De Tesla thread

Tesla verlaagd in de States opnieuw de prijzen van hun auto's.

Benieuwd of Europa opnieuw volgt
Triestig. Iedereen die een Tesla gekocht heeft zal veel geld verliezen. Het is mijn eerste en laatste Tesla. Dit is not done. Ik verlies maandelijks belachelijk veel geld door mijn aankoop.

Model 3 gekocht voor 60k, wie weet vraagt hij nog 40k als mijn wagen is afgeschreven na 4 jaar. Dus dan kan ik er nog 20k voor vragen bij wijze van spreken.

In tijden van inflatie dat alles duurder wordt gaat gekke meneer Musk dalen in prijs.

Eerste Tesla. Laatste Tesla.

Tweedehands zijn de prijzen bij Tesla zelf ook acceptabel. Staan er nu voor < €40k met beperkt aantal kilometer en jong tweedehands (<3j). Je krijgt er nog garantie bovenop alsook de standaard garantie op de batterij verloopt via Tesla als ik het goed zie ? Begint toch ook interessanter en
betaalbaarder te worden voor particulieren.

Die garantie mag je ook met een korrel zout nemen. Ik heb wat problemen met die tablet en mijn lichten en ik moet €42 betalen (op voorhand) om het te laten nakijken. Volgende week heb ik een afspraak.

Geen idee of die aan prijsverlagingen doen... Qua garantie denk ik dat BMW ook wel geen heilig boontje is :fingerguns:

Waarom zou iemand nu nog voor Model S kiezen eigenlijk? Tot mijn verbazing kost die maar liefst 115000 euro, daarvoor kan je een Y en een 3 kopen. Qua luxe of interieur moet je het niet doen. De grote afmetingen lijken me ook meer een nadeel dan een voordeel..

Het model is ook al 12 jaar oud... Ik kan me niet voorstellen dat die nog vaak verkocht wordt.

Waarom zou iemand nu nog voor Model S kiezen eigenlijk? Tot mijn verbazing kost die maar liefst 115000 euro, daarvoor kan je een Y en een 3 kopen. Qua luxe of interieur moet je het niet doen. De grote afmetingen lijken me ook meer een nadeel dan een voordeel..

Het model is ook al 12 jaar oud... Ik kan me niet voorstellen dat die nog vaak verkocht wordt.
De S is recent volledig vernieuwd. Is dus helemaal niet meer hetzelfde model als 12 jaar geleden.
Reden om er voor te kiezen is vooral comfort denk ik. Een 3 of Y zijn toch niet echt te vergelijken. Of het de grote meerprijs waard is, laat ik in het midden.

model S & X hebben luchtvering, rijden veel zachter naar het schijnt. model 3 & Y hebben klassieke schokdempers. + naar afwerking iets beter?

Ik kan nergens verkoopcijfers vinden, maar de S is in België echt dood
Hoe weet je dat dan? En de Model S is inderdaad een tijd niet geleverd geweest omdat er een refresh kwam.

Als je een Taycan wil die even snel is als de goedkoopste Model S dan moet je al naar een Turbo gaan van 165k. Dus hangt er maar vanaf wat uw vereisten zijn. Een model S is ook een stuk ruimer als een Taycan, de range van een model s is beter...

Gisteren naar de zee gereden. 100km naar en 100km terug. Vertrokken met 500km actieradius op de teller en thuisgekomen met nog 200km over. Ik reed wel gemiddeld 130km/u

Dat werkt, maar na 20 seconden begint die te piepen dat ik mijn stuur moet vastnemen en na 40 seconden moet ik altijd eens goed aan mijn stuur trekken zodat het niet zou afslaan. Dat is toch geen autopilot?

Ik moet dus iedere minuut eens goed trekken aan mijn stuur, doe dat eens richting zuiden van Frankrijk... ik was dit na 1 kilometer al beu
Ik heb horen zeggen dat dit goed werkt tegen dat irritant gedoe:

Ik zou wel blijven opletten natuurlijk.

Gisteren naar de zee gereden. 100km naar en 100km terug. Vertrokken met 500km actieradius op de teller en thuisgekomen met nog 200km over. Ik reed wel gemiddeld 130km/u
Dat is mooi toch?
En welke teller bedoel je trouwens? Die bij de batterij? Want dat is wltp (of de Amerikaanse variant), niet erg betrouwbaar. Je kan die beter op percentage zetten ipv kilometers.

Terug
Bovenaan