Hellbull89
Member
Dat valt dan toch ook wel serieus tegen, eigenlijk, terwijl ge Tesla-eigenaars altijd hoort opscheppen over de efficiëntie van hun auto, batterij en Supercharger-netwerk.Gisteren ook nog aan een supercharger gehangen in Duitsland om 50% van de batterij vol te laden en dat heeft ook ongeveer 45 minuten geduurd in het vriesweer (en ja, de batterij was preheated).
Afgelopen zaterdag bij -3 graden in volle sneeuwstorm mijn BYD Seal (ondertussen al een relatief verouderd platform) voor 50 procent (14 tot 64) bijgeladen aan een random Shell-lader in de Ardennen. Na 22 minuten kon ik vertrekken, wat ik feitelijk ook al aan de trage kant vond. Die heeft dan nog een 82 kWh batterij ook, wat groter is dan die van de Model Y, ongeacht de uitvoering. Alle laadplekken waren ook volledig ingenomen en er stonden zelfs een aantal auto's aan te schuiven - Laadwoestijn Wallonië.
Vanmorgen ook iets raars op het werk: collega die met een Model 3 (RWD, ongeveer 2,5 jaar oud) rijdt en onderweg was naar kantoor, maar halverwege is teruggekeerd omdat zijn batterijpercentage na 10 km al met 15 procent gedaald was en hij volgens de navigatie maar met 5 procent zou toekomen (en er op het werk geen betrouwbare laadmogelijkheden zijn). Dat de kou zo'n grote invloed zou hebben op de range van een Tesla had ik niet verwacht.
Laatst bewerkt:

Maar nog niet op mijn eigen auto gezien.