet je voor die 6k dan ook nog altijd aan je stuur trekken iedere minuut?

Neen, het stuurmechanisme is sterk genoeg om zelf te sturen, inclusief kleine correcties als de tesla van zijn baan afwijkt, ik vind dat heel relax rijden. Ik had wel graag een optie gehad om bvb wat meer links te rijden, nu rijdt hij pal in het midden, wat in een file niet altijd opportuun is.

Er is geen optie van 6k, tenzij je FSD bedoelt van €7500, dat is full self driving, waarbij de tesla volledig autonoom rijdt, is nog in betafase en vooralsnog niet toegelaten in België, dus compleet nutteloos. Die €7,5k is eigenlijk een pre-order.
 
Ik snap iets niet

Model S kende ik al (de dure luxe versie)
Model 3 ook
Model Y ook (de SUV)

en nu zie ik dat er ook een model X is, wtf? lijkt wel sterk op Model Y, wat is het verschil?
No offense, maar in welke grot hebt gij de laatste jaren gewoond? :D Ik snap niet dat je een tesla gekocht hebt, maar niet gezien hebt welke modellen er zijn. De model X is de "X" in S3XY :p
Voordat de goedkopere Y er was, was dit de enige SUV versie, met als blikvanger de "eagle doors" natuurlijk.
 
Daar moet je de wetgever voor bedanken, heeft niets met Tesla te maken 😁 Ik los het op door mijn hand of knie tegen het stuur te leggen en zo wat druk te zetten.
Hoe dan ook gebruik ik die functie amper, de wegen zijn te druk en ik moet te vaak ingrijpen.
Niet alleen de wetgever, ook de mede Tesla rijders die het voor de rest verpest hebben met al hun truukjes. Zoals gewichten hangen aan het stuur en dergelijke.
Dit heeft er voor gezorgd dat Tesla steeds meer controles in de software heeft gestoken om te controleren of het wel een mens is of niet.
Ik vind het ongelofelijk irritant en dit is ook de reden dat ik AP nooit gebruik.
Ik rij altijd op TACC.
 
Iemand hier toevallig ervaring mee? Er zijn ook goedkopere varianten maar die hun scherm is veel minder mooi en zijn ook een stuk kleiner. Deze past mooi bij de rest van het interieur…
 
Dat is brol. Wel mooi marketing filmpje maar weet dat de lasagne op tv er ook beter uit ziet dan de lasagne die jij koopt in de supermarkt 😄
 
Zeker enkele maanden geleden want ik schakel het dus altijd meteen uit 😛 komende dagen weer eens testen dan, want als het werkt is het wel een handige feature.

Vanochtend ook gemerkt dat ik stuurverwarming in 2 standen kan zetten, dat is ook nieuw denk ik?
Sinds laatste update hier ook en een auto stand. Auto stand werkt wel fijn vond ik de afgelopen 2 dagen.
 
Terug
Bovenaan