Auto De Tesla thread

Wie hier heeft voor het witte interieur gekozen? Ik ben zelf aan het twijfelen tussen origineel zwart of het witte voor een Tesla Y. Wit lijkt me snel vuil te worden, maar blijkbaar valt dit heel goed mee volgens reviews online. Het zou zelf gemakkelijker proper kunnen gemaakt worden dan het zwarte.

Zijn de 20" velgen op de Y een aanrader of eerder afrader? Iets minder bereik daardoor en in TCO lease lijken die ook een stuk duurder te zijn omwille van hogere verbruik vermoed ik... De ophanging zou daardoor ook harder zijn? Maar met de nieuwe wagens zal dit misschien nog meevallen gezien die daarin toch al een stuk beter zijn dan vorige versies.
Bij een operationele lease zijn grotere velgen altijd duurder omdat buiten de meerprijs van de velgen zelf, de prijs van de banden (wat mee in contract van operationele lease zit) voor grotere velgen ook hoger is.
 
Hoe correct zijn de leveringstijden op de website van Tesla?
Momenteel staat er februari - maart op de website, heb je hem dan effectief voor eind maart?
 
Hoe correct zijn de leveringstijden op de website van Tesla?
Momenteel staat er februari - maart op de website, heb je hem dan effectief voor eind maart?
Vandaag in de Tesla garage gevraagd, ze rekenen op 1 a 3 maand levertermijn, je weet op voorhand wel niet hoe lang).

Wel vervelend dat de wachttijden voor testritten zo lang zijn. Ook wel nog wat onzekerheid over de parkeersensoren die ontbreken en wanneer de vision only update klaar is (en hoe goed dat dan zal werken).
 
Hoe correct zijn de leveringstijden op de website van Tesla?
Momenteel staat er februari - maart op de website, heb je hem dan effectief voor eind maart?
collega heeft model Y besteld. Een week en half later stond ie op de oprit.. Toch wel gek als je ziet hoe lang andere merken er over doen.
Voordeel van weinig opties te hebben zeker?
 
Vandaag in de Tesla garage gevraagd, ze rekenen op 1 a 3 maand levertermijn, je weet op voorhand wel niet hoe lang).

Wel vervelend dat de wachttijden voor testritten zo lang zijn. Ook wel nog wat onzekerheid over de parkeersensoren die ontbreken en wanneer de vision only update klaar is (en hoe goed dat dan zal werken).
Ik wou vandaag nog even in Hasselt binnenspringen, maar er stond daar zoveel volk dat ik geen zin had om lang aan te schuiven voor die ene vraag.
Bedoel je model 3 of model Y?

Testrit heb ik al gedaan ermee. Op een werkdag kan het sneller denk ik, niet?
 
Ik wou vandaag nog even in Hasselt binnenspringen, maar er stond daar zoveel volk dat ik geen zin had om lang aan te schuiven voor die ene vraag.
Bedoel je model 3 of model Y?

Testrit heb ik al gedaan ermee. Op een werkdag kan het sneller denk ik, niet?
Ik heb vooral interesse in de Y.
In Gent is het direct eind maart (een maand later), zelf op werkdagen, maar in andere winkels zou het rustigere moeten zijn en dat was ook hun advies 😁.
 
collega heeft model Y besteld. Een week en half later stond ie op de oprit.. Toch wel gek als je ziet hoe lang andere merken er over doen.
Voordeel van weinig opties te hebben zeker?
Dat lijkt me dan toch een wagen die reeds gemaakt was. Waarschijnlijk een witte RWD met zwart interieur en standaard velgen? Dat is inderdaad het voordeel van weinig opties, waarvan 2 softwarematig.
 
Dat lijkt me dan toch een wagen die reeds gemaakt was. Waarschijnlijk een witte RWD met zwart interieur en standaard velgen? Dat is inderdaad het voordeel van weinig opties, waarvan 2 softwarematig.
Nope, basic versie wit(opgelet deze had duidelijk nog de oudere vering), andere velgen en wit interieur.
Ben nu niet zeker of ze op de standaard ook al de nieuwe vering zetten. Indien yes zal het idd een reeds gemaakte wagen zijn.
 
Vandaag ‘automatisch grootlicht ‘ ontdekt

:laugh:


Zijn er nog zo leuke features? Ik heb de mijne al 1 jaar en nu nog maar ontdekt
 
Vandaag ‘automatisch grootlicht ‘ ontdekt

:laugh:


Zijn er nog zo leuke features? Ik heb de mijne al 1 jaar en nu nog maar ontdekt
Ik gebruik die bijna nooit. Switcht te vaak aan en uit en ik krijg te vaak melding van tegenliggers. Werkt verbazend slecht voor een Tesla…
 
Vandaag ‘automatisch grootlicht ‘ ontdekt

:laugh:


Zijn er nog zo leuke features? Ik heb de mijne al 1 jaar en nu nog maar ontdekt
Rij je nooit op autopiloot in het donker? Dan gaat de automatische grootlicht altijd aan.

Maar die mag je bijna nooit gebruiken, enkel bij nood. Want de ruit kan breken. (gene zever)
Dat lijkt nog mee te vallen, ik heb al veel passagiers gehad die de fysieke hendel gebruiken ipv de knop en *fingers crossed* nog geen gebroken ruit.

Ik gebruik die bijna nooit. Switcht te vaak aan en uit en ik krijg te vaak melding van tegenliggers. Werkt verbazend slecht voor een Tesla…
Van wanneer is je ervaring? Deze is een maand ofzo geleden eens serieus geupdate, nadat er veel klachten kwamen bij het gebruik van AP.
Het werkt eigenlijk in mijn ervaring wel redelijk goed, maar toch gebruik ik het niet omdat bv tegenliggende vrachtwagens op de autosnelweg met middenberm kan de wagen niet herkennen (geen enkel automerk vermoed ik).
Enkel op boerenwegen durf ik het wel eens tijdelijk aan te zetten en ik let er altijd op dat er niemand hinder van ondervindt. Bv als het in iemand zijn woonkamer schijnt ga ik die ook ff uitzetten :p
 
Van wanneer is je ervaring? Deze is een maand ofzo geleden eens serieus geupdate, nadat er veel klachten kwamen bij het gebruik van AP.
Het werkt eigenlijk in mijn ervaring wel redelijk goed, maar toch gebruik ik het niet omdat bv tegenliggende vrachtwagens op de autosnelweg met middenberm kan de wagen niet herkennen (geen enkel automerk vermoed ik).
Enkel op boerenwegen durf ik het wel eens tijdelijk aan te zetten en ik let er altijd op dat er niemand hinder van ondervindt. Bv als het in iemand zijn woonkamer schijnt ga ik die ook ff uitzetten :p
Zeker enkele maanden geleden want ik schakel het dus altijd meteen uit 😛 komende dagen weer eens testen dan, want als het werkt is het wel een handige feature.

Vanochtend ook gemerkt dat ik stuurverwarming in 2 standen kan zetten, dat is ook nieuw denk ik?
 
Een paar kleine dingen die me storen:

- 2 op de 10 keren werkt het unlocken niet goed, natuurlijk altijd als ik mn handen vol heb. Dan sta je daar te sukkelen met je gsm om je auto toch open te krijgen.
- In file aanschuiven bij adaptive cruisecontrol of autopilot kan hij toch niet zo goed, hij trekt veel hader op/remt harder dan je normaal zou aanschuiven.
- Ik moet soms 3-4 keer op diezelfde knop duwen om de Climate op on te zetten 's morgens. Ik heb het soms niet in de gaten dat het weer afgeslaan is en dan sta ik daar in een bevroren wagen.
- Het switchen van lane in autopilot is vervelend, als je uw pinker te snel loslaat kan hij soms redelijk agressief terug in het vak schieten vanwaar je komt.
 
Een paar kleine dingen die me storen:

- 2 op de 10 keren werkt het unlocken niet goed, natuurlijk altijd als ik mn handen vol heb. Dan sta je daar te sukkelen met je gsm om je auto toch open te krijgen.
Daar heb ik soms ook last van, beetje een onhandige feature van de gsm om achtergrondzaken (tijdelijk) uit te schakelen.

- In file aanschuiven bij adaptive cruisecontrol of autopilot kan hij toch niet zo goed, hij trekt veel hader op/remt harder dan je normaal zou aanschuiven.
Het grote nadeel van die Tesla Vision :(

- Ik moet soms 3-4 keer op diezelfde knop duwen om de Climate op on te zetten 's morgens. Ik heb het soms niet in de gaten dat het weer afgeslaan is en dan sta ik daar in een bevroren wagen.
Daar heb ik geen last van, wacht je tot de app verbinding heeft met de auto of zet je die verwarming al meteen aan?

- Het switchen van lane in autopilot is vervelend, als je uw pinker te snel loslaat kan hij soms redelijk agressief terug in het vak schieten vanwaar je komt.
Over EAP hoor ik eigenlijk zelden iets positiefs. Niet echt een aan te raden optie.
 
Terug
Bovenaan